דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דורבן בעקב: קבוצות סיכון 

מאת    [ 04/11/2012 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 3068 פעמים ]

מגיל צעיר אומרים לנו שסידן הוא חשוב, ואכן כך הדבר. משקעי סידן הם אחד המרכיבים החשובים בעצמות שלנו, השרירים שלנו זקוקים לסידן כדי להתכווץ – מה שאומר שללא סידן לא היינו יכולים לבצע פעילויות חשובות (כמו למשל חיפוש דברים לקרוא באינטרנט וכיוצא בזה...) ובנוסף הלב שלנו היה מפסיק לפעום. כאמור, סידן עושה המון פעולות חשובות בגוף אבל בתנאים מסוימים סידן יכול לעשות גם נזק, דורבן בעקב זו דוגמא לכך.

למי שהמצב מוכר לו, סביר שהוא מוכר מקרוב – מקרוב מדי. למי שאינו מכיר הנה הסבר קצר: זהו מצב בו ישנה הסתיידות בחלק התחתון של העקב. דורבן בעקב יכול להיות לא מורגש אך הוא יכול להיות גם מלווה בכאבים רבים בעת הליכה, ויכול להתרחש אצל כל אחד מאיתנו. חלק מהאנשים לא יכולים לעשות הרבה לגבי זה כיוון שהם נולדים בתור קבוצת סיכון לפתח דורבן בעקב. אנשים אלו הם אנשים שנולדו עם בעיות רפואיות כגון כף רגל שטוחה, או בשמה הידוע פלטפוס. אך ישנן קבוצות סיכון שעבורם לא מדובר במצב מולד אלא תוצאה של פעילות מסוימת.

קבוצות סיכון שכזאת, לדוגמה, שיש לה סיכוי גבוה יותר להתפתחות של דורבן העקב, כוללת נשים שהולכות עם נעלי עקב גבוהות באופן שכיח. יש להבין שעל מנת שדורבן ייווצר יש ללכת באופן יומיומי על עקבים גבוהים. הליכה עם נעלי עקב מדי פעם לאירוע אולי תגרום לכאבים אך סביר כי לא תגרום לבדה להיווצרותו של דורבן (אלא אם כן ישנם גורמי סיכון אחרים שעשויים להגדיל את הסיכוי להתפתחות התופעה.)

אנשים שמאמצים את הרגליים שלהם יתר על המידה – כמו למשל אנשים שעוסקים בספורט – יכולים גם הם לפתח את המצב.אבל אין זה אומר שכדאי להמעיט בכמות הספורט שאתם עושים אלא להקפיד על מפחית סיכון: למשל, ישנה חשיבות רבה לנעליים שלובשים בעת ביצוע הספורט. לא חשוב אם אתם רצים, הולכים או נוסעים על אופניים במידה ותעשו זאת עם נעליים לא נוחות וללא תמיכה מספקת לרגל תגדילו את סיכוייכם להיווצרות דורבן בעקב. גם אם אינכם עוסקים בספורט, אבל הולכים ביומיום שלכם ולא רק נוסעים, חשובה ביותר סוג הנעל אותה אתם לובשים. כמו שנאמר קודם, נעלי עקב יכולות ליצור בעיה, אך גם נעליים שטוחות לגמרי הם לא תחליף טוב. למעשה נעלי ספורט עם בולמי זעזועים לרוב נותנות את התמיכה הטובה ביותר לרגל.

הטיפול המקובל בדורבן העקב הוא טיפול בגלי הלם. מדובר בטיפול לא פולשני ובעל סיכויי הצלחה טובים. למרות שהטיפול זמין הרי שבכל זאת מדובר בטיפול שדורש זמן ויש לו עלות כלכלית. יתר על כן, כמו כל טיפול רפואי (ואולי קצת יותר כיוון שזהו תחום שעדיין נמצא בשלבי התפתחות והתקדמות) יש סיכוי שהטיפול לא יניב את התוצאות המקוות. החשיבות, אם כן, של הכרת קבוצות הסיכון היא שכך אנחנו יכולים לדעת אם עלינו להיזהר יותר ולנקוט באמצעים שונים שיורידו את הסיכוי שלנו לסבול מדורבן העקב.

***

מוגש בחסות טיפול בגלי הלם  - הטיפול בגלי הלם הינו טיפול חדשני, מוכח מדעית ואפקטיבי ביותר, אך עם זאת הוא חייב להתבצע ע"י אנשי מקצוע. הטיפולים מתקיימים ב"מרפאת מומחים משולבת” המתמחה בכאב ומאגדת בתוכה את מיטב הרופאים המומחים בצפון הארץ ביניהם אורתופדים מומחים, נוירולוגים, כירופרקטים ועוד מטפלים רבים ושונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב