דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כשרות זרים מתוקים - היתכן? 

מאת    [ 11/11/2012 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 2070 פעמים ]

כמו כל דבר שאנו צורכים ביומיום בלי לשים לב ישנו מושג שנקרא "כשרות" מה הוא? במה הוא עשוי להועיל לנו? האם זה דבר חובה? ואיך הוא מתבטא בזרים מתוקים?

קודם כל הסבר על המילה עצמה "כשרות" הכשרות היא למעשה מערכת כללים ביהדות המסדירה מה הם סוגי המזון המותרים ומה האסורים באכילה. מונח זה אינו אופייני רק ביהדות ולמעשה קיים בדתות אחרות גם כן. מוצר הנושא תווית מילה "כשר" מציין שמוצר זה נעשה לפי קריטריונים ברורים וידועים. 

עם גידול בתי הישיבות והאוכלוסייה השומרת מצוות כך גדל בתי הכשרות למיניהם, חותמות כשרות שפעם לא היו היום נהפכו לדבר שבשיגרה ואף הטבעת חותם חשובה לחלק מהאוכלוסייה הדתית. דוגמא לכאלה: כשרות "חתם סופר" , כשר הרב מחפוד, כשרות הרבנות הראשית לישראל, כשר בית יוסף, בד"צ על סוגיו השונים ועוד. למעשה סוגי הכשרות למיניהם הינו תוצאה של מספר מדרשות אשר לכל אחד פרספקטיבה שונה ומידת ההחמרה משתנה עקב כך ועל כן מפעלים ובתי ייצור אשר רוצים לקחת נתח מכירות באוכלוסייה הדתית חובה עליהם שתמצא מידת הכשרות של המוצרים אותם הם מייצרים. שכן ציבור שלם נושא עיניו לחותמת על גבי המוצר כדי לדעת שרכש מוצר התואם לרמת הכשרות אותה הוא שומר.

הכשרות שלעצמה באה בכדי לעזור לנו לשמור על גופנו, למעשה אלו כללים על פי הדת היהודית שנותנת לנו הגנה והסבר על אופן יצור ומה מותר ומה אסור לאכול ומה מותר לערבב עם חלב ומה לא. מלבד גופנו שיודע לדחות דברים ומשתמש במנגנון הגנה ישנו "קו ראשון" והוא למעשה ה"כשרות" שכן זה הא - ב  הוא יעיל לנו בשמירה על המסורת ויחד עם זאת על בריאותנו.

כמוכן הכשרות אינה דבר חובה אין במדינתינו חוק המחייב לקנות מוצרים כשרים אך ורק, אולם מאוד מומלץ לשים לב, אחרי הכול זהו נתון ששומר עלינו ועל ציביון היותינו יהודים. 

זרי שוקולד עשויים מחומרים שונים וביניהם פולי קקאו והחשוב מכל הוא החלב, הכשרות באה לידי ביטוי בחלב שעורבב עם פולי הקקאו בתהליך כתישתם והמסתם עם השוקולד. כמוצר מוגמר הבא מארצות ניכר אזי כשרות השוקולד יהיה "חלב נוכרי" בעוד ששוקולד המיוצר בארץ מורכב לרוב מחלב כשר ובתהליכי ייצור נאותים לשומרי המסורת והדת. אל לנו לשכוח שבתהליכי יצור השוקולד הכשר טעמו שונה מן הטעם של שוקולד עם כשרות רגילה של "חלב נכרי"  זאת בשל העובדה שהחלב והקקאו שונים ומיוצרים בתהליכים מורכבים כדי להביא את המוצר לרמת כשרות מתאימה. כמעט ואין כיום מישהו שלא משתמש בשירות שליחת זר מתוק לאירוע או לכל דבר אחר עם השנים הזרים מתוקים קיבלו תאוצה וזרי השוקולד הפכו למוצר נפוץ יש כאלה שיגידו שאף יותר משתלם, נחמד וכיף להזמין זר שוקולד מאשר זר פרחים היות ושוקולדים כמעט כל אדם אוהב לטעום כך שגם נהנים וויזואלית מהזר וגם מטעמם המתוק בעוד שבמשלוח פרחים נהנים רק מיופיו וריחו של זר פרחים. כעת שהדבר נגיש כמעט לכל סקטור ומגזר ציבורי משלוחי שוקולד ניהיה אטרקטיבי למדי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב