דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לעומת ההתפתחות האדירה של נשים בעשורים האחרונים, הגברים נשארו בעידן האבן - מדוע? 

מאת    [ 18/11/2012 ]

מילים במאמר: 523   [ נצפה 1792 פעמים ]

לעומת ההתפתחות האדירה של נשים בעשורים האחרונים, הגברים נשארו בעידן האבן - מדוע? 

 

 

נשים עשו צעדים מרשימים ביותר קדימה - בכל התחומים

 

זהו ללא ספק עידן של נשים. נשים עשו מספר רב ביותר של צעדים לשיפור מעמדן וכוחן. הן יצאו ללמוד, יצאו לעבוד, השפיעו השפעה מכרעת על תחומי המשפט וזכויות הנשים, על הפוליטיקה, על השיח התרבותי ועל המציאות המודרנית.

 

במידה רבה, ניתן לומר שהעידן המודרני הוא עידן נשי שנברא בדמותן ובצלמן של נשים. הוא קל, נגיש, מעניין, צרכני, מסחרי, מפנק, נוח, מגוון ועשיר באפשרויות. זהו עולם השונה בצורה קיצונית מהעולם הגברי של פעם שהיה עולם סיזיפי, קשה, כוחני, צנוע ומצומצם.

 

 

 

כיום, נשים רוצות הכל, לא פחות

 

אלא שחשוב להבין שהשינוי הזה של נשים משפיע השפעה אדירה לא רק על המציאות החיצונית אלא גם על המרחב הזוגי, על הציפיות של נשים מזוגיות ועל התפקידים שהן מייחסות לעצמן במסגרת הזאת. בעבר, האישה באה אל הזוגיות כדי "לתמוך בגבר". כדי להיות "האישה הקטנה". כדי להביא ילדים ולגדל אותם. כדי לנקות את הבית ולבשל היטב. כדי לדאוג לקיומה של המשפחה ולרווחתה. כיום - זה אינו המצב כלל.   

 

נשים באות היום לזוגיות מטעמים שונים לחלוטין. הן באות לזוגיות כדי שהגבר יתמוך בהן. הן באות לזוגיות כדי להתעצם ולקחת. הן באות לזוגיות לא כדי לנקות ולבשל לגבר אלא כדי לחיות טוב. הן מצפות שהגברים גם יבשלו וינקו. הן מצפות שהגברים גם יתרמו ויגדלו את הילדים.

 

 

 

גברים, לעומת זאת, נשארו בתפיסות מיושנות, בעמדות מאובנות, בהתנהלות נאיבית

 

מרבית הגברים עדיין חיים - מבחינת התפיסות והעמדות הרגשיות והלא-מודעות שלהם - בעידן האבן. רובם עדיין מתוכנתים לראות באישה יישות "שתהיה עזר כנגדם", שתתמוך בהם, שתרפא אותם ושתבין אותם טוב יותר אפילו מעצמם.

 

הם בטוחים, מתוך שכנוע עמוק, שהאישה רוצה לתמוך בגבר ושזהו ייעודה ותכליתה. שלאישה אין אינטרסים משלה, וכל תפקידה הוא לשרת, לעזור, להבין ולמלא את החללים שיש לגבר בחייו. הם משוכנעים שאישה היא תמיד "אישה אוהבת", מבינה, "מלאכית" ותומכת. הם הרגילו את עצמם לחשוב שנשים אינן מסוגלות להיות רעות ואנוכיות, שהן אינן מסוגלות לפגוע, לקחת, להתאכזר, לנטוש או לנצל.

   

 

 

האישה הקטנה מתה, איפה הגבר החדש?

 

האישה הקטנה ללא ספק מתה. היא אינה קיימת - וודאי לא בדור הזה, בדור הצעיר. במקומה צמחה אישה שאפתנית, בטוחה בעצמה, בעלת דרישות גבוהות וציפיות שונות לחלוטין מעצמה ומגברים.

 

אבל עדיין לא עומד מולה גבר חדש. מרבית הגברים הם גברים מיושנים - שלא רק שלא מבינים את האישה החדשה אלא שהם עדיין מנסים בכל זאת להפוך אותה לאישה הקטנה של פעם, לאישה הישנה, המסורסת והמסכנה. גם אם ברור להם שאין להם סיכוי לדכא את האישה שלהם ולחנך אותה, וגם כאשר הם רואים ששהאישה שלהם מרימה את הראש ואינה מוכנה להיכנע כמו הנשים של פעם - הם בטוחים שהבעיה נמצאת באישה הספציפית ו"המרדנית" שאיתה הם חיים במקום להבין שהבעיה היא בהם, בתפיסה המיושנת שבה הם מחזיקים.

 

 

וטיפ לסיום: עד שלא ייבנה מודל לגבריות חדשה ועדכנית - סוג של תשובה גברית לנשיות החדשה - מרבית הגברים יילכו לאיבוד מול הנשים המודרניות ויתקשו לא רק להבין אותן אלא גם להגיע איתן לשיתוף פעולה ולהרמוניה ביחסים.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב