דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תולדות תשעג ניכרים דברי אמת 

מאת    [ 15/11/2012 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 1722 פעמים ]

הברכה אחת הוא-לך אבי, תולדות תשע"ג

ויגדלו, הנערים, ויהי עשו איש ידע ציד, איש שדה; ויעקב איש תם, ישב אהלים.

ויאהב יצחק את-עשו, כי-ציד בפיו; ורבקה, אהבת את-יעקב, לאחרת הולדת יעקב ועשו, מסכמת התורה היחס בין ההורים יצחק ורבקה לילדים יעקב ועשו, במילים אלו ויאהב יצחק את-עשו, כי-ציד בפיו; ורבקה, אהבת את-יעקב.

לאהבת יצחק את עשו, נותנת התורה טעם-כי ציד בפיו, לאהבת רבקה את יעקב, סותמת התורה ואינה מפרשת הטעם לכך.

יעקב התם מהותו כאברהם.אברהם לו נא' לך לך, רש"י במקום מתקשה בכפל המילה לך.מסביר רש"י לך לעצמך, לטובתך.אומר ר' נתן וזהו לך לך, לך דייקא שכל הילוכך ונסיעתך יהי' לך ואליך לבד, היינו לעצם נקודת האמת שזה עיקרך וחיותך.כי עיקר האדם הוא הנשמה הקדושה שבו שזה כל האדם. גם הינו מידתו הינה איש תם, אומר ר' נתן וזה בחי' יעקב איש תם וכו' בחינת אמת כמו שכתוב, תתן אמת ליעקב.התמות, האמת הינה מקור חיותו של האדם, מקור הצלחתו.ממקור זה של תמות, יגיעו עדי האדם כל אשר שייך ונצרך לו ע"פ האמת.גם בהראות המעשים, עשיות אשר אינם אמת, מעצם היות האדם איש תם, איש אשר מחובר למהותו, נקודת האמת ממילא גם הנראה כאינו אמת, אמת היא.

אומר ר' נתן ע"י היות אברהם איש חסד, היות יעקב תם,  הי' יכול לעמוד כנגד החשך הגדול של עשו יודע ציד, כי ציד בפיו, צד את הבריות בפיו.

יצחק רואה בעשו את הציד שבפיו, אומר רש"י יודע ציד - לצוד את אביו בפיו ושואלו.....כסבור אביו שהוא מדקדק במצוות.

רבקה רואה את מעשי בנה עשו, מעשי הצייד.רבקה גם רואה למהותו של יעקב, עליו נאמר איש תם, מסביר רש"י תם, אינו בקי בכל אלה אלא כלבו כן פיו, מי שאינו חריף לרמות קרוי תם.

דברים הנהגות אשר יש ויהיה בהם כדי מידת הציד, ניתן לכותבם, ניתן לציינם כדברי הכתוב ויאהב יצחק את-עשו, כי-ציד בפיו.אהבתו של יצחק לעשו ניתן לכתוב ניתן לאמר את הסיבה לכך, כי ציד בפיו.

ורבקה, אהבת את-יעקב, לאהבתה של רבקה את יעקב לא ניתן לכתוב/לאמר הסיבה.מידה זו הינה מידה מהותית אשר אין בה ממידת הצידה התם לבו כפיו שווים.

לאחר שיעקב, איש תם, איש אשר מהותו התמימה היא המביאה לו, את אשר מגיע לו, גם באם נראים הדברים שלא כך, מקבל הברכה מאת יצחק.מגיע עשו איש אשר ציד בפיו ומבקש לקבל הברכה אשר הובטחה לו.הובטחה לו מכח היותו צד הבריות בפיו.בשמוע עשו כי הברכה ניתנה ליעקב, מבקש עשו  ויאמר לאביו, ברכני גם-אני אבי.יצחק אומר לעשו ויאמר, בא אחיך במרמה; ויקח, ברכתך.על כן אין אני יכול לברכך.עשו שואל הברכה אחת הוא-לך אבי ????

תשובתו של יצחק.אכן ברכה אחת לי, שהרי הן גביר שמתיו לך ואת-כל-אחיו נתתי לו לעבדים, ודגן ותירש, סמכתיו; ולכה אפוא, מה אעשה בני.יעקב עונה יש רק ברכה אחת בעולם ישנו שפע אחד המושפע בעולם שפע זה יגעי עדיך באם והיה כאשר תריד, ופרקת עלו מעל צוארך.מסביר רש"י כאשר יעקב, עם ישראל יעברו על התורה, אזי ופרקת עולו, הברכות יתקיימו בך בעשו.

ברכה אחת היא בעולם, ברכה אשר תגיע עדי עם ישראל כל עוד, מקיים תורה ומצוות, קיום תורה ומצוות הינו איש תם יושב אוהלים. איש אשר מחובר לאמת אשר הינה מקור חיותו של האדם, מקור הצלחתו.

והאמת והשלום אהבו, ניכרים דברי אמת.

שבת שלום

דויד לקסאמת

 

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב