אז מה זה בעצם קידום אתרים?
תהליך ה SEO או קידום אתרים בעברית הוא תהליך שבו מקפיצים את האתר ממקומו הנוכחי במנוע החיפוש לעבר התוצאות החיפוש בעמוד הראשון, מקום שבו יש סיכוי רב יותר לכניסות ע"י לקוחות פוטנציאלים וישנה יותר תנועה באתר מה שמגדיל את ההכנסות בתורו.
דירוג האתר נקבע לפי האלגוריתם של גוגל בהתאם לכמה האתר רלוונטי ועוד משתנים נוספים שנכנסים למשחק כמו ייצוגיות האתר ושפת הבנייה שלו, כיום קיימים המון משתנים וגוגל ממשיכים להוסיף. תהליך הקידום עצמו הוא חיוני על מנת שכל אדם שמשתמש בגוגל ימצא את האתר שלכם, מחקרים מראים כי בישראל מעל 90% מהחיפושים מבוצעים דרך גוגל , הנתון הזה יוצר מצב שבו כל בעל עסק צריך להעלות את דירוג האתר שלו אם הוא רוצה יותר כניסות ולקוחות, בניית האתר היא השלב הראשון וקריטי להמשך זיהוי האתר כבעל סמכות בגוגל וכאיכותי. אתר שאינו מגיע לעמוד הראשון בדרך כלל הוא אתר שלא יעזור בהכנסות העסק ולא עוזר ליצירת תחלופת לקוחות קבועה.
מה האפשרויות לקידום האתר ?
1) קידום ממומןPPC – קידום שבו משלמים לגוגל Pay Per Click, כלומר על כל קליק גוגל מקבלים X כסף ובתמורה אתם נמצאים בראש הרשימה שזה כולל תחלופה של מקומות בצד הדף עם שלושת המקומות הראשונים בעמוד מס' 1.
2) קידום בגוגל אורגני SEO – קידום שנעשה בצורה טבעית ע"י יצירת אתר שגוגל אוהב את כל מה שקורה בתוכו וגם את כל מה שקורה מחוץ לו כמו קישורים חיצוניים בתוך מאמרים רלוונטיים שמופנים לאתר.
איך מקדמים?
גולש מחפש כותב בגוגל שאלה לדוגמה (בניית אתרים או קידום) אתרים ליד תוצאת החיפוש האורגניות גוגל מציגה אזורי פרסום בדף תוצאות החיפוש, שלוש שורות בראש הדף, ואת הטור השמאלי בדף תוצאות החיפוש שם נמצאות כל מודעות ה PayPerClick.
מבחינת הקידום האורגני זהו תהליך שיוצר תוכן מקורי, עם אתר מלא תוכן שגוגל אוהבים לקדם כל זה נעשה ע"י בניית סמכות בגוגל כשיוצרים עוד מאמרים עוד תוכן, בונים אתר מותאם ונוח לגוגל ויוצרים לינקים חיצוניים מאתרים שונים אל האתר.
מה כדאי ?
התהליך האורגני הוא התהליך הרצוי, גוגל מעדיפה דווקא את האתרים בעלי תוכן ייחודי ומקורי זהו תוכן משמעותי למחפש ובעל ערך, קידום אתרים אורגני אינו תהליך מיידי, הוא נוצר ע"י עבודה עקבית של שיפור האתר עדכון התוכן בו ויצירת קישוריות חיצונית רלוונטית, היתרון של הפרסום הממומן PPC – PAY PER CLICK הוא מהירות והפשטות בהפעלתו תוך התמקדות במילות המפתח הספציפיות לעסק שלך. החיסרון של הפרסום הממומן שאינו מקדם אורגנית את האתר, וברגע שהפרסום הממומן מסתיים, נפסק גם מקור הכניסות לאתר כמו כן ישנה תחרות קשה על כל מילת מפתח ועל שלושת המקומות הראשונים.
רן זהר אדרי - 058-627-6270 בניית אתרים וקידום אתרים בגוגל מנהל שיווקי href="mailto:ran@webbee.co.ilran@webbee.co.il">">ran@webbee.co.il