דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אתם מוכנים לקראת מבחני פסיכומטרי? 

מאת    [ 14/11/2012 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 2569 פעמים ]

פסיכומטרי הוא עסק למי שמחליט לקחת את העניינים לידיים. להישאר נינוח נוכח בחינה שעורכת כמאתיים דקות כאשר בהקצבת הזמן הזו מתבקש הנבחן להשיב על מאתיים ועשרים שאלות, זה לא פשוט. במיוחד כאשר המבחן מהווה חלק מכרטיס הכניסה אל הלימודים המתוכננים בעתיד.

חשוב לדעת כי תוצאות המבחן הפסיכומטרי מהוות כמחצית מהאחוזים של שובר הכניסה אל הלימודים באוניברסיטה. המחצית השנייה מתייחסת אל ציוני הבגרות. התוצאות המכריעות קובעות לא מעט כיצד תראה שנת הלימודים הבאה (אם בכלל תהיה).

מה ניתן לעשות על מנת שממוצע הזמן המתבקש בעת המבחן הפסיכומטרי - פחות משישים שניות עבור כל שאלה, יהיה דבר בר ביצוע? ובכן, יש מה לעשות: קורס פסיכומטרי. אך חשוב להבהיר: זה לא שלא ניתן ללמוד לבד.

רבים וטובים עשו זאת. ניתן ללמוד לבד כאשר המוטיבציה גבוהה מאד, ההתארגנות במערך הזמן נכונה, הלמידה עקבית ולפני כן נקראו אי אילו הנחיות לגבי אופן הלמידה של תרגול פסיכומטרי כדי שיהיה אופטימאלי ביותר עבור המתמודד.

מעבר לקורסי הפסיכומטרי נהוגות גם קבוצות למידה עצמאיות שלעיתים עושות שימוש במורה / מנחה המלווה אותם לכמה שיעורים. לימודי פסיכומטרי כגון אלו עשויים להעניק יופי של מענה עבור נבחנים רבים.

המרכז הארצי האמון על בחינות הפסיכומטרי מסייע ללומדים (אם בקורסים, אם באופן עצמאי) על ידי מתן טיפים ועצות שיכולים להועיל לאותם מבחנים גורליים. במידה והמטרה היא ציון גבוה והזמן מוקצב וברור, אין למה להמתין יותר. קדימה לדרך:

טיפים להצלחה בלימודי הפסיכומטרי ובמבחנים

ככל שהביטחון שלנו לגבי עניין מסוים גבוה יותר, כך הסבירות שנבצע אותו על הצד הטוב ביותר. נכון הדבר גם לגבי מבחני פסיכומטרי. קורס מסודר המקנה את כל הנדרש על מנת להקיף את התוכן הרב שיש ללמוד, הכנת שיעורי בית ותרגולים בצורה נכונה (כגון פתירת מבחני דוגמה), כל אלה מעלים את תחושת הביטחון.

בבוא העת, מידת הלחץ והפחד יפחתו היות ועבודה רבה נעשתה בנושא. זאת ועוד, קורס פסיכומטרי מקנה גם את הכלים להתמודד עם המבחן לא רק מבחינת הידע אלא גם מבחינת ההתנהלות הנכונה בו כדי לנצל את הזמן, כדי לדעת לקרוא את השאלות נכון. תרגול כגון זה יש בו הרבה כדי לעלות את רמת הביטחון העצמי לקראת מבחן פסיכומטרי.

אותן מתכונות המצויות באוגדן הפסיכומטרי של המרכז הארצי מסייעות לתרגל את המצב האמיתי (כל עוד אכן התלמיד מבצע את המבחן במסגרת הזמן המוקצב לכל שאלה). התכוננות למצב האמת מכינה את התלמיד לשהות הארוכה הנדרשת ממנו בעת המבחן עצמו. בתום הבחינות ניתן לבדוק את הציון על פי הטבלאות.

אופן הלימוד

לא מדובר על שינון אינסופי בכל תחום. רבים המקרים שאופן ההתייחסות אל השאלה יכול להועיל לגילוי התשובה הנכונה. מתודות כגון אלו נלמדות בקורס פסיכומטרי ומסייעות לנבחן להגיע לרמת השליטה הנדרשת כדי לחוש בטוח ומוכן לקראת מבחן גורלי כמו פסיכומטרי.

המאמר נכתב באדיבות אורן שץ, מנהל חברת אס.אי.או ישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב