דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יתרונות לעסק בשיווק הרישתי 

מאת    [ 27/01/2008 ]

מילים במאמר: 825   [ נצפה 2566 פעמים ]

יתרונות לעסק בשיווק הרישתי

עסקים בתחום השיווק הרישתי הם אפשרות מצוינת למי שרוצה להתחיל את העסק הקטן שלה. עסק בתחום השיווק הרישתי מאפשר לך את הגמישות לעבוד בהיקף משרה חלקית או משרה מלאה ולא מצריך יותר מהעניין והרצון שלך לבדוק או לגלות. עסק כזה, הוא מבין העסקים המיוחדים שלא מצריך יזמים להשקיע הרבה כסף כדי להתחיל ו/או לשרוד בעסק. מה שאת צריכה זה את הרשת הנכונה לתקשר בה. אפשרי לשווק מוצרים רבים. 

מבנה של עסק בשיווק רישתי

המבנה העסקי בעסק בשיווק הרישתי דומה לחברות מבוססות שבוא את הבוסית של עצמך. את עובדת עם כמות גדלה והולכת של אנשים מרקע שונה ומיקום גיאוגרפי שונה, שכולם עובדים קשה להגשמת מטרה משותפת: שיווק מוצרים.

התעשייה לעולם לא רוויה ותמיד יש מקום לעוד. שיווק רישתי עובד כמו גל או "שמועה שמתגלגלת במסדרונות", המלצה מסוימת שאינה מחייבת עוברת מפה לאוזן ברשת. הרווחים מגיעים מיד עם 'התגלגלות השמועה'. 

היתרון הגדול בעסק מסוג זה, הוא שהעסק מאפשר לך לקחת סיכונים שלא יעלו לך הרבה. את יכולה להתנסות ולראות אם זה עובד עבורך או לא. המגבלות ליציאה מהעסק, הם כמו המגבלות לכניסה לעסק, זניחות למדי. החלק הכי טוב הוא שהכנסה שיורית (הכנסה פאסיבית Residual income  ) ויתרונות המס המוצעים לעסקים בתחום השיווק הרישתי. אפשר להמשיך ולהרוויח כסף גם אם פורשים מעבודה אקטיבית בעסק. 

התחלה של עסק בשיווק הרישתי

היתרונות האינסופיים של עסק בשיווק הרישתי, שנעות בין תוספת הכנסה מחד ליכולת לניהול זמן טוב יותר מאידך, הן לעצמן סיבה מספיק טובה להתחיל את העסק האישי שלך. לפני שאת מתחילה את העסק בתחום זה של השיווק הרישתי, חשוב להבין ולטפל במספר דרישות בסיסיות: 

1)     יש עלות התחלה מסוימת כדי לפתוח את העסק, ולהריץ אותו בהתחלה.

2)      את חייבת להגדיר לעצמך כמה זמן את מוכנה להקדיש לעסק בשבוע, ולדבוק בהגדרה זאת: למרות שעסק בשיווק הרשתי הוא לא עבודה רגילה של 9 עד 5, הטוב ביותר יהיה להקצות זמן רב יותר בבניית העסק עד שתגיעי למספר האנשים הרצוי המעורבים איתך בעסק שלך.

3)     חשוב שתבצעי מחקר מקיף על האפשרויות השונות ותשווי ביניהן, כולל שוק היעד שלך, ואפיקי שיווק אפשריים לתחום זה.

4)     את צריכה מחשב וכלי תקשורת אחרים עם אנשים. (לעיתים תוכלי למצוא גם עסקים שלא מצריכים מחשב לניהול העסק, אך מחשב, אמייל, SMS, צ'ט, ועוד. הן השיטות הנוחות היום ליצירת קשרים). 

הגדרה של עסק בתחום השיווק הרישתי

שרשרת חזקה של אנשים המרוויחים מהמאמץ והתמיכה ההדדית של כל אחד – זוהי ההגדרה של עסק בתחום השיווק הרישתי. שיווק רישתי לא דורש גב כלכלי חזק וגם לא השקעה של הרבה זמן. הוא מציע דרך מעניינת להרוויח כסף. אם את חדורה רצון עז להצליח, השיווק הרישתי הוא הדבר המתאים בשבילך. 

עסקים בתחום השיווק הרישתי הם האפשרות המתאימה והטובה ביותר לכל אלו שרוצות להתחיל את העסק הקטן שלהן. השיווק הרישתי מאפשר לך את הגמישות של עבודה במשרה חלקית או במשרה מלאה, ולא דורש שום דבר מעבר לעניין שלך בעסק, והרצון שלך לגדול ולצמוח. הוא בין העסקים יוצאי הדופן שלא דורש מיזמים להשקיע הרבה מאוד כספים להתחיל בעסק או לשרוד. 

 העקרונות בבחינת העסק המתאים לך

כיום קיימות עשרות חברות בתחום השיווק הרישתי, ולכן יש חשיבות בבחירת העסק והחברה המתאימים לך באופן אישי. הנקודות המומלצות למבחן הן:

1)     תחום העיסוק -
חשוב לבחון שתחום העיסוק הינו בשוק בהתפתחות ולא בשוק בירידה.
לדוגמא, שוק "איכות החיים" (Wellness) הוא שוק בעליה במאה ה 21, לעומת שוק מוצרי החשמל הביתיים או הטלפונים שהינו בירידה.

2)     חברה עם ניסיון – חברה עם ניסיון של מעל 5 שנים בתחום השיווק הרישתי.
ניסיון של לפחות 5 שנים מוכיח על כך שהחברה יציבה, רווחית ותוכנית התגמולים והעמלות של החברה היא תוכנית טובה. מומלץ לעבוד עם חברות עם שקיפות מלאה לנתונים הפינאנסים שלהן. חברות ציבוריות, הנסחרות בבורסה, חייבות לפרסם את כל הנתונים שלהן בצורה גלויה.

3)     מחזור מכירות של מעל 100 מיליון דולר -
מחזור מכירות בסדר גודל כזה ויותר מוכיח שיש לקוחות למוצרי החברה, ולכן המפיצים שעובדים עם החברה גם מרוויחים מכך.
מחזור מכירות קטן מזה עלול לרמז על כך שהחברה לא משווקת את מוצריה לכלל האוכלוסייה, ולכן עשויות להיות מגבלות לקהל היעד, למוצרים ועוד.

4)     מוצרים מתכלים -
עבודה עם מוצרים מתכלים כגון תוספי מזון, קוסמטיקה ועוד מבטיחה תזרים מזומנים קבוע מלקוחות, ואינה מצריכה "ריצה" אחר לקוחות כל הזמן. שיווק מוצרים שאינם מתכלים, כגון כלי מטבח, שואבי אבק, ומוצרים ברי קיימה אחרים, מצריך חיפוש קבוע אחר לקוחות חדשים.

5)     אישורים -
חשוב לבדוק שהחברה ותוכנית השיווק והעמלות שלה מאושרת לעבודה, ושמוצרי החברה מאושרים למכירה במדינה בה אתן עובדות. חברות המייבאות את מוצריהן מחו"ל ללא אישורי מכס ובריאות, יכולות להגיע למצב של חוסר מוצרים או דרכים לשיווק המוצר ומסירתו ללקוח.

6)    תוכנית התמלוגים ועמלות -
קיימות מספר דרכי ושיטות תגמול למפיצים העובדים התחום השיווק הרישתי.
בדקו שהתוכנית היא שווה לכל נפש, והצטרפותכם במועד זה או אחר לחברה לא תקנה לכם יתרון יחסי על אלו שהצטרפו לפניכם או אחריכם לחברה. חשוב לבדוק איזה אחוז מכלל מחזור המכירות של החברה, חוזר חזרה למפיצים הן בצורה של עמלות, תמלוגים ובונוסים אחרים. חשוב גם לבדוק באלו תנאים החברה משלמת את העמלות והתמלוגים, ובאיזה תדירות.

המאמר נכתב על ידי אורנה וניר בר-עוז בעלי עסק ביתי מצליח בשיווק הרשתי, המאמנים וחונכים אחרים לפיתוח רשת והצלחה בתחום.
למידע נוסף לפתיחת העסק הביתי שלך בתחום השיווק הרשתי, גשו לאתר
http://www.ornir.com

אורנה וניר בר-עוז
מאמנים וחונכים בבנית רשת מפיצים בינלאומית בתחום איכות החיים
info@ornir.com
http://www.ornir.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב