דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טראומה ופגיעה נפשית מתאונת דרכים 

מאת    [ 11/11/2012 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 2607 פעמים ]

כולנו נוהגים, לעבודה, לקחת את הילדים ממקום למקום, בדרך לחופשה, לקניות ולבקר משפחה וחברים בחגים.

הדרך להגיע ממקום למקום בעולם המודרני כרוכה בכניסה למכונית ונסיעה. במקביל, שיעור תאונות הדרכים בארץ ממשיך לעלות ואנו שומעים בתקשורת כל הזמן על תאונות בהן הרוגים ופצועים קשה שחייהם וחיי משפחותיהם שונו ללא היכר.

תאונת דרכים יכולה לגרום לטראומה, בין אם התאונה גרמה לנזק ממשי לאדם או לרכוש ובין אם לא.

טראומה מתאונת דרכים עלולה לפגוע בתפקוד הנפגעים ממנה במגוון של תחומים: קשיים בתפקוד האישי והמנטלי, קשיים בתפקוד במשפחה וביחסים עם אחרים, ירידה בתפקוד בעבודה, ולעתים קרובות תפקוד לקוי בעת הנהיגה- למשל נהיגה איטית , חוסר ביטחון ולחץ בעת הנהיגה ועוד. טראומה מתאונת דרכים  אשר איננה מטופלת יכולה להפוך לפוסט טראומה, כלומר הופכת להיות כרונית. ההיבטים הפיזיים של נושא תאונות הדרכים מטופלים ע"י גופים שונים: פגיעות גוף- מטופלות ע"י בתי חולים וקופות החולים ופגיעות רכוש, נזק ופיצויים- מטופלות ע"י חברות הביטוח, תהליכים אלו אינם פשוטים ומלווים לעתים בתחושות והתמודדויות לא פשוטים מול הגופים הללו.

פגיעה נפשית ורגשית שנגרמת עקב תאונת דרכים, היא גורם עליו לא מדובר כמעט וזאת על אף שרוב האנשים שחוו תאונה ובני משפחותיהם, חשים אותה היטב. פגיעה רגשית כזו חייבת להיות מטופלת בהקדם על מנת להגדיל את הסיכוי להתמודדות יעילה עם השפעות התאונה והקטנת ההשלכות על התפקוד להמשך החיים.

מצורפים שני סיפורים אישיים של אנשים שעברו תאונת דרכים שבעקבותיה הם סובלים מבעיות שונות. הסיפורים אמיתיים אבל נעשו בהם התאמות לצורך שמירה על פרטיות המטופלים.

שמעון הוא בחור בשנות השלושים שעבר תאונה בגלל תקר באופנוע שלו. הוא התהפך ועף אל הכביש כשהוא נחבט בכל חלקי גופו. בשניות שלפני הנפילה הוא ביקש מהבורא שישאיר אותו בחיים למען המשפחה. שמעון נפצע פיזית בכתף ובברך הממשיכים לגרום לו כאב ומגבילים אותו בעבודה ובכלל. הוא גם סובל מחלומות חוזרים על התאונה. הוא חולם חלום חוזר בו הוא נמצא בהלוויה שלו ומתעורר בתוך הקבר. כשהוא מתעורר מהחלום הוא נכנס להתקף חרדה שלא מאפשר לו לישון באותו לילה ומשאיר אותו מוטרד, סוער ומותש בימים שאחרי כן.

רונית בת התשע עברה תאונת דרכים. בזמן התאונה היא ישבה במושב האחורי של המכונית יחד עם שני אחיה הקטנים. בזמן שאימה נהגה. המכונית התהפכה על גבה אל תוך תעלה בצד הדרך. רונית גילתה תושייה רבה וחילצה את אחיה הקטנים מהמכונית. בעקבות האירוע לא הייתה מסוגלת להישאר לבד בכל מקום שהוא, ודרשה נוכחות של אחד ההורים בכל מקום בו הייתה.

כמו סיפורים אלו, ישנם רבים אשר סובלים ולעתים לא מודעים לכך שזה לא חייב להיות כך.

סיוע מקצועי של טיפול בטראומה מתאונת דרכים, יכול לקצר באופן משמעותי את זמן ההחלמה , ולהחזיר את האדם ומשפחתו למסלול החיים. 


טיפול בטראומה מתאונת דרכים כולל שיטות טיפול פסיכולוגי שונות אשר מותאמות למטופל ולצרכים שלו, הטיפול נעשה ע"י מומחים לתחום בעלי ניסיון רב בטיפול עם נפגעי תאונות דרכים והבנה של המצוקות והקשיים אשר יכולים ללוות את הנפגעים.

אתם מוזמנים להיכנס לאתר של מכון עידן לקרוא ולקבל מידע נוסף על תאונות דרכים וטיפול בטראומה

 

מכון עידן - ייעוץ ופסיכותרפיה לפרט ולמשפחה. מתמחים בטיפול פסיכולוגי לילדים, טיפול זוגי, טיפול משפחתי, טיפול בטראומה ועוד. סניפים במודיעין, תל אביב וירושלים 089707013




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב