דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכות סולאריות ביתיות 

מאת    [ 05/11/2012 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 1861 פעמים ]

מערכות סולאריות ביתיות הן מערכות אשר מייצרות חשמל בבתים פרטיים. במרבית הבתים בהן מותקנות מערכות סולאריות ביתיות הדבר לא בא על חשבון שימוש החיבור למערכת החשמל. זאת אומרת, בני הבית משתמשים גם בחשמל המיוצר על ידי המערכת הסולארית הביתית שלהם ולא פעם גם משתמשים בחשמל "רגיל" המיוצר על ידי חברת החשמל. במקרים בהם יש עודפי חשמל המיוצרים על ידי המערכת הסולארית הביתית, החשמל הנותר אינו "הולך לאיבוד" אלא נמכר לחברת החשמל בתעריף אשר נקבע מראש בחוזה מולם, התקף לעשרים שנים. במקרים נדירים יותר מערכות סולאריות ביתיות הן ספקיות החשמל היחידות לבית מסוים והבית אינו מחובר לרשת החשמל. עם זאת, כאמור לעיל, זהו המקרה הנדיר יותר והנפוץ פחות.

מערכות סולאריות ביתיות מייצרות חשמל בזכות תאים פוטו וולטאים. תאים אלו קולטים קרינה אלקטרומגנטית הנפלטת מהשמש וממירים אותם לאנרגיית חשמל. קרני השמש נקלטים למעשה על ידי פאנלים סולאריים רחבים אשר מותקנים על גג הבית או במקום בולט אחר, בו קליטת השמש היא מירבית. למיקום התקנתן של מערכות סולאריות ביתיות יש חשיבות גדולה מאוד: ככל שמערכות אלו קולטות יותר קרני שמש כך ייצור החשמל שלהן עולה בהתאמה.

כמו כן, חשוב לנקות ולתחזק מערכות אלו ולא להזניח אותן וזאת משום שאבק ולכלוך המצטברים על הקולטנים מפריעים לקליטת קרני השמש ובכך מפחיתים את ייצור החשמל ואת הספק החשמל של המערכות. דבר נוסף אשר משפיע על ייצור החשמל של מערכות סולאריות ביתיות הוא גודל הגג: ככל שהגג גדול יותר כך לרוב הוא יתאים להתקנה של מערכות סולאריות גדולות יותר וייצור החשמל באותו הבית יהיה גבוה יותר בהתאמה. אם הגג מוצל במיוחד כתוצאה מעצים גבוהים הצומחים בקרבתו, יש לקחת את הדבר בחשבון ואף לכרות חלק מענפי העצים במקרה הצורך, משום שאלו מפריעים לקליטת השמש של המערכת, לכן חשוב לבצע ניקוי פאנלים סולארים.

מערכת סולארית ביתית היא מערכת שהולכת וצוברת יותר פופולאריות משתי סיבות מרכזיות. הסיבה הראשונה היא הסיבה הכלכלית: לאחר ההשקעה הראשונית בקנייה ובהתקנה של מערכות סולאריות ביתיות מחיר התחזוקה שלהן הוא נמוך. כמו כן, החשמל שמייצרות מערכות אלו מפחית מאוד את חשבון החשמל של משק הבית ואף מייצרים רווחים נוספים ממכירת חשמל עודף לחברת החשמל. היתרון השני והמרכזי של מערכות סולאריות ביתיות הוא שהן ידידותיות מאוד לסביבה: הן מייצרות חשמל באופן נקי מבלי לזהם את הסביבה ותוך הסתמכות על ניצול אנרגיה מתחדשת: אנרגיית השמש. כך שיש סיבות רבות מדוע כדאי להתקין מערכות סולאריות ביתיות. תאורה סולארית חוסכת בחשמל ומאוד מומלץ להתקין.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב