דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עוקץ (נוכלים) פיננסי 

מאת    [ 04/11/2012 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 2431 פעמים ]

לאחרונה יצא לי להתמקד בתוכנית תחקירים שאינה חביבה עלי במיוחד אולם לאור התוכן שהובטח בפרסום החלטתי לשבת מול המסך הקטן ולהתרכז.

בתוכנית כלבוטק - בהנחיית רפי גינת - הוצגו בתוכניות האחרונות נוכלים פיננסים המצליחים לבצע בלי שום קושי (כך זה נראה) עקיצה פיננסית מרשימה באנשים תמימים (גם כאן, תלוי בעיני במתבונן).

הפליא אותי כיצד אנשים שונים מצליחים לשכנע את שומעיהם שהם בעלי מקצוע בתחום ההשקעות. הם מצליחים לשכנע שהם מנהלי השקעות מוצלחים המשיאים תשואה גבוה ללקוחותיהם או כפי שאני קורא לזה - מצליחים לעשות קסמים.

הפליאה מאותם נוכלים פיננסים היא כאין וכאפס אל מול הפליאה מהפתאים המוכנים ליפול ברשתם.

אנשים מין הישוב פוגשים באדם המציג עצמו כמנהל השקעות מוכשר מאוד ופשוט נותנים לו את כל כספם. לא מבררים אודותיו, האם יש לו רשיון לעסוק בתחום, היכן הכסף מושקע, כיצד הוא פועל וכו' וכו'.

אני יכול לקבל את ההנחה של האנשים הפתאים כי ממש לא מעניין אותם איך והיכן הכסף מושקע והעיקר הרווח, אך נורות אזהרה שאמורות להידלק פזורות כחול אשר על שפת הים לאורך כל התהליך.

מדהים אותי כל פעם מחדש כיצד אנשים מוכנים לוותר על ביטחון כספם לטובת הבטחות שווא לרווחים גבוהים ומהירים וכיצד הם מוותרים על כספם ונותנים אותו לנוכלים פיננסים מוכשרים. כיצד בכל פעם מתגלה נוכל פיננסי חדש שגנב את כספי המשקיעים. בכל פרסום שכזה אני תוהה - האם יהיו עוד נוכלים פיננסים ועוד פתאים?

נקודות עיקריות להן יש לשים לב:


    • הבטחת תשואה היא אות אזהרה גדול מאוד - לא ניתן להבטיח תשואה בהשקעות (בשום תחום: לא בשוק ההון, לא במט"ח, לא בנדל"ן, לא בעסקים).
    • הכסף מועבר ישירות למנהל ההשקעות - אות אזהרה אדום בוהק. ברגע שהכסף יוצא מחשבון הבנק האפשרות להחזיר אותו לשם או לעקוב אחרי ביצועיו שואפת לאפס מוחלט.
    • העברת מסמכים המוכיחים פעילות - הטענה היא שאי אפשר לעקוב האם המסמך אמיתי או מזוייף. ובכן, כל פעילות השקעה ע"י בעל רישיון צריכה להיות מלווה במסמכים כפולים וצולבים משני גופים עיקריים: הגוף המנהל את ההשקעה והגוף בו קיים חשבון ההשקעה.
    • הבטחה לתשואות גבוהות ובמהירות - בשוק ההון אכן ניתן להשיג תשואות גבוהות במהירות אך יש מכשולים גבוהים בדרך אליהן: היכולת היא נקודתית וחד פעמית (לא ניתן להשגה באופן קבוע ורציף) וכן, ישנה אפשרות גבוה מאוד להפסד מלוא ההשקעה באותו פרק זמן קצר.
    • הבטחה לריטיינר שבועיחודשישנתי - בשוק ההון ניתן להגיע לתיק השקעות הבנוי על ריטיינר (תשלום דיבידנדים או ריבית לחשבון). ברגע שיש הבטחה גם לרווחי הון גבוהים וגם החזר שוטף של הרווחים באופן קבוע - נקודת אזהרה אדומה ובוהקת.
    • רישיון - כל מנהל השקעות, יועץ השקעות, משווק השקעות חייב על פי חוק להחזיק רישיון בתוקף. ניתן לבדוק האם למציע יש רישיון באתר האינטרנט של הרשות לניירות ערך - שם מופיעים כל בעלי הרישיון בתחום.
לסיכום: הנקודות הללו הן ללא ספק העיקריות כאשר אתה הלקוח מעוניין למצוא בעל מקצוע שיטפל בהשקעות שלך. במידה ויש פניה אליך ואחת מהנקודות מוזכרות בפניך בשיחה עליך להבין שיתכן מאוד שמדובר בנוכל פיננסי שלנגד עיניו לגנוב את כספך - עוקץ פיננסי.
גיא חזן-יועץ השקעות פרטי, אובייקטיבי ובלתי תלוי http://www.guyhazan.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב