דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך סגירת חברה מקוצר 

מאת    [ 08/11/2012 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 4315 פעמים ]

סגירת חברה מרצון

כל בעל חברה שמבקש לפרק אותה ולהפסיק את פעילותה מחויב להליך סגירת חברה מסודר. אם בעבר נהג רשם החברות למחוק מפנקס הרשם חברות שלא משלמות את דמי החבר היום זה כבר לא נהוג. כל בעל חברה שלא משלם במועד את אגרת החברות השנתית מחויב בתשלום קנס של אלפי שקלים. בעלי חברות שמבקשים לסגור את החברה לא יוכלו עוד פשוט להפסיק את תשלום האגרה, יש לבצע הליך סגירת חברה מסודר. איך מבצעים את ההליך? אפשר לעשות זאת באופן עצמאי או באמצעות פנייה לרואה חשבון או חברה שעוסקת בפירוק וסגירת חברות. המסמכים שיש להגיש והעבודה אל מול רשויות המס ורשם החברות דורשת זמן רב, אם אין לכם סבלנות להקדיש לתהליך כמה ימי עבודה שכרו את אנשי המקצוע ותוכלו לסגור את החברה ללא תקלות במהרה. 

פירוק חברה בעקבות בעיות כלכליות

במקרים בהם יש לבצע סגירת חברה בעקבות אי עמידה בהתחייבויות כספיות ההליך מתבצע בצורה קצת שונה. אי אפשר לפרק חברה כאשר היא מחזיקה בחובות, יש להתייחס לכך ולתת מענה לספקים, לקוחות, גופים פיננסיים או עובדים שלא קבלו את כספם. במצבים בהם החברה לא מסוגלת לשאת בתשלומים מתמנה כונס נכסים שאוסף את כל נכסי החברה, מוכר אותם ומשלם לנושים בהתאם. במקרים מורכבים יותר בהם יש צורך בהכרזה על פשיטת רגל התהליך מורכב יותר וכדאי לערב בו עורכי דין. סגירת חברה בעקבות בעיות כלכליות וחובות היא הליך לא פשוט, יש לקבל את הסכמת כל בעלי המניות ולשתף פעולה עם כונס הנכסים.

תשלומים אחרונים לעובדים

כל חברה שנסגרת ונמחקת מפנקס רשם החברות אינה קיימת עוד, חשבונות הבנק שלה נסגרים ועמם גם התיקים ברשויות המס. לקראת הליך הסגירה יש להסדיר את התשלומים לעובדים בהתאם לזכויות הסוציאליות שלהם. סגירת החברה היא למעשה הודעת פיטורין לכל העובדים. בעל החברה מחויב בתשלומי פיצוי פיטורין, דמי הבראה, ימי מחלה ופנסיה בהתאם לחוק. ללא הסדרת כל התשלומים לעובדים לא ניתן יהיה לסגור את החברה.

מכירת הציוד והמלאי : מדפסות משולבות ועד כיסא משרדי

בכל לוח מודעות שמוכר ציוד יד שנייה אפשר למצוא בעלי חברות שמוכרים ריהוט משרדי, מכשירי חשמל וכלי עבודה. מדפסות משולבות במצב טוב כדאי לרכוש, אם לא נעשה שימוש רב במדפסת והמוכר מבקש בעבורה מחיר הגון מצאתם עסקה טובה. פרט למדפסות אפשר יהיה למצוא בלוחות הללו גם כיסאות משרדיים, שולחנות, מחשבים, גופי תאורה, מכונות קפה וכלי לעבודה כבדה. כל פריט אפשר למכור או למחזר, גם מדפסות משולבות בהן הפקס או הסורק יצאו מכלל שימוש אפשר יהיה למכור. במקרים בהם אי אפשר להשתמש במדפסת כדאי למכור אותה למטרת חלקי חילוף. אין להשליך ציוד לפח האשפה מבלי לבחון את כל האפשרויות למכור אותו, למחזר או למסור ללא עלות.

ראובן מור, רו"ח


סירקין 26 הרצליה


www.morforyou.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב