דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לשמירה על טפט לקיר לאורך זמן - כיצד לעשות זאת נכון וחכם? 

מאת    [ 12/11/2012 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 2222 פעמים ]

טיפים לשמירה על טפט לקיר לאורך זמן – כיצד לעשות זאת נכון וחכם?

רכשתם טפט חדש לבית? מעוניינים לשמור עליו לאורך זמן ובעיקר, ליהנות מהמראה המיוחד שהוא יוצר למרחב כולו? אם כן, חשוב שתקפידו לתחזק אותו נכון, ובעיקר לשמור על ניקיונו. חדשים בתחום ומתלבטים כיצד עושים זאת נכון? כאן תמצאו את כל הטיפים החשובים שיעזרו לכם לשמור על הטפט החדש שלכם. אז קדימה, הדפיסו את המאמר שלפניכם וצאו לדרך:

בדקו מהו סוג הטפט ובהתאם בחרו בשיטת הניקוי

כדי לנקות טפט באופן הנכון ביותר, חשוב לבדוק, תחילה, באיזה טפט מדובר. אפשר למצוא כיום טפט העשוי מויניל, מנייר, מסוגים שונים של בד וגם מחומרים טבעיים, כמו במבוק למשל. כל סוג טפט דורש תחזוקה שונה וצורת ניקוי אחרת. כדי לוודא שאתם אכן מבצעים זאת כהלכה ומבלי לגרום לנזק בטפט, בדקו באיזה סוג של טפט מדובר ורק אחר כך התחילו במלאכת הניקוי. באופן כללי, מומלץ שלא לנקות את הטפטים, ולא משנה באיזה סוג מדובר, באמצעות מים. טפט מוניל אפשר לנקות במטלית לחה וטפט העשוי מבד ניתן לנקות באמצעות שואב אבק ידני, המתאים לניקוי טפטים או שטיחים קטנים.

בדקו בחנות שבה רכשתם את הטפט כיצד יש לתחזק אותו

כשאתם רוכשים טפט חדש לבית, בדקו בחנות עצמה, מהן שיטות הניקוי הרצויות וכיצד יש לשמור על הטפט לאורך זמן. טפט מהווה פתרון חיפוי מצוין לקירות, אולם כדי ליהנות מהמראה שלו לאורך זמן חשוב לתחזק אותו בהתאם לכללים השונים. כדי לדעת מהם, יש לפנות אל מומחים בתחום, כמו נציגיהן של החנויות המציעות אותו למכירה. פנו אליהם באופן ישיר ובקשו מהם טיפים לתחזוקה נכונה. הם, על סמך ניסיונם והידע שצברו בתחום הטפטים, יוכלו לסייע לכם בעניין ולתת לכם פתרונות מתאימים שיעזרו לכם לשמור על הטפט.

המנעו מרכישת חומרי ניקוי שאינם מיועדים לטפטים בלבד

בכל הקשור לתחום הניקיון, אפשר למצוא שלל של מוצרי ניקוי מסוגים שונים. ישנם כאלה, המתאימים לשטיחים, ישנם כאלה המיועדים לרצפות, ישנם חומרי ניקוי לפרקטים ועוד מגוון רחב מאד של אפשרויות. פעמים רבות מתפתים לרכוש חומרי ניקוי המבטיחים אמנם ניקיון מצוין, אולם אינם בהכרח מיועדים לניקוי המשטח עצמו. כדי לשמור על טפט לאורך זמן, חשוב להימנע מרכישת חומרי ניקוי שונים שאינם מיועדים לניקיונו של הטפט עצמו. שימוש בחומרי ניקוי מסוגים שונים, יכול לגרום לנזק בלתי הפיך בטפט, ובמיוחד אם זה טפט העשוי מבד או מחומרים טבעיים. בדקו היטב באיזה חומר ניקוי מדובר, ואם לא מצוין עליו שהוא מיועד לניקוי טפט, אל תרכשו אותו ואל תשמשו בו.

נקו בעדינות, לא בחוזקה והשתדלו שלא לשפשף את הטפט

טפטים דורשים תחזוקה מיוחדת. בין אם זה טפט העשוי ממשי, טפט העשוי מקשמיר או טפט העשוי מויניל, מדובר במוצר עדין במיוחד. ולכן, כדי לשמור עליו לאורך זמן, יש לבצע את התחזוקה עצמה בצורה עדינה גם כן. כשאתם מנקים טפט (ומומלץ לעשות זאת בעזרת מטלית לחה, אם מדובר, למשל, בטפט מויניל) עשו זאת בעדינות והימנעו מלשפשף אותו. שפשפוף הטפט וניקיונו בצורה חזקה או גסה מדי, עלולה לגרום לקרע בטפט ואפילו לקילופים באזורים שונים. גם אם נתקלתם בלכלוך שקשה להתעלם ממנו, אל תנקו אותו בחוזקה. בדקו, קודם כל, כדי ניתן להסיר את הלכלוך או את הכתם, ופעלו בהתאם.

טפט יכול לשוות לכל מרחב מראה בלתי רגיל וליצור אווירה נפלאה. אולם, כדי ליהנות מכל זה, יש לשמור עליו נכון וגם לנקות אותו בהתאם לחומר שממנו הוא עשוי. ודאו שאתם אכן פועלים בצורה נכונה כדי שתוכלו לשמור עליו לאורך זמן. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב