דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הוראה מתקנת לילדכם- חוויה לימודית מעצימה 

מאת    [ 08/11/2012 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 1936 פעמים ]

הציפייה והשאיפה של הורים, כולם מן הסתם, היא לראות את ילדם מאושר. כדי להגיע לאותו אושר, יש לנקוט בדרכים רבות, חלקן ברות מימוש וקלות, אחרות כרוכות בעבודה מאומצת וקשה, כמו למשל לנסות ולממש את הפוטנציאל של כל אחד. הדרכים למימוש זה כרוכות במתן בסיס יציב לילד, מבחינה רגשית ונפשית, כך שזה יהיה קרש הקפיצה שלו להתפתחות עצמית, למימוש עצמי ולשלווה. יחד עם זאת, גם אם הצלחנו לספק בסיס יציב ועטפנו את ילדנו בכל מה שאנו יודעים ומסוגלים לעשות עבורו, יכול להיות שהמימוש העצמי מתמהמה בגלל נסיבות חיצוניות, לקויות למיניהן וכדומה. במקרים כאלו, נדרשת הוראה מתקנת שתסייע לילד בדרך הלא פשוטה שעליו לעבור

 מהי הוראה מתקנת

 הוראה מתקנת היא ענף בחינוך, לו נדרשת הסמכה ולימודים מיוחדים בנוסף ללימויד הוראה. הוראה מתקנת מסייעת לילדים שיש  להם קשיים לימודיים, הנובעים מקשת מגוונת של סיבות, ביניהן הפרעות קשב וריכוז, בעיית מיקוד קשב, היפראקטיביות וכדומה. בשל כך, מתקשים הילדים עם לקויות למידה להתמקד בלימודים, חלקם מטופלים באמצעים חיצוניים כמו מתן ריטלין, ואחרים, או בנוסף, מקבלים סיוע באמצעות הוראה מתקנת. הוראה זו מסייעת לתלמיד לשפר ולפתח את מיומנויות הלמידה שלו, שהן הבסיס לקושי הרב שהוא חווה. כמו כן, מספקת הוראה מתקנת כלים שיסייעו לעקוף את הקשיים הלימודיים בהם הוא נתקל, לימוד של אסטרטגיות בלמידה שישפרו ויקלו משמעותית על הילד ויסייעו לו להתגבר על המכשולים הרבים בהם הוא נתקל במהלך הלימודים. הוראה מתקנת היא עוד ענף של טיפול בהפרעות קשב וריכוז, ולעצים היא הפתרון האולטימטיבי.

הוראה מתקנת- מחזירים את הבטחון העצמי

 לקויות למידה משפיעות על הילד באספקט הלימודי וגם ברגשי. בטחונו העצמי יורד, כשהוא רואה את חבריו מתמודדים בהצלחה ובקלות עם מטלות לכאורה פשוטות ואילו הוא לא מצליח לבצע אותן. קריאה, כתיבה ועוד פעולות לימודיות הן מסורבלות עד בלתי אפשריות, ובהמשך חווה הילד תסכול, דימוי עצמי נמוך, הסתגרות ומופנמות. באמצעות הוראה מתקנת והכלים הניתנים במסגרת זו, מקבל הילד כלים והזדמנות של ממש לחזק את בטחונו העצמי, להבין את לקות הלמידה ולא לקחת אחריות על הנסיבות אלא פשוט ללמוד להתמודד איתן.

תלמידים המקבלים סיוע באמצעות הוראה מתקנת לומדים על פי תוכנית אינדיבידואלית הנבנית עוברם על ידי המאבחן – המורה: נבדק סוג לקוח הלמידה או הקושי, היכולות, הפן הרגשי ועוד. רק לאחר האבחון ניתנת תוכנית לימודים שהותאמה לילד וליכולותיו.

 הוראה מתקנת לשיפור היכולות

 הוראה מתקנת מתמקדת בנקודות החוזק של כל ילד. הכלים שהוא מקבל מסייעים לו להעצים נקודות אלו, ובאמצעות ההעצמה הזו, מתחזקות גם נקודות החולשה של הילד.

מורה של הוראה מתקנת הוא מורה שאינו רק מקצועי ובעל תעודת הסמכה, אלא גם קשוב לילד ולצרכיו, רגיש אליהם, ומלווה אותו ליווי אישי ומסור לכל אורך הדרך של הוראה מתקנת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב