דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבותו של זמן איכות בין הורים לילדים 

מאת    [ 08/11/2012 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 1468 פעמים ]

אנו חיים בעידן בו הטכנולוגיה תופסת מקום מרכזי בחיינו. הדבר משפיע על ההתנהלות היומיומית של רובנו. מטלות, מנהגים והרגלים שהיו נהוגים בעבר הפכו לבלתי רלוונטיים והוחלפו ע"י כלים טכנולוגיים כאלה ואחרים. התופעות הללו נכונות וקיימות בקרב אנשים בוגרים, אך לא פחות ואולי אף יותר בקרב ילדים, החל מהגילאים הצעירים ביותר.

למרות תרומתה הרבה של הקדמה וההתפתחות הטכנולוגית, היא גרמה להשפעות שליליות לא מבוטלות בקרב הילדים. מרביתנו, דור ההורים, זוכרים את השעות הרבות שבילינו מחוץ לבית, במשחקי כדור ומשחקי חברה שונים עם בני גילנו. היום פחות ופחות מתקיימות פעילויות כאלו, ולרוב במקרים של ילדים העוסקים בפעילויות מסוג זה נדרשת מעורבות הורית ולעיתים מאבקים לא פשוטים. המציאות הינה שמרבית הילדים מבלים את עיקר זמנם מול המחשב, ברשתות חברתיות, צ'אטים, משחקי מחשב וכיוצא באלה. הדבר גורם להשפעות שליליות, המחיר אותו אנו משלמים עבור ההתפתחות הטכנולוגית.

מצד ההורים, אולי בעקבות המצב הכלכלי הלא פשוט ויוקר המחייה, מתרחשת תופעה של השקעת שעות רבות בעבודה, יותר מבעבר. הורים רבים זוכים לבלות שעות ספורות עם ילדיהם במהלך השבוע, וגם בשעות הללו הם מותשים אחרי יום עבודה מפרך וחסרי אנרגיות לבלות זמן עם ילדיהם.

שילוב שתי התופעות הנ"ל, גורם להתרחקות בין הורים לילדים. מעת לעת אנו עדים לסיפורים על ילדים העוברים חוויות קשות, בוחרים לא לשתף את הוריהם בגלל אותו ריחוק והוריהם לא חשים בעצמם במצוקה, שוב בגלל אותו הריחוק. גם בנושא החינוך, אנו עדים להתרופפות בקרב דור הילדים בהשוואה למה שהכרנו בעבר הלא רחוק, אמנם האשמה בכך אינה בהורים בלבד אך בהחלט יש להם חלק נכבד בכך.

אחת הדרכים היעילות והמהנות להתמודד עם המצב המתואר, היא בילוי של זמן איכות מנותק מהטכנולוגיה בין הורים לילדים, ורצוי אף להקצות לכך זמנים קבועים במהלך היום. ניתן לשחק במשחקי חברה, צעצועים, פעילויות יצירה שונות או כל פעילות שוברת שיגרה המשלבת את ההורים והילדים. פעילות כזו משרה אווירה חיובית ובד"כ מאפשרת שיחה חופשית יותר מהרגיל וחיזוק הקשר.

על כל הורה למצוא את סוג הפעילות המתאים - פעילות ממנה גם ההורה וגם הילד יפיקו הנאה מירבית. רצוי שהפעילות תהיה לפחות בחלקה משולבת בין ההורה והילד, כגון הרכבת פאזלים או אפיית עוגיות, ולא פעילות אינדיווידואלית. ילדים משתעממים בקלות, לכן מומלץ לגוון את הפעילויות אם באמצעות רוטציה בין מספר סוגי פעילות או באמצעות שילוב של אנשים נוספים, כגון סבא / סבתא / חברים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב