דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלקים מפירוק: לרכב ולכיס 

מאת    [ 11/11/2012 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 2234 פעמים ]

אחזקת רכב מלווה לא פעם בתחושה של חוסר אונים כלכלי. בשנים האחרונות זה קורה לנהג הישראלי כל אימת שהוא מביט במחיר התדלוק, אבל למעשה זהו כסף "קטן". הטסטים והתחזוקה השוטפת מצריכים בזבוז אינסופי של כספים, דבר שמעלה לא פעם מחשבות על נסיעה בתחבורה הציבורית, המוגבלת ממילא במדינתנו. דרך יעילה יותר לצמצם הוצאות נוגעת למקרים בהם הרכב שובק חיים, והיא שימוש בחלקי חילוף מפירוק.

ממאפייני העת הנוכחית: השוואת מחירים

הסיבה העיקרית בגינה אנשים בוחרים לרכוש חלקים מפירוק היא, כמובן, כלכלית. האנשים הרבים המטיפים על השוואת מחירים בוודאי יציינו כי מחיר החלפים מפירוק זול בעשרות אחוזים מאלה המקוריים, או אפילו התחליפים. לכן, כאשר נרכש חלק חילוף איכותי באמת, אשר תוקן ומתפקד כ"חדש" לחלוטין, ה"וותק" כמעט ולא מהווה פקטור.

ברור כי כאשר רוכשים חלפים בדרך זו, נדרש להבין קודם כל את מקורם. לשאלה זו שתי תשובות, אחת טריוויאלית והשנייה פחות. כך, ברור כי אם תשאל את הגורם המקצועי מהיכן הגיע החלף, הוא עשוי להפטיר תשובה מוכנה מראש נוסח "ממגרש הפירוק הסמוך". מצד שני, כאשר מתעקשים ושואלים האם חלק החילוף היה תקין וכן מהי הסיבה בגינה הורד הרכב הקודם שלו מהכביש, למשל, ניתן לקבל תשובה מועילה יותר. וכמובן, רצוי שכל אלה יהיו בגיבוי מסמכים מתאימים.

מהמחשב אל המגרש

היית בבדיקה במוסך, ואז הבנת כי הסיבה בגינה הרכב שלך עומד לו בחניה כבר שבועות נוגעת לחלק חילוף אחד, שאינו תקין. כעת מתחילה מלאכת החיפוש, שבמקרים רבים מזכירה איתור של מחט בערימה של שחת. מגוון החלפים לרכב פשוט עצום, וחלקם הגדול מתאים רק לדגם ספציפי של כלי רכב.

אחד הפתרונות המידיים הוא, איך לא, האינטרנט. רצוי לראות באמצעותו בדיוק אילו מגרשי פירוק או מוסכים באזור אכן מציעים למכירה את חלק החילוף המבוקש. זה לא מספיק: במידה ולא מעוניינים להשתמש שוב ב"מבט חוסר האונים" אל מול משאבת הדלק, רצוי להגיע רק אל המקומות בהם אין כל ספק שנמצא החלק הספציפי, ורק לאחר שיחת תיאום והבהרה עם אנשיו.

גם חלקים מפירוק מגיעים עם אחריות

כפי שרמזנו מעלה, חלפים מפירוק עשויים לתפקד באופן המיטבי, ועסקאות רבות מסוג זה משמשות את הנהגים גם פרק זמן עצום. אולם, כדי למנוע תקלות חוזרות, רצוי מאד לרכוש חלפים לרכב במקומות אשר מציעים אחריות מלאה עבורם, כולל תיקונים במידת הצורך. עסקאות מסוג זה מייקרות את המחיר רק במעט, וזה באמת זוטות אל מול הכספים העצומים שניתן לחסוך בדרך זו. אז הנה, גם בישראל הנוכחית ניתן להיות מחושבים בתחזוקת הרכב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב