דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זוגיות וטיפול בזוגיות 

מאת    [ 06/11/2012 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 1634 פעמים ]

זוגיות, אחד הדברים המשמעותיים ביותר בחיי כולנו. משחר קיומנו אנו שואפים לחיים הרמוניים עם בן זוג. בין אם בכדי להבטיח את קיומנו וללדת ילדים ובין אם בשביל לחיות בזוגיות ולא להישאר לבד ("לא טוב היות האדם לבדו") אז למה בעצם אנו מוצאים עצמנו פעמים רבות, לא מאושרים בתוכה? איך יוצא מצב שרבים ששואפים לחיות בתוך מסגרת זוגית, מוצאים את עצמם סובלים או לא מאושרים איתה? במאמר הקצר שלפניכם נדון אודות הגורמים למצבים אלה, נסביר כיצד אפשר להתמודד איתם ואיך אפשר למגר את התופעה הזו.

סיבות למשבר בזוגיות

ידוע לכל כי זוגיות היא דבר מורכב המאגד בתוכו שלל רגשות, תחושות ומצבים. זוגיות בהגדרתה השגורה בארצנו, הינה מסגרת מחייבת הכוללת שני אנשים (דהיינו בני זוג) המחויבים זה לזה, ומנהלים מערכת יחסים זה עם זה. לעיתים הסיבות למשברים זוגיים נובעים בעיקר מעצם ההגדרה הזו, שהרי יש אנשים שלא בנויים לחיים במסגרת הזוגית המותנית הזו, כלומר הם אינם חשים שהם יכוליםרוצים להיות נאמנים ומחויבים לאדם אחד בלבד, ואז, מתעוררות בעיות זוגיות שונות כמו בגידות. אולם, הסיבות שמובילות גבריםנשים לבגוד אחד בני הם לא רק אלה. בני זוג רבים מוצאים עצמם בוגדים בבני הזוג שלהם, בעקבות חוסר סיפוק במערכת היחסים הזוגית שלהם, חוסר תקשורת, חוסר תשומת לב, או חוסר יחס. אבל, לא רק בגידות מעידות על משבר בזוגיות, לעיתים גם אם אף אחד מבני הזוג אינו בוגד באחר, אין זה אומר שהכל מתנהל על מי מנוחות וששניהם מאושרים. הדרך בה מתבטא המשבר בין הזוגות משתנה מזוג אחד למשנהו, אולם הסיבות לרוב זהות – חוסר תקשורת, חוסר הבנה, חוסר סיפוק, קשיים כלכליים, התערבות חיצונית, עבודה ועוד ועוד.

כיצד מתמודדים עם זוגיות במשבר?

כאמור, יש מהזוגות שפורקים כל עול כאשר הם חשים שלא טוב להם, יש שבוגדים, יש שמתבטאים לא יפה אחד כלפי השני ופוגעים זה בזה, יש שמתרחקים ויוצרים "קיר אטימות ואדישות". כל אחת מהדרכים הללו לא חיובית ולא מסייעת לאף אחד משני בני הזוג. איך מתמודדים באמת עם זוגיות במשבר? פונים לקבלת טיפול זוגי או ייעוץ זוגי, ומתחילים לעבוד על הזוגיות. מה זאת אומרת? ובכן, שני בני הזוג צריכים להבין כי מצב היחסים בניהם אינו טוב ואינו משרה עליהם את התחושות שזוגיות בדרך כלל צריכה להשרות (אהבה, שלווה, שמחה, הנאה, תקשורת, חיבור, תשוקה, הקשבה, תמיכה וכו'), כעת בני הזוג צריכים להחליט כי הם מעוניינים לנסות ולשקם את מצב היחסים הזוגיים בניהם. משהגיעו להחלטה, עליהם לבחור את הדרך באמצעותה ישקמו את זוגיותם (אימון זוגי, טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וכו'), ומכאן הדרך אל שיקום, שיפור והצמחת הזוגיות המאושרת שלהם מחדש סלולה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב