דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עוסק פטור 

מאת    [ 06/11/2012 ]

מילים במאמר: 523   [ נצפה 3279 פעמים ]

עוסק פטור הנה שיטת התאגדות אשר מתאימה למי שפותחים עסק ראשון ומנהלים עסק עצמאי. עוסק פטור נהנה מהקלות בהתייחס לעוסקים אחרים אמנם לצידן חלות עליו חובות.

עוסק פטור מוגבל למחזור עסקאות של כ - 76 אלפי ש"ח לשנה, מדובר בסכום אשר מוגדר בחוק מע"מ, הסכום הזה מתעדכן מדי שנה, כאשר הצפי הנו שהוא יעלה ל - 100,000 ש"ח מדי שנה וזאת על מנת לסייע לבעלי העסקים הקטנים. ישנם מי שאינם רשאים להרשם מראש בתור עוסקים פטורים, אלו כוללים בעלי מקצועות חופשיים אשר הוגדרו בחוק באמצעות התקנות כמי שאינם מורשים להתאגד באמצעות פתיחה של עוסק פטור, ואשר יחוייבו לפתוח עוסק מורשה עם התאגדותם לראשונה.

בעלי מקצועות אלו כוללים רופאים, רואי חשבון ועורכי דין וכן מהנדסים, וטרנירנים, חוקרים פרטיים, טכנאים שונים ועוד. כל אלו ידרשו לפתוח במע"מ עוסק מורשה עם תחילת פעילותם. כמו כן, עוסקים כגון בעלי גן ילדים, בתי ספר או מתווכי מקרקעין מחויבים להתאגד באמצעות פתיחה של עוסק מורשה.

עוסק פטור הנה הגדרה לצורכי מע"מ

עוסק פטור זו הגדרה לעניין מע"מ, למעשה מדובר במי שלא נדרש לשלם מע"מ בגין העסקאות שלו, בהתאם הוא לא גובה מע"מ מלקוחותיו, היתרון בהתאגדות בדרך זו בא למי שעובד עם לקוחות שהם פרטיים ולא חברות. למשל מורה פרטי אשר לא נדרש להוסיף מע"מ אשר בשעת כתיבת מאמר זה עומד על 17% לחשבון אותו הוא מגיש להורי התלמיד. באופן זה עוסק פטור נהנה מיתרון תחרותיות במחיר על עוסק מורשה אשר גובה מע"מ אשר ללקוח הפרטי אין אפשרות לקזזו.

היתרון נעלם כאשר עובדים מול חברות בע"מ או מול עוסקים מורשים, שכן אלו יכולים לדרוש את המע"מ בתור תשומה ששמשה אותם לצורכי העסק ולכן אינם מבדילים בעלות בין עוסק מורשה לבין עוסק פטור. להפך עוסק מורשה נהנה מתדמית של עסק מבוסס יותר בעוד שעוסק פטור עושה רושם של עסק קטן ולעתים לא מספיק מקצועי או של  עסק אירעי. ולכן כאשר עובדים מול חברות מומלץ להתאגד בתור עוסק מורשה, שימו לב כי גם חברה בע"מ הנה עוסק מורשה לצורכי מע"מ.

מן האמור לעיל נובע כי חסרון של עוסק פטור הנו העובדה שהוא לא רשאי להתקזז בגין מע"מ תשומות על רכישות שביצע לטובת העסק שלו, בניגוד לעוסק מורשה אשר יכול לקזז מע"מ בגין התשומות ששמשו אותו לצורכי ניהול העסק. 

לעוסק פטור ניתנות הקלות בדיווחים לרשויות

עוסק פטור נהנה מהקלות בדיווחים לרשויות המס, ההקלה המשמעותית ביותר הנה לצורכי מע"מ, עוסק פטור אינו מדווח מע"מ ואינו משלם מע"מ, אלא נדרש לדווח פעם בשנה על המחזור שלו. זוהי הקלה משמעותית אשר מלבד ההקלה הכספית הנה גם הקלה מנהלים וכן מאפשרת לבעל המקצועי, רואה חשבון אשר מנהל את התיק במשרדו לגבות מעוסק פטור מחיר נמוך יותר לעומת מחיר אשר משלם עוסק מורשה.

הקלה נוספת ניתנת לעתים על ידי המוסד לביטוח לאומי, כאשר עוסקים פטורים מסוימים עשויים להחשב כמי שאינם עונים על ההגדרה, המשמעות היא פטור מתשלומים מסוימים בגין הכנסתם. אמנם יש לכך השלחות אשר לעתים אינן רצויות, ולכן חשוב להיוועץ ברואה החשבון שלכם בטרם קבלת החלטה בנושא.

ניהול עוסק פטור מבוצע אצל בעל מקצוע, כאשר רואה חשבון הנו בעל המקצוע הבכיר ביותר אשר יוכל לסייע לכם בניהול התיק שלכם ברשויות ובאופן כללי. וודאו כי אתם פונים לרואה חשבון באזור הגאוגרפי שלכם על מנת לקבל שירות נוח וכי רואה החשבון בקיא בניהול עוסקים פטורים.

בהצלחה 

 

 

שור רואי חשבון הנו משרד רואה חשבון במרכז אשר מתמחה בעסקים קטנים בהם עוסקים פטורים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב