דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חושבים שתעברו בקלות את מבחני המיון ליחידות המיוחדות? תחשבו שנית 

מאת    [ 14/11/2012 ]

מילים במאמר: 392   [ נצפה 1745 פעמים ]

מבחני אישיות וזיהוי הפרופיל האישיותי שנבחנים מועמדים ליחידות המיוחדות של צה"ל וגופי הביטחון אינם מבחנים שנבחרו כלאחר יד. תחום המיון והאבחון כל כך מורכב, כה רב גוני ועשיר במודלים ותיאוריות פסיכולוגיות ובכלים מקצועיים, כך שהכלים הללו מאפשרים לבוחנים להכיר את המועמד בצורה מספיק טובה על מנת שניתן יהיה לנבא את מידת הצלחתו של המועמד לשרת בתפקיד הרלוונטי.

היות והתפקידים הרבים הקיימים במערך הצה"לי כל כך מגוונים באופיים, ברור מדוע גם הפרופיל האישיותי של כל נושא תפקיד שונה מהאחר.

המועמד, אשר מגיע בשערי לשכת הגיוס, אינו מודע, על פי רוב, להבדלים הרבים הקיימים בין תפקידים "דומים". כך, לדוגמא, ברור שיש הבדל בין איש צוות אוויר ללוחם בקומנדו הימי, אך האם המועמדים מודעים גם לכך,  שהמשימות והכישורים הנדרשים מטייס שונים מאלו של נווט? הרי שניהם ממיונים באותו האופן לצוות אוויר. ובכל זאת. לכל אחד מהתפקידים הללו יש צורך בכישורים שונים. במהלך המסלול ממוינים המועמדים למגמות, לא לפני שהתיק האישי שלהם נבחן היטב לאור היכולות, ההצלחות והכישורים שלהם שהתחילו כבר בצו הראשון. הצלחתם במבחנים קובעת, אם כך,  אם יתקבלו לקורס הטיס או לא, אלא גם, במידה רבה לאיזו מגמה ישובצו בעתיד.

כמו רבים אחרים אשר מגיעים לפתח לשכת הגיוס בפעם הראשונה, האם הייתם מעלים בדעתכם, שהמבחנים שנעשים בתהליך המיון הראשוני כבר מצביעים על התכונות שלכם כמועמדים לשלב כל כך מתקדם בשירות הצבאי? מרבית המתגייסים מקלים בכך ראש ואינם נוטים להתכונן לקראת מבחני המיון.

כך, כעת קל להבין, את הרעיון שהמיון, שנעשה ביום הגיבוש והמיון ליחידות המובחרות: מטכ"ל, 669 ושלדג הנו למעשה מערך מבחנים מדויק, אשר מחד מאפשר לממיינים לזהות, לאפיין ולהחליט אם ימשיכו לשלב הבא. אלו המבקשים להתקבל היו בוודאי שמחים לדעת מה בעצם בודקים בכל יחידה ומה התכונות והפרופיל האישיותי הנדרש מהמועמד. הלא כן?

רבים מהמועמדים מגיעים למבחני המיון עם שאיפה לשרת ביחידה מסוימת ובתפקיד מסוים. הדבר לא שונה גם אצל יחידות המודיעין העלומות, ששמן עולה בזהירות ובכמעט בלחישה. המועמדים כמעט תמיד לא יודעים לאן ישובצו ומה נדרש מהם. הם רק אוחזים בגאווה בצו ליום מבחנים, ועוד אחד משתמשות בכל מיטב כלי המיון הנפלאים הקיימים כדי לזהות את אופיו של המועמד ותכונותיו. אולם, מה שלא יודעים רבים מהמועמדים, מה נדרש מהחייל בשירות בפועל, על אילו פרמטרים עליו לענות וכיצד להציג את עצמו בצורה מיטבית לאורך כל תהליך המיון.

לגשת למבחני המיון ליחידות המיוחדות ללא הכנה מתאימה משול להטלת מטבע:  כן יקבלו או לא.

הדרך האחרת היא לבוא מוכן. זה בעצם מה שמצפים ממך באמת. שתהיה במיטבך. 

רן אדוני, הוא מאמן בחברת "מתגייס" – העוסקת בהכנת מועמדים למבחני המיון ליחידות העילית של צה"ל. הכנסו לאתר : www.mitgayes.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב