דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שינה היא גורם קריטי בהתפתחות תינוקות 

מאת    [ 12/11/2012 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 5042 פעמים ]

רופאי ילדים, אינם יודעים מדוע תינוקות מתקשים לישון בלילה, אם יעבור זמן כמו שנתיים, אז הבעיה היא כמובן נוירולוגית. בני למשל, לא נרדם והיה קם כמה פעמים במשך הלילה, הוא אובחן כהיפר אקטיבי בגיל 5, בשבילו השינה הייתה "עונש" כאילו שהוא מפסיד משהו.. הוא היה תינוק פעיל במיוחד והיה מפותח מאוד בשכלו לגילו. במידה וגם בגיל שנתיים התינוק לא יושן באופן רצוף, מומלץ כי תיקחו אותו לנוירולוג.

אתם בטח מכירים את התופעה בה אתם הולכים לרופא בגלל בעיה כלשהי, וכשהרופא אינו מצליח לאבחן את הבעיה, הוא אומר: "זה ווירוס.."  אותו הדבר אמור לגבי אי שקט אצל תינוקות יש העוברים את זה כמובן מאליו ומתמודדים עם הבעיה יפה, והיא חולפת מאליה. הרגלי שינה לתינוקות שונים מתינוק אחד למשנהו. כשרופא אומר לכם לתת לו לבכות, אל תשמעו לו, פשוט הרגישו לבד את צרכיו. לעולם אל תתנו לתינוק לבכות הרבה זמן הוא ירגיש אומלל וחסר ביטחון, ואולי כואב לו משהו, אל תשכחו כי הוא אינו יכול לדבר ולומר לכם מה הוא בדיוק צריך..

תזכרו, כי גם אתם זקוקים לשינה על מנת לנהל את הבית והמיוחד לטפל בתינוק שלכם. הטעות הנפוצה שעושות הרבה אימהות כמו לישון עם התינוק על הידיים על מנת שיירדם היא מוטעית, את יכולה לישון לידו עד שיירדם וללכת לישון במיטתך. תינוקות זקוקים לסדר יום מובנה ומסודר על מנת התפתחות של תינוק תהיה בריאה. יש פגיעה בחשיבה ובסדר היום שלך והמוח שלך נהיה כמו צמר גפן כשאת מחוסרת שינה, אצל תינוקות זה מתבטא באי שקט ועצבנות יתר. זכרי כי את אמור להיות חיונית לתינוקך ולא עייפה ומרוטת שינה כך שלא תוכלי להקשיב לצרכיו.

במחקר שנערך באוניברסיטה בירושלים, הוכח כי מרבית הילדים הסובלים מבעיות שינה מגיל תינוקות, הם ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז. אם התינוק ממשיך להתעורר בלילה עד גיל מאוחר יותר מהמקובל, זה סימן שיכול להדאיג.  כדאי במקרה זה, לפנות למעבדות שינה מיוחדות של ילדים, על  מנת לאבחן את הבעיה.  אבחון בטוח של בעיות קשב וריכוז נעשה בגיל חמש בערך, אך ניתן לראות סימנים כבר מהגן.  הרגלי שינה נכונים כבר מגיל הינקות יכולים לעזור לילדים אלה הסובלים מבעיית קשב וריכוז. הרגלים של שינה נכונה, הם שעה קבועה של ארוחה, מקלחת הכנת "אווירה" לשינה ושהייה עם התינוק עד שהוא ישן, לעולם אל תישארי אתו באותה המיטה, אלא אם כן הוא חולה, אך כשיידע שאת לצדו בשלב הראשוני של השינה זה יעזור לו להירדם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב