מי אמר למי ובאיזה הקשר? איך להעביר מסר אפקטיבי
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מי אמר למי ובאיזה הקשר? איך להעביר מסר אפקטיבי 

מאת    [ 15/11/2012 ]
מילים במאמר: 549   [ נצפה 1829 פעמים ]

 
 

לשימוש שלנו בשפה יש כוח עצום בהשפעה על איכות התקשורת שניצור עם אחרים.

העברת מסרים בצורה יעילה דורשת מאיתנו להביע את נקודת המבט שלנו בקצרה ובתמציתיות ככל האפשר.להקשיב לאדם שאינו ממוקד ומאורגן בדיבורו מקשה על רוב האנשים את  ומקטינה את היכולת שלנו לעקוב אחריו .

כאשר אדם מדבר באריכות או משתמש בהסברים עקיפים שאינם רלוונטים או אינם ברורים ,נגרמת חוסר בהירות עבור המאזין והמסר מאבד את הרלוונטיות וההשפעה שלו.

מילים שהן ביקורתיות, מאשימות או שיפוטיות נוטות ליצור גישה התנגדותית והגנתית שלא מובילה לפתרון בעיות.מילים שמקטינות את ההתנגדות הן מילים או ביטויים שאינכם מכלילים לדוגמא ביטויים כמו "ישנם מקומות שבהן אנשים עשויים..." "זה לא חריג ל..." "ישנם אנשים שנמצאים במצבים דומים..." ..

לעומת ביטויים כמו " כל האנשים חושבים ש..." "כל האנשים סובלים מפחד קהל" "כולנו יודעים שחייבים להציב מטרות"

ומדוע? מכיוון שאם יש לפחות אדם אחד שלא הולך בקיץ לים או לא יודע שצריך להציב מטרות נוצרת אצלו התחושה שהוא פחות ,פחות יודע ,פחות טוב וזו תחושה שאנו לא רוצים לגרום לאף אחד להרגיש משום שאינה מקדמת אותנו ואת המסר שאותו אנו שואפים להעביר.

 מסרים מילוליים יעילים הם:


    • קצרים, מתומצתים ומאורגנים
    • ללא סלנג או שימוש בשפה גבוהה
    • לא יוצרים התנגדות אצל המאזין

בנוסף לתקשורת המילולית אי אפשר להמעיט בכוחה של תקשורת לא מילולית. למעשה, באמצעות שפת הגוף שלנו אנחנו תמיד מתקשרים, בין אנחנו רוצים או לא!

אתה לא יכול שלא להשתמש בתקשורת לא מילולית.

מסרים בלתי מילוליים הם הדרך העיקרית שבה אנחנו מתקשרים רגשות על ידי:

הבעות פנים:

הפנים הם דרך עיקרית להעברת מידע רגשי. הפנים יכולות להיות מוארות, מלאות התלהבות, אנרגיה ואישור,יכולות להביע בלבול או שיעמום, ויכולות להיות מלאות או חסרות שביעות רצון.

יציבות ומחוות:

יציבת הגוף שלנו יכולה ליצור הרגשה של פתיחות חמימה או דחייה קרה. לדוגמה: כאשר מישהו יושב או עומד מולנו, בשקט עם ידיים עם ידיים רפויות, תחושה של ציפייה ועניין מתעוררת.יציבה של ידיים בהצלבה על החזה יוצרת הרגשה של חוסר גמישות ופתיחות ועשויה לעורר התנגדות וחוסר פתיחות בצד השני.

בנוסף יש את התקשורת המובעת באמצעות טון דיבור והאינטונציה של הקול שלנו.

לעיתים קרובות יש משמעות גדולה יותר לאיך שאנו אומרים משהו ולא למה שאנו אומרים.משפט יכול להעביר משמעות שונה לחלוטין בתלות באלו במילים שנדגיש ובטון הדיבור שלנו.

לדוגמא, המשפט "אני לא אמרתי שאתה טיפש" הוא בעל שש משמעויות שונות, התחושה שתועבר לצד השני בכל אחת מהדוגמאות מושפעת מהמילה המודגשת.

"אני לא אמרתי שאתה טיפש"

"אני לא אמרתי שאתה טיפש"

"אני לא אמרתי שאתה טיפש"

"אני לא אמרתי שאתה טיפש"

"אני לא אמרתי שאתה טיפש"

וזה עוד בלי לקחת בחשבון את העובדה שאנו יכולים להדגיש יותר ממילה אחת למשל: אני לא אמרתי שאתה טיפש.

והמשמעויות הולכות ומשתנות בהתאם.

אז הנה כמה נקודות שכדאי לזכור  ולשים לב אליהן בנוגע לתקשורת:


    • כשאנחנו כועסים או נרגשים, הדיבור שלנו נעשה יותר קצבי וגבוה.
    • כשאנחנו משועממים או באנרגיה נמוכה, הדיבור שלנו נוטה להאט ונעשה מונוטוני.
    • כשאנחנו מרגישים צורך להתגונן, הדיבור שלנו נעשה בוטה.

חשוב לזכור שתקשורת נכונה אינה רק לדעת לדבר אלא לדעת מה לומר וחשוב מכך מה לומר אם כך עלינו לקחת בחשבון את שלושה מרכיבים:


    • תקשורת מילולית – מה שאנו אומרים
    • תקשורת בלתי מילולית –שפת הגוף שלנו
    • טון הדיבור והאינטונציה- איך אנו אומרים

 על ידי כך נוכל להעביר מסר ברור ,מעניין  ואפקטיבי שיובן ויתקבל בקלות בצד השני.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב