דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שמאות מקרקעין - על שום מה? 

מאת    [ 11/11/2012 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 2980 פעמים ]

מה היא שמאות מקרקעין - במאמר זה נסקור , היבטים נוספים של שמאות מקרקעין - מעבר להגדרה הנפוצה והמקובלת של שערוך נכסי נדל"ן : 

שמאות בסיסית

במידה ואתם מחפשים לרכוש נכס ואתם לא בטוחים לגבי המחיר אותו כדאי לשלם באזור הזה ועל הנכס הספציפי, כדאי לפנות אל איש מקצוע (שמאי) העוסק בביצוע שמאות מקרקעין. השמאי יגיע אל הנכס, יעבור על כל פרט קטן שיכול להיות קריטי לביצוע עסקה וחישוב הכדאיות שלה. כך למשל, שמאי מקרקעין יוכל לבדוק ליקויי בנייה שונים, מיסים ועוד פרטים חשובים.

מיסים שכדאי להכיר

בסופו של יום, כולנו עוסקים בעבודות שונות, ובפרטים אחרים ביום יום שלנו, כך שלא תמיד נכיר את כל החוקים והמיסים שחלים עלינו בעת רכישה או מכירה של נכס. לכן, פרט חשוב לא פחות אותו ניתן לקבל בעת ביצוע של שמאות מקרקעין, הוא המס. ישנם סוגים שונים של מיסים שיכולים לחול על הנכס ורלוונטיים לרוכש או למוכר באותה מידה. כך למשל, במידה ואתם מחפשים לרכוש נכס, חשוב לוודא האם הוא מיועד להפקעה בשנים הקרובות ועד כמה זה סביר. כמו כן, כדאי לבדוק האם הבית שופץ והיטל ההשבחה שולם כפי שהוגדר. ומה הגובה של מס הרכישה? האם תוכלו לעמוד בו? גם סעיפים אלו יוכל השמאי לבדוק ולתת לכם חוות דעת , שבסופו של דבר משפיעה על ההחלטות שתקבלו ועל כדאיות ביצוע העיסקה בכלל. 

מס שבח

הכירו את אימת המוכרים / המשקיעים הפרט השני חשיבותו אחרי המחיר , קוראים לו מס שבח. אין להקל במס הזה, מכיוון שהוא יכול להיות גבוה מאוד באופן יחסי לעסקה עצמה וביחד עם מיסים אחרים שייתכנו ולכן יכול לפגוע ברצון שלכם למכור את הנכס בתקופת זמן זו או אחרת.תכנון נכון של עיסקאות נדל"ן עשוי להפחית באופן משמעותי את המס שתצטרכו לשלם , לעיתים עד 100% הפחתה (כלומר פטור מלא ממס שבח). לקבלת יעוץ מקצועי ותכנון נכון של עיסקאות נדל"ן , מומלץ לפנות לשמאי שתחום התמחותו , שמאות מקרקעין. השמאי יוכל לבדוק האם חלים עליכם תשלומי מס שבח, ובמידה וכן - ייתכן ותוכלו להפחית את התשלומים באופן משמעותי. כך לדוגמא : אם השקעתם כספים כאלו ואחרים בנכס, תוכלו להזדכות עליהם. כך גם לגבי מיסים ששולמו למקרקעי ישראל, תשלומים לעורך דין, מתווך ואפילו עבור התשלום לשמאי עצמו.

אדם סביר מן הישוב, שזהו לא תחום התמחותו, לא יכול להכיר את כל ההקלות הקיימות בחוק , את כל התכנונים והסעדים שניתן לקבל. זהו תפקידו של השמאי ולכן , מומלץ להיעזר שירותיו - שכן הפחתת המס והפטורים שתקבלו , יעלו מס' מונים על שכר הטרחה שייגבה מכם. 

א. המאירי ושות'  - שמאות מקרקעין הפחתת מס שבח | היטלי השבחה | מס רכישה | חישובי ארנונה.  בקרו אותנו באתר www.e-hameiri.co.il או צלצלו : 03-6243770




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב