דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנגיד מכוון לפגוע במשקיעים ופוגע במעמד הבינים ! 

מאת    [ 03/11/2012 ]

מילים במאמר: 555   [ נצפה 2123 פעמים ]

השבוע ביום שני 29.10.12 התבשרנו שהנגיד סטנלי פישר החליט "במהלך דרמטי" להילחם בבועת הנדל"ן.

מצד אחד הנגיד הקשיח את תנאי האשראי למשקיעים, רוכשי דירה שניה למטרות השקעה ומעתה הם ידרשו להון עצמי של כ 50% מערך הנכס. לעומת זאת כביכול הוא מיטיב עם רוכשי דירה ראשונה ומעתה הרוכשים ידרשו להון עצמי של כ 25% מערך הדירה.

לא יודע האם שמתם לב, אך בעת ובעונה אחת עם הפרסומים שבכותרת המאמר, הנגיד הודיע גם על הפחתת הריבית במשק, צעד זה משפיע ישירות על הוזלת מחיר הכסף, שמשפיע על הוזלת הריבית במשכנתאות, מהלך שיכול לגרום להסתערות נוספת של משקיעים לרכישת עוד דירות ומכאן לעליית מחירים נוספת...

עכשיו אני מבין בדיוק מה הנגיד רצה לעשות, הנגיד החליט לעשות פעולת הסחה, היות שהוא היה חייב להוריד ריבית, מאילוצי הכלכלה העולמית, הוא מנסה להסתיר זאת מעיני המשקיעים ולמנוע עוד ביקוש לדירות ועוד עליית מחירים...אבל למען השם, מדוע לנקוט פעולה פופוליסטית ומיותרת כלפי מעמד הבינים.

רבותי הצעד של הנגיד - מסוכן ! ונודף ממנו ריח של כלכלת בחירות.

1. המהלך מכניס למלכוד זוגות צעירים ורוכשי דירה ראשונה !

2. המהלך יביא את השוק להתפוצצות בועת נדל"ן.

לצערי בתקשורת, כל הזמן נוטים לבלבל בין המושג "בועת נדל"ן" לבין המושג "יוקר מחירי הדיור", תוציאו מהראש, אין בישראל בועת נדל"ן !, בישראל יש יוקר מחירי הדיור, מחירי הדירות גבוהים מסיבות של היצע וביקוש, אין מספיק דירות אז המחירים עולים ! כאשר לא יהיה לאנשים מספיק כסף לרכוש דירה, אז הם לא יקנו...ואז אולי המחירים יתמתנו. בועת נדל"ן נוצרת כאשר רוכשי הדירות נשענים על מינוף גבוה, כלומר לוקחים משכנתא גבוהה באחוזי מימון גבוהים - הבועה מתפוצצת ,כאשר הלווים לא יכולים לעמוד בהחזריה החודשיים.

הרי זה בדיוק מה שקרה בארה"ב, אפשרו לציבור הרחב לרכוש דירות באחוזי מימון גבוהים, בשעה שמחירי הדירות היו בשיא, בתקווה שיצליחו לעמוד בהחזרים לאורך זמן, זה לא עבד ! זה התפוצץ !

כיזם ומשקיע איני דואג למשקיעים, המשקיעים תמיד ימצאו אפיק אטרקטיבי לכספם, אם לא בארץ אז בחו"ל, זה עוד נזק שהנגיד גורם בעקיפין, הוא מעודד משקיעים ישראלים להשקיע בחו"ל...אבל אני הרבה יותר דואג מהשפעות המהלך על בני מעמד הבינים :

1. אם המשקיעים לא יקנו דירות להשקעה, ייווצר מחסור בדירות להשכרה, מה שבהכרח יביא לעליית מחירי השכירות [שכמובן ישפר את אחוזי התשואה של מחזיקי הדירות להשקעה ויפגע בצעירים]

2. הצעד של הנגיד, בניגוד לכל היגיון כלכלי, מעודד את הצעירים ובני מעמד הבינים לרכוש דירות תוך לקיחת מינוף גבוה, אני מניח שרובם ייקחו משכנתאות ויידרשו להחזרים חודשיים גבוהים, שרק יהפכו אותם לעבדי הבנקים ! וחלקם אף יגיעו חלילה לחדלות פירעון.

מה אני מציע ?

1. אדוני הנגיד, המלחמה ביוקר מחירי הדיור, תבוא רק במאמץ ממשלתי לשחרור חסמי הפשרות קרקע לבניה, בכל הארץ. גם זירוז הליכי התכנון בעיריות בכל הנוגע לפרויקטים של תמ"א 38, יכול להקל מאוד על המצב...

2. אדוני הנגיד, חלקך בהורדת מחירי הדיור קשור במהלך הפוך בדיוק, מהמהלך שזה עתה נקטת. שחרר אשראי ליזמים וקבלנים, הטלת מגבלות על הבנקים שפשוט חונקות את ענף הבניה, יזמים וקבלנים נדרשים להמציא הון עצמי לבניית פרויקטים, ברמות שבולמות את הבניה החדשה.

3. ואתם זוגות צעירים ובני מעמד הבינים, אל תתפתו ! אם ההון העצמי שלכם עומד על פחות מ 250,000 ש"ח, אל תקנו בשלב זה דירות יקרות למגורים. עדיף לכם לרכוש דירות קטנות להשקעה [עד 500,000 ש"ח] תגורו בינתיים בשכירות ולאחר החזר המשכנתא, יישאר לכם אפילו עודף לתשלום שכ"ד...

בתאריך 2.12.12 יערך בגבעת שמואל, כנס מנ"י - משקיעי נדל"ן ישראל, המיועד למשקיעים המחפשים נכסים בסכומים של עד 500,000 ש"ח בכל הארץ ובעולם.

קחו אחריות ותפעלו בתבונה !

משה פרידמן מועדון המיליונרים http://www.m-club.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב