דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואות חוץ בנקאיות 

מאת    [ 18/11/2012 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 4467 פעמים ]

הלוואות חוץ בנקאיות, הלוואה לכל מטרה, הלוואות לטווח ארוך או לטווח קצר- נשמע לכם סינית? אנחנו נעזור לכם לעשות מעט סדר בבלגן ולהבין מהן הלוואות חוץ בנקאיות ומהו ההבדל בינן ובין הלוואות שניתנות על ידי הבנקים. לפני שנסביר מהן הלוואות חוץ בנקאיות, חשוב להבים כי הלוואה ככלל היא מצב שבו אדם פרטי, גוף או חברה מקבלים מגוף פיננסי כסה או אחר כסף שאותו הם מחזירים בהתאם לתנאים שהוסכמו מראש. בישראל שוק ההלוואות ידע שינויי בשנים האחרונות וכיום לא רק הבנקים מציעים הלוואות למטרות שונות.

תחום ההלוואות בישראל

הסיבה לשינוי בתחום של הלוואות נעוץ בין היתר בכך שבשל חקיקה בנושא אזרחי ישראל אינם רשאים לחרוג ממסגרות האשראי שהוקצבו להם על ידי הבנקים. משום שיוקר המחיה בישראל הוא מהגבוהים בעולם המערבי וההכנסות נשארו נמוכות, אזרחים רבים נאלצים לקחת הלוואות שונות ממקורות שונים כדי לעמוד ביוקר המחייה מבלי לחרוג ממסגרת האשראי. בעבר הלוואות היא ניתנות לנו על ידי הבנקים. כאשר היינו זקוקים להלוואה היינו צריכים לגשת לבנק שלנו ולבקש הלוואה מהבנק.

הבנקים

הבנקים מציעים הלוואות מסוגים שונים ולמטרות שונות. הלוואה לכל מטרה למשל שמציעים הבנקים היא מהסוג הנפוץ ביותר בעיקרון כל תהליך ש בקשת הלוואה מהבנק בים אם הלוואה לכל מטרה או כל הלוואה אחרת כרוך במילוי טפסים רבים, הצגת ביטחונות, ערבונות ובדיקה קפדנית של חשבון הבנק על ידי המנהלים בסניף. גובה ההכנסה ומצב החשבון משפיעים על זכאותכם לקבלת ההלוואה וגם על גובה ההלוואה. מדובר אפוא בתהליך ארוך יחסית שבו ייתכן שלא תקבלו אישור עבור ההלוואה שביקשתם.

הלוואות חוץ בנקאיות- מה זה בדיוק?

אפשרות אחרת שקיימת החל מהשנים האחרונות נוכח הביקוש הגבוה להלוואות היא הלוואות חוץ בנקאיות. הלוואות חוץ בנקאיות הן הלוואות שניתנות על ידי גופים פיננסים שאינם הבנק. דוגמה לגופים כאלה הן חברות האשראי וחברות הביטוח. הלוואות חוץ בנקאיות ניתנות בתהליך מהיר יותר לעומת הלוואה לכל מטרה או כל הלוואה אחרת מהבנק. בשיחת טלפון קצרה יכול אדם לקבל מחברת האשראי או מחברת הביטוח סכום כסף ישרו לחשבון הבנק שלו.

לא כמו בבנק

בניגוד לתהליך הארוך והמעייף בבנק, הלוואות חוץ בנקאיות ניתנות בקלות רבה יורת ואינן תלויות במצב החשבון שלכם ובגובה ההכנסה. יש לציין שמדובר כאן על סיכון מסוים שנוטלות חבורת האשראי וחברות הביטוח הכך שהן מלוות לנו כסף מבלי לדעת מה מצבנו בחשבון הבנק, ולכם הריביות בהלוואות אלה הן גבוהות יותר.

גם הלוואה חוץ בנקאית צריך להחזיר

כאן המקום גם לציין כי כמו כל הלוואה, גם הלוואות חוץ בנקאיות צריך להחזיר. ולכן גם אם מדובר בתהליך מהיר וקל הרי שעדיין את הכסף תצטרכו להשיב עם ריביות כמובן ולכם יש לבדוק ולחשוב מראש מהי מידת המוכנות שלכם לעמוד בהחזרים החודשיים. בנוסף, יש לקול היטב צעד של לקיחת הלוואה ולחשוב מראש מהו הסכום שלו אתם זקוקים. סכומים גבוהים נושאים ריביות גבוהות יותר ולכם אין צורך ללוות כסף שאינכם זקוקים לו.

לסיכום

אם אתם כבר מחזירים הלוואה כדאי לנהוג משנה זהירות ביחס להלוואה נוספת שתסבך אתכם במערבולת של הלוואות שאין לדעת איך תצאו ממנה . בין אם הלוואות חוץ בנקאיות, או הלוואה לכל מטרה הרי שמדובר בצעד שיש לשקול ברצינות לפני שמבצעים אותו.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב