דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל המשפחה עוברת לתזונה בריאה! 

מאת    [ 12/11/2012 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 2189 פעמים ]

כמה פעמים הרהרתם בנזק שנגרם לילדים שלכם מכל הממתקים שהם אוכלים? כמה פעמים דמיינתם איך תורידו כמה קילוגרמים אם רק תפסיקו לנשנש מול הטלוויזיה? האם חשבתם פעם איך לגרום לילדיכם לאכול ירקות, לחם מלא או ביצים בלי שיהיו מלחמות בבית? כל מי שמודע לחשיבות התזונה ומבין מהו ערכה של תזונה בריאה, יודע כי את ההרגלים הישנים חייבים לשנות. השאלה היא איך עושים זאת? הרי זה נוח וקל מאוד להמשיך לאכול את המזון הלא-בריא (אך טעים) שאכלנו עד כה. שינוי התפריט של כל המשפחה מצריך נקיטה של צעדי "עומק", כלומר שינוי דרך החשיבה לגבי המזון, הארוחות המשפחתיות והיחסים בתוך המשפחה.

אז איך עושים זאת?

השלב הראשון הוא ההכרה בצורך. אצל רבים, ההבנה שיש לעשות שינוי מתחילה כאשר פורצת מחלה כלשהי, או כאשר נולדים ילדים ואנו ההורים נוכחים לדעת כי מערכת החיסון שלהם מאוד חלשה. במצבי משבר עולה השאלה מה ניתן לעשות כדי להחלים ממחלה או כדי לחלות פחות? כידוע, אכילה נכונה תורמת לבריאותנו – אנו מכניסים לגופנו את המרכיבים הנחוצים לו על מנת לתפקד היטב, למשל ויטמינים, מינרלים, נוזלים רבים ועוד. בנוסף, אכילה נכונה מגדילה את הסיכוי לשמור על משקל תקין, שגם הוא משפיע על בריאותנו.

השלב השני הוא שינוי החשיבה. אין טעם לגשת לסופר ולקנות המון מצרכים בריאים, אורגניים וטבעיים מדגנים מלאים, ואחר כך לגלות שרוב הנפשות במשפחה לא מוכנות להסתכל בכיוון! במשפחה שיש בה ילדים, ההחלטה על השינוי מתחילה כמובן בהורים, אך כדי לעורר הסכמה ולא כפייה, מוטב להסביר לילדים על מהות השינוי, לעורר סקרנות, להראות דוגמה אישית, אך יחד עם כל זה – לא להיות קיצוניים מידי. ברוב המקרים לא ניתן לשנות את התזונה ב-180 מעלות בין-לילה. התחילו מהדברים החשובים לכם ביותר והמשיכו לשנות את התפריט בהדרגה.

בשלב זה ניתן אם צריך, לפנות לבעל מקצוע בתחום התזונה על מנת לעזור לתכנן את התפריט המשפחתי, להמליץ על מתכונים ושיטות בישול ולייעץ בנושאים בריאותיים. פנו לשם כך לתזונאית, או למאמן לתזונה. זהו מאמן אישי שעבר הכשרה בתחום התזונה והוא יכול לא רק לתכנן עוברכם את התפריט, אלא גם לעזור לכם לבסס את השינוי החשיבתי וללמד אתכם שיטות כיצד להתמיד בשינוי וכיצד לעורר את ההתלהבות אצל כל בני המשפחה.

השלב השלישי והלא-פשוט הוא להפוך את ההרגלים החדשים לשגרה. אנו אומרים שזה שלב לא פשוט מכיוון שהפיתויים סביבנו הם רבים: ממתקים, מזון מטוגן, חטיפים ועוד. במיוחד כשיש ילדים, לא פשוט לשמור על הכללים. טיפ שיכול לעזור בכך הוא להיות פתוחים. עדיף לאכול פעם בשבוע משהו לא בריא או אפילו מזיק, לספק בכך את הצורך ולהמשיך בשגרה הבריאות – מאשר להיות קיצוני, להתאפק ובסופו של דבר לא להצליח להתמיד.

לרדת בקלות - לרדת במשקל זה קל!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב