דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שחיתות: פוליטית, ציבורית, חברתית וכלכלית 

מאת    [ 12/11/2005 ]

מילים במאמר: 1159   [ נצפה 7609 פעמים ]

1. שבתי הספר מציעים לוקרים על יד חברות עסקיות, ללא מכרז, ללא כל הגיון עסקי, ובלי קשר למטרה המקורית של הרעיון, קרי להקל את מצוקת התיקים הגדולים, כבדי המשקל, הורסי הגב.
חישוב פשוט: עלות לוקר ממוצע 150 - כפול 6 שנות לימוד בחטיבה ובתיכון= 900 ?. מה לדעתכן עלות לוקר בודד לרכישה? מבירור שעשיתי פחות מעלות השכרת לוקר לשנה. השאלה הנשאלת היא: מה שוויו של הבונוס שמקבל בית הספר בגין פניה לחברה ומתן הרשאה, ללא מכרז להשכרת לוקרים בשטח המוסד? ומדוע שותקים ועדי ההורים? האם הם חלק מהקומבינה?

2. שמערכת לימודים של כיתות י'- יב' בתיכון מתחילה פעמיים בשבוע בשעה 08.00 ומסתיימת בשעה 09.30. מה דעתכן שבמסגרת פיתוח מיומנויות ניהול למנהלים במערכת החינוך יוקדש פרק למיומנויות שיבוץ מורים במערכת...

3. שבכותרת טופס הפקדת מזומנים בבנק מזרחי מצויה השורה "הפקדה על תנאי" ושבעצם, כל צרכני הבנק, למעט כבודה ממשיכים להפקיד כסף מזומן, הנספר מול עיניהם, על יד פקידי הבנק ככסף על תנאי, שעל פי הכתוב בטופס, יוכל הבנק לדרוש החזר תוך 5 ימים, במקרה ותתגלה אי- התאמה. למי שתהתה, זו כנראה הגרסא המודרנית לכסת"ח (כיסוי תחת) הבנקאי של גאוני מזרחי- טפחות לנזקים עתידיים בגין הופעה של קומבינטורית- כספים פנים- בנקאית נוספת, כדוגמת אתי אלון.

4. לפתוח את יום הלימודים בשיעור ספורט משעמם להחריד, הכולל ריצות אינסופיות סביב בית הספר, כאשר המורות עצמן, עקב עומס משקלן מזמן לא עשו חצי הקפה. בזמני הייתה מנהיגות אפילו בספורט, והמורה הייתה רצה ראשונה, משל הייתה אריאל שרון בראש יחידת 101 המהוללת.

5. שמערכת החינוך ממשיכה להעסיק נהגים, מבלי שעברו מבחני התאמה במכונים ראויים, למרות שחלק לא מבוטל מהם מסיים הסעה בשכיחת ילד ברכב, במעשי התעללות ותאונות.

6. לדבר על שוויון בחינוך ובאותה נשימה, למנוע מ- 49 ילדים אתיופים להיכנס לאחד ממוסדות החינוך, ה- SO CALLED "שוויוניים".

7. שמשרד הביטחון מקבל לשורותיו, ובמיוחד מוכן לפתוח את שערי השב"כ לבעלי עבר פלילי בסמים. כנראה שבמשרד יודעים משהו שאנחנו לא יודעות, שדווקא הם, יותר מכל אדם אחר יסייעו למערכת לנסוך תחושת ביטחון באזרחי המדינה.

8. שצה"ל ממשיך לשלוח חיילים לשטח אש, ללא שכפ"צים חסיני אש. פרשת מג"ב- גילה והאפודים הקראמיים חוזרת. האם זוהי תחילתו של טרנד חדש, לפיו כל אם יהודיה תדאג לנדוניה בדוגמת אפוד מגן לבניה ובנותיה, טרם גיוסם לצה"ל.

9. שבנק ישראל מסרב לבטח את פיקדונות הציבור, ובכך להבטיח שפרשת אתי אלון חדשה לא "תקריס" (מלשון לקרוס) ותעלים לנצח את כספיכן.

10. שהמע"מ ירד במחצית האחוז, ולעומתו מרבית המחירים, לא זו בלבד שלא ירדו, אלא עלו.

11. שרכבת ישראל מצננת את הקרון השמור בקו חיפה, גם אם הינו ריק מאנשים, ולעומתו משאירה את שאר הקרונות, העמוסים לעייפה כשהם מאווררים למחצה בלבד. ואיך גיליתי זאת? איימתי לפנות לתקשורת באחת מנסיעותיי לחיפה, ומחמת האיום המליצו לי בשקט לעבור לקרון השמור, שהיה צונן, קריר ונעים וריק לחלוטין. גם הסכמתי וגם הריני משתפת אתכן בעוולה.

12. שההורים (אנחנו) נאלצים לסבסד שכבות חלשות ו 'חלשות מדומות מעמידות פנים' במערכת החינוך, במקום המדינה. האם אתן מודעות לעובדה שהמערכת גובה באופן לא רשמי וללא יידוע או בקשת הסכמה שלכן לפחות 20% מעבר לעלות הריאלית של ההוצאה בגין סל תרבות, טיולים וכ"ב, למטרת סבסוד, על פי החלטתה.

13. שהנהלות בתי הספר גובות מאיתנו תשלומים מראש, בעוד הן משלמות לפחות 6-9 חודשים אחרי, הכסף "שוכב" בחשבון הבנק של המוסד, צובר ריבית ובגין הריבית הזו ההנהלה אינה חייבת בדיווח לאיש. חישוב פשוט: ממוצע 1,000 - לתלמיד/ה כפול 1,500 תלמידים= 1,500,000 - לשנה. הריבית השנתית הינה ע"פ תחשיב של 5% שנתי= 75,000 ?, אז מה אתן אומרות?... היכן הכסף?.

14. שהישראלים, בעלי הזיכרון הקצר או-טו-טו מציפים את כפרי הנופש, שמתכננת הרשות הפלשתינאית להקים, על פי הצהרתה מהשבוע שעבר, על חורבות יישובי גוש קטיף, ממש כפי שהם מציפים את סיני, למרות האיומים, הפיגועים והידיעה, שהכסף שהם משלמים איכשהו מוצא דרכו למימון הטרור נגד ישראל.

15. שדו"ח לימור- דברת, שעלה מיליונים, וחולל מהומות, שפרנסו בעיקר עורכי דין ומפרסמים בוצע מבלי שאיש טרח לברר אצל הלקוחות, הילדים וההורים, מה הם רוצים.

16. שלאלוף בצבא יש 16 (!) פקידות. אישית, אני לא מכירה מנכ"ל/ית, ואפילו כאלה המגלגלים מאות מיליונים, המחזיקים צוות של 16 פקידות אישיות.

17. שיעקב אלפרון, פושע ואסיר לשעבר, יקבל פיצוי בסך 36,000 - ממדינת בישראל, בגין פגיעה, סבל, עוגמת נפש ואובדן הכנסה שנגרמו כתוצאה מעבודת סבלות שביצע במהלך ריצוי עונשו. לצדק דרכים מוזרות ופנים רבות. אבל זו, האם היא מרגישה לכן כמו צדק?.

18. שהאמריקאים, על פי דברי עמוס ירון, מנכ"ל משרד הביטחון חושבים שאנחנו, הישראלים לא ישרים. מעניין על מה הם מבססים טענה זו?.

19. שמרכזי מחקר שונים בישראל ממשיכים לפרסם ממצאים, המוכיחים לטענתם שאין קשר מובהק בין גידולים סרטניים לאנטנות... תושבי יישובי השרון, כדוגמת צורן, אלו שמתו ואלו שחולים בסרטן ועתידם כלל אינו ברור ומובטח הם עדות "חיה" לשקריות והטיות המחקרים. כמותם כמובן, עובדי הכור הגרעיני, צוללני השייטת, תושבי קיבוץ נען ורבים אחרים, החיים או עובדים באזורים עמוסי אנטנות מסוגים שונים (טלוויזיה, רדיו, סלולאריות, צבאיות ומוקדי קרינה אחרים), שאחוזי התחלואה בהם מכפילים ומשלשים את הנורמה שממשיכים להיות בבחינת "קורבן צורכי המערכת". עד מתי?.

20. שבמשרד התעבורה בחדרה אין מעלית, ולכן, נאלצה שולמית גבאי, נכה בכסא גלגלים, שכל פשעה היה עבירת תעבורה, להישפט ברחבת הכניסה, כשהיא מושפלת בכיסא הגלגלים שלה מול עוברים ושבים. האם זו הדרך בה אתן מעוניינות שהמדינה שלכן, זו שמידי יום נכנסים אנשים חדשים למעגלי הנכות שלה, חלקם בגלל אירועי טרור תתנהג?.

21. שנפגעי פיגוע שפרעם לא יזכו להכרה כנפגעי טרור בגלל קטע בירוקראטי. האם התוצאה הסופית עבור הנפגעים איננה מה שקובע ואמור להיות מכומת לאחוזי נכות ופיצוי כספי?.

22. שבבונאל בספרד זרקו למעלה מ- 100 טון עגבניות על אנשים, במקום להפכם לרסק ולשגרם כמזון לרעבים באפריקה או הודו. ק"ד עגבניות בסופר עלה אתמול 3 ?. בראד פיט היה אומר לכן ששלושים ק"ג עגבניות מאפשרים להחזיק ילד/ ה באתיופיה משך שנה במערכת החינוך. כן, 16$ בלבד. 100 טון הם 100,000 ק"ג, כלומר 3333 ילדים באתיופיה היו יכולים ללמוד משך שנה בזכות העגבניות הבשלות שהושלכו בספרד.

23. עכשיו מגלים לנו, אחרי שנים ששילמנו, כמו פריירים את כל תשלומי ההורים עבור ייעוץ מפסיכולוגית, שאף פעם לא עזרה, אחות בי"ס, שתמיד כשהייתה דרושה לא נמצאה ושבכלל אפילו אקמול לתלמיד/ה אסור לה לתת, מזגנים שמחצית הזמן אינם פועלים מחמת תחזוקה לקויה, שכפולים סוג ז' וצורכי משרד ועוד- שבעצם שילמנו בניגוד לחוק. אז מה דעתכן על תביעה ייצוגית רטרואקטיבית של כלל הורי ילדי וילדות ישראל להשבת הכספים האבודים. הוכחנו שאנחנו מחזירים שטחים, אז למה לא כספים?!.

24. שחברות התרופות ממשיכות לשלם תגמולים ותמלוגים לרופאים, בגין מרשמי התרופות שהם רושמים לנו, דגש על הורמונים למיניהם, לכל 5000 הנשים החדשות, המצטרפות למועדון "כרותות הרחם" הישראלי, מידי שנה (ממליצה בהזדמנות זו לרכוש את ספרה של רונית ליברמנש "פגומות", רגע לפני...).

25. שבכל ערוצי הטלוויזיה אין תוכנית נשים ראויה אחת, למעט אופרה ווינפרי והיא לצערי, ככל הידוע לי איננה מכוחותינו.

26. שוויאגרה נמצאת בסל הבריאות בעוד פוסאלן או אוויסטה, המיועדות לטפל בבריחת סידן ויכולות למנוע התפרצות אוסטופירוזיס נקנות בכסף מלא על ידי נשים.

27. שהמע"מ ירד במחצית האחוז ואילו מחיר ידיעות אחרונות עלה ל- 9.80 ?.

28. שברגע שהסתיימה ההתנתקות שכחנו את אנשי ונשות גוש קטיף, בעיקר כי נדמה לנו ש"לנו זה לא יקרה?"...

29. שלא משנה איזה פתק נשים בקלפי, עדיין אנחנו באותן ברירות מחדל: שרון- ביבי- ברק- פרס.

30. שזה מצעד האבסורדים של השבועות האחרונים, או-טו- טו הוא יישכח ובמקומו יצוצו אבסורדים חדשים, אבסורדים אף יותר מאלו שהעליתי בפניכן.



שירית בן- ישראל
מנכ"לית STS
הדרכה לעיצוב ארגונים מובילים בע"מ

יועצת ומאמנת ניהולית ועסקית
MSM במנהל עסקים ו-15 שנות נסיון



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב