דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עמיר פרץ מהפך 2006 

מאת    [ 11/11/2005 ]

מילים במאמר: 1048   [ נצפה 3773 פעמים ]

עמיר פרץ גבר על, שמעון פרס , בגלל סיבה אחת ואולי אפילו שתיים והם - הסטיגמה "הלוזרית" בקרב אנשים במפלגה שלא רוצים לראות איש בן 83 ראש המפלגה "המתחדשת" שלהם וכן הסיבה היא שלשמעון פרס יש תומכים ואין חיילים לעומת זאת לעמיר פרץ יש חיילים ואין תומכים , זו סיבה מאוד רצינית לדרבון בקרב ציבור בוחרי מפלגת העבודה לשים "עמיר פרץ" בקלפי , כאשר לעמיר פרץ היו "חיילים" כגון , לובה אליאב (איש אשכול) ,יצחק בן אהרון , עוזי ברעם , חגי מרום , אברום בורג ואיש העסקים ,בני גאון , שבאו וצעקו ואמרו "רק עמיר פרץ" ומה היה לשמעון - ! לא כלום! אני שואל מה הצורך בידידות עם אהוד ברק למשל - ידידות עם אהוד ברק במונחים של שמעון פרס זה להיות ידיד בין סטלין וצ'רציל או לחילופין רוזוולט אין שום כימיה ואהדה , האיש בא למחנה "פרס" כאהוד ברק ואת אנשיו שלח להתחלק בין פרץ פואד וקצת פרס , ברק פעל במתכונת של לא להיראות 'נשוי' לפרס ביום ולהיות ה'פילייגש' בלילה ללא שום מטרה ועזרה כאשר בצורה הזו עבד גם מתן וילנאי שאת אנשיו בקיבוצים לא בדיוק לחם שימשיכו עימו למחנה פרס ובסופו של דבר נתגלה כי נתן טל , ראש התק"ם לשעבר , החליט באותו יום גורלי של בחירות מהפכיות במפלגת העבודה להיות עם עמיר פרץ וכנראה שכך גם לא מעט אנשי קיבוצים למרות שפרס זכה במרחב הזה שנקרא "הקיבוצים והמושבים" ברוב לא קטן לעומת זאת כאשר אנשיו הרבים של פרץ צעקו אמרו ודיברו כול הזמן ללא הפסקה "מהפך" "מהפך" "מהפך" וכשבן אדם עומד מנגד עם הידיים בכיסים ומתחיל לעבוד בדקה ה-86 זה לא כול כך מתכונת להצלחה לעומת אדון "המהפכים" ההסתדרותיים , עמיר פרץ ,שעבד כול רגע וכול דקה למען המטרה מפברואר 2004 ויורשה לציין שעמיר פרץ עוד לא הפסיד בשום התמודדות שהוא שיחק בה וזה אומר מאז שחיים רמון הכניס אותו לכהונת מזכ"ל הסתדרות העובדים הכללית החדשה , וגם במשחקי הבחירות עם 'עם אחד' הוא היה יכול להפסיד את הכול! במידה והמפלגה שלו לא הייתה עוברת את אחוז החסימה אך הוא שיחק על 2-3 מנדטים כול פעם והראה לציבור כי הוא עדיין קיים .



עכשיו עושים חשבון נפש - המשנה לראש הממשלה והיו"ר המודח , שמעון פרס , אין ספק שלהתמודד לראשות העבודה עוד פעם לא אקטואלי ולא רציונאלי וסתם עוד 'התאבדות' פוליטית , פרס אולי עשה טעות שהחליט בכלל להיכנס לכול העניין הזה של הבחירות מאחר וזה באמת בצורה כזו או אחרת חיסל אותו פוליטית מבחינת המנהיג 'הצעיר והמתחדש' שחשב שהוא של מפלגת העבודה , שמעון פרס יוכל בשלב הזה לעמוד עוד פעם מנגד למרכז המפלגה כמו ב-97 ובמקום ה-'לוזר' לקבל על עצמו את תפקיד נשיא המפלגה במידה ועמיר פרץ כיו"ר מפלגת העבודה ואחרים יחפצו בכך או לעבור ולהמשיך הלאה למפלגה עם אריאל שרון שיכול להיות שזה בהחלט אקטואלי ואז שמעון פרס מפצל את מפלגת העבודה ומפרק אותה וכן יש את האופציה ששמעון פרס אומר 'די!' לחיים הפוליטיים , אני הולך הביתה , למרות שבכול מצב שכזה אפשר לומר 'לא אל נא תילך שמעון פרס Te?n Vepa" (בצרפתית ששמעון מדבר) כי בכול זאת הוא איש של "נוסטלגיה עשייה ופעילות עתידית ועכשווית" ולכן בכול זאת צריך אותו , אבל השיקולים של פרס מה הוא יעשה לאחר ההפסד שבאמת מחץ לו כול אפשרות לחזור ולהתמודד על ראשות העבודה צריך לעמוד מנגד עיניו בלבד .



לעניינו של אדון "המהפכים" ההסתדרותיים , עמיר פרץ , כיו"ר מפלגת העבודה הוא צריך לחשוב ולחשוב , הוא זעזע את כול המערכות הקיימות במפלגת העבודה עם ניצחונו , אך אפשר תמיד לומר חד משמעית פרץ מול אריק שרון אין שום סיכוי שבעולם שיהיה כאן "מהפך" .


עמיר פרץ תמיד מדגאה במהפך "מנחם בגין-77" אבל זה בסדר אני אומר זכותו ! , יוצאי עדות המזרח , תמיד ראו ב"פולני הרוויזיוניסטי" שהתחיל את הדרך מ'אלטלנה' ועד סופו ב'שלום הגליל' משהו מיוחד ! אבל למה - כנראה שיש להם את הסיבות שלהם , מנחם בגין עשה וחתם על השלום עם מצרים פורמלית כאשר משה דיין ועזר וייצמן בנו אותו לפרטי פרטים (את ההסכם מול סאדאת ואנשיו) ומפלגת העבודה חתמה על חצי ההסכם ב-75 שבנה את תהליך השלום עם המצרים ובכול זאת המשיכו קדימה , עמיר פרץ טוען כי זה ב-77 מהפך חברתי , אני בהחלט מסווג לגבי העניין הזה, המהפך היה בשל התאכזבות העם משלטון מפא"י והפצע הפתוח והכואב של מלחמת יום הכיפורים בלעדי הדברים הללו שהתחילו והסתיימו ביום הכיפורים וגרמו לעם להבין זאת בצורה יותר מחודדת עם תוכניות הסטירה הראשונות כגון "ניקוי ראש" ואחרות שהבליטו זאת בצורה קשה לעין שחברי הכנסת ובממשלה לא אהבו אותה בכלל , זה גרם לתוצאה של רק לחפש אלטרנטיבה חדשה והעם מצא את חירות והליכוד בהמשך הדרך והחליט לתת להם את השלטון . אומנם 'המערך' או מפלגת העבודה לא תפסו ברוב ה-30 שנה האחרונות את השלטון אלא רק במקרים בודדים כגון 92 עם רבין ו-99 עם ברק לתקופת קצרות מאחר ורבין נרצח וברק נכשל טוטאלית בניהול המדינה גרמו לעם להבין שהליכוד הוא טוב יותר במהלך השנים הללו וכן אין אני מחשיב את ממשלת הרוטציה והאחדויות הלאומיות כי אין זה מראה על מי בשלטון .


עמיר פרץ כיו"ר מפלגת העבודה אומנם היה חבר כנסת ואומנם כיהן כיושב-ראש הסתדרות העובדים הכללית החדשה אך בדיוק על אותו סירה עם עמרם מצנע , הקפיצה של יותר מידי מדרגות תגרום לו לבעיה קשה , ועוד עמיר פרץ בסכנה קיומית הרבה יותר גדולה משמעון פרס מאחר והפסד של מפלגת העבודה בראשותו של עמיר פרץ בבחירות לכנסת ה-17 לליכוד עם שרון או לליכוד עם נתניהו/לנדאו או למפלגת א.א.א. עם שרון (ואולי גם פרס?!) תגרום לזה שעמיר פרץ יתחיל בהידרדרות קשה לעבר הלא נודע וזאת לאחר שיפוטר או יתפטר מתפקידו כראש המפלגה וידרדר מטה מטה כמו "כדור שלג" הולך וגדל עד שהוא 'יתפוצץ' ויעלם וכך עמיר פרץ במידה ויפסיד הוא פשוט יעלם מהמפה הפוליטית וימשיך ואולי להיות חבר כנסת ועקב כול הסיטואציה הזו גם את ההסתדרות הוא איבד בגלל ניצחונו . הוא טוען כי העבודה בראשותו תיכנס לערים של "עדות המזרח" ותיקח משם את המנדטים שתמיד היו באים לליכוד אליה ובמידה ובאמת שוב צריך להדגיש הוא ייכשל גם בזה במסגרת הבחירות כמו שהדגשתי לפני כן זה הסוף , יש לו המון מה להפסיד ולפחד ואף אחד לא אמר שגם היום משהו מקבל במפלגת העבודה את מרותו כיו"ר! עמיר פרץ איננו אלטרנטיבה לשרון .

אני כולי תקווה שמר פרץ לא יהפוך את מפלגת העבודה לעוד סניף של 'עם אחד' שנעלמה לנגד עניינו אך עדיין רוחה חיה וקיימת .




עמיר פרץ הוא לא "המהפך" בשום אופן ! אין "מהפך" לא היה "מהפך" וגם לא "יהיה" יש רק דבר אחד וזה ! ה'אלטרנטיבה' ומה היא ה'אלטרנטיבה' - בזאת נכשלו בשנים האחרונות רוב ראשי המפלגה ובזה צריך לעמוד למבחן גם עמיר פרץ! כאשר נהיה בלילה של יום הבחירות לכנסת ה-17 תוכלו כולכם לראות במפורש מה יעלה גורלו של עמיר פרץ ולכן נחכה ליום הבחירות הקרב ובא ובהצלחה .

רועי גולדשלגר : מתמחה בענייני גרמניה , לשעבר שגריר כנסת צעירה , חבר נוער העבודה .



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב