דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבנה תעשייה -מהו ובמה נבדל ממבנה רגיל? 

מאת    [ 19/11/2012 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 2880 פעמים ]

קו הרקיע שלנו עמוס במבנים מסוגים שונים. מבנה תעשייה הוא אחד מהם, ואולי בין הפופולאריים שבהם. מבנה תעשייה יכול להיות מבנה גדול מאד או מבנה קטן, הוא יכול להיות עבור תעשייה מורכבת במיוחד או דווקא עבור תעשייה פשוטה. כך או כך, מטרתו המרכזית היא להיות כזה, המתאים באופן המדויק ביותר לתעשייה המתנהלת בו, תוך שימוש בעקרונות בנייה, האופייניים לבנייה התעשייתית, ובאים לידי ביטוי בכל מבנה תעשייה. מהו מבנה תעשייה ובמה הוא שונה מכל מבנה רגיל? על כך, לפניכם.

מבנה תעשייה – מהו?

מבנה תעשייה, כפי שאפשר לדעת על פי שמו, הוא מבנה המתוכנן מראש כדי לשרת את צרכיה של תעשייה מסוימת המתנהלת בו. מבנה תעשייה זה מתוכנן ומעוצב בהתאם לצרכיה של תעשייה זו ועל מנת להציע לה את התנאים הנוחים והטובים ביותר. מבנה זה ממוקם, בדרך כלל, באזור המיועד אך ורק לו, כמו באזור תעשייה, למשל, ולצד מבני תעשייה נוספים כמוהו, המשרתים גם הם את התעשיות השונות. מבנה תעשייה יכול לשרת תעשיות מסוגים שונים. הוא יכול להיות עבור תעשיית התרופות, הוא יכול להיות עבור תעשיית הטקסטיל וגם עבור תעשיית המזון. מכיוון שכל תעשייה הינה מסוג אחר, וכן כזו המתנהלת באופן אחר, ייראה מבנה תעשייה זה בצורה קצת שונה ויכלול, במסגרתו, אלמנטים אחרים.

מבנה תעשייה נבנה בהתאם לעקרונות הבנייה המתועשת. הוא כולל, במסגרתו, פתרונות בנייה ירוקים, המנצלים את המשאבים הקיימים בשטח ובכך מאפשרים בנייה שאיננה פוגעת בסביבתה ומבנה המשרת את צרכיה של התעשייה תוך חסכון באנרגיה ויצירת סביבת עבודה נוחה ונעימה לעובדים. מבנה תעשייה הינו גם כזה שנבנה באופן שונה מכל מבנה אחר. חלקיו של מבנה זה נבנים ומיוצרים מראש ובהגיעם אל אתר הבנייה מחברים אותם זה לזה עד ליצירתו של המבנה הסופי. כך מתאפשרת בנייה מהירה וחסכונית יותר שעוזרת לסיים את תהליך הבנייה בתוך תקופת זמן קצרה אך גם כזו שאיננה מצריכה שימוש בעובדים מקצועיים רבים.

במה שונה מבנה תעשייה ממבנה רגיל?

מבנה תעשייה שונה באופן משמעותי ממבנה רגיל, הן בגודלו, הן בעקרונות הבנייה שעל פיהם הוא מתבסס והן הסיבות שלשמן הוא נבנה. מבנה תעשייה נחשב מבנה גדול יותר שכן פעמים רבות הוא משמש תעשיות הכוללות מכשור רב ובעיקר מכשור מאסיבי מאד. מבנה רגיל, לעומת זאת, יכול להיות גם מבנה פרטי קטן, בית קרקע פרטי בגודל של כמה עשרות מטרים רבועים. לצד כל זה, בנייתו של מבנה תעשייה, היא בנייה קצרה מאד. בעוד שבניית מבנה רגיל עשויה להימשך תקופה ארוכה, בניית מבנה תעשייה, ובעיקר בשל עקרונות הבנייה עליהם היא מתבססת, יכולה לארוך מספר שבועות בלבד.

מכיוון שמבנה תעשייה משרת תעשיות מסוגים שונים, אפשר למצוא מבנה תעשייה בצורות שונות גם כן. מבנה תעשייה, המיועד למשל, לתעשיית התרופות, נדרש להיות מבנה סטרילי במיוחד עם פתרונות קירור ותחזוקה ברמה גבוהה. אותו הדבר נכון גם למבנה המיועד לתעשיית המזון. לעומת זאת, מבנה תעשייה שנבנה לצרכי תעשיית הטקסטיל, חשוב שיכלול פתרונות תאורה טובים, ובעיקר גם תאורה טבעית. מכיוון שמבנה זה מתבסס גם על עקרונות בנייה ירוקים, פעמים רבות אפשר למצוא בו פתחים רבים מאד על מנת לאפשר כניסה של תאורה טבעית במקום לעשות שימוש בתאורה מלאכותית. באופן כללי, ניתן לראות כי קיימים הבדלים בולטים מאד בין המבנה הרגיל לבין מבנה תעשייה. הבדלים אלה מושפעים בעיקר מהצרכים שעליהם נדרש המבנה לענות. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב