דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אוזניות אולפן או מוניטורים אולפניים? 

מאת    [ 07/11/2012 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 2162 פעמים ]

אוזניות אולפן או מוניטורים אולפניים? באיזה אמצעי ניטור עדיף להשתמש באולפן הקלטות ביתי?

אוזניות אולפן מול מוניטורים אולפניים:

ראשית נפתח בכך שאוזניות אולפן אינן יכולות להוות תחליף למוניטורים אולפניים, אלא לעמוד לצידם. מטרתינו באולפן ביתי או אולפן הקלטות מקצועי היא לקבל ניטור כמה שיותר מדויק וחף מהטיות, זאת על מנת לקבל את ההחלטות המדוייקות ביותר במה שנוגע לסאונד. אוזניות אולפן, טובות ככל שיהיו, מספקות לנו תמונת סאונד מעוותת במידת מה. 

בעוד מוניטורים אולפניים נותנים לנו תמונת סטיראו טבעת ונכונה, אוזניות אולפן מרחיבות את הסטיראו, ונותנות תמונה מוגזמת. בנוסף התדרים הנמוכים שכל אחד מאיתנו ישמע באוזניות אולפן יהיו שונים, ככל שהדיאפרגמה של האוזניה קרובה יותר לאוזן נקבל סאונד באסי יותר. ניתן לשמוע ולהווכח בתופעה זו בקלות אם נצמיד בעזרת היידיים את אוזניות האולפן שלנו לאוזן.

אם כך אוזניות אולפן, גם הטובות ביותר, לא יוכלו להחליף מוניטורים אולפניים. מה אם כן תפקידן של אוזניות אולפניות באולפן? ראשית תופעת הלוואי של תמונת הסטיראו המוגזמת, יכולה לשמש עבורינו כזכוכית מגדלת אשר מציגה בפנינו את הצידודים והבחירות שלנו באופן כזה שיקל עלינו לדייק יותר ולקבל החלטות מושכלות לגבי צידוד ותמונת סטיראו במיקס שלנו.

אוזניות אולפן יכולות לשמש רפרנס נוסף למוניטורים האולפניים שלנו. אוזניות אולפן למעשה מנטרלות את תרומתו של החדר לסאונד וכך יכולות לשמש רפרנס מצויין לסאונד האמיתי של המיקס שלנו.

אוזניות אולפן פתוחות מול אוזניות אולפן סגורות:

ישנם שני סוגים של אוזניות אולפן: אוזניות אולפן פתוחות ואוזניות אולפניות סגורות. לכל אחד מסוגי האוזניות הללו יישומים משלו באולפן ביתי.

אוזניות פתוחות טובות יותר לניטור. הן מספקות סאונד נאמן יותר למקור, פתוח וצלול יותר עם באסים ותדרים נמוכים יותר נכונים ומדוייקים. אלו אוזניות שירגישו 'קלות' על האוזניים ויאפשרו לנו להקשיב למוזיקה לפרק זמן ארוך יותר מבלי להתעייף. אוזניות אולפן פתוחות הן בלי ספק האוזניות המומלצות באולפן הקלטות לצרכי ניטור. החיסרון המשמעותי של אוזניות אלו שהן 'דולפות' הרבה יותר, כלומר סאונד שמושמע באוזניות אולפן פתוחות ישמע גם בחדר, ובמקרה שאנו מקליטים מיקרופון הסאונד ידלוף להקלטה. מטבע הדברים אוזניות אולפן פתוחות יהיו טובות פחות למטרות הקלטה.

אוזניות אולפן סגורות יספקו סאונד פחות נאמן למקור, יעייפו יותר את המאזין ויתנו סאונד באסים פחות נכון. אוזניות אולפן סגורות יהיו משום כך פחות יעילות בניטור וכאלטרנטיבה ורפרנס נוסף לזוג מוניטורים אולפניים. מצד שני אוזניות אולפניות סגורות הן האוזניות האופטימליות למטרות הקלטה משום שסאונד אינו דולף מהן.

האם אני זקוק לאוזניות אולפן בנוסף למוניטורים אולפניים?

הן מוניטורים אולפניים והן אוזניות אולפן חיוניים האולפן הקלטות ביתי. באולפן הקלטות מקצועי מן הראוי שיהיו שני זוגות לפחות של אוזניות אולפן פתוחות (או אוזניות חצי פתוחות) לניטור, ועוד כמה זוגות של אוזניות אולפניות סגורות לנגנים ולמטרות הקלטה. 

על אף שאוזניות אולפן מקצועיות לא יכולות להחליף מוניטורים אולפניים, יש להם תפקידים חשובים באולפן הקלטות ביתי ומקצועי. יחד עם זאת רצוי בתחילה להשקיע בזוג מוניטורים אולפניים טובים ולהשתמש באוזניות פשוטות וזולות ולאחר מכן לשדרג את האולפן שלנו בזוג אוזניות ראוי כרפרנס נוסף למוניטורים ולצורכי הקלטה.

LFO הוא המרכז ללימודי האולפן הביתי. בבית הספר מתקיימים קורסים בסינטזה ועיצוב סאונד, לימודי קיובייס, קורס סאונד והפקת מוסיקה באולפן הביתי. http://www.edu.lfo.co.il/ LFO מייצרים פלאגינים סינטיסייזרים וירטואליים ותוכנות אודיו מקצועיות לתעשיית המוסיקה העולמית תחת השם MUSICROW http://www.mcrow.net>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב