דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרחים ואמונות טפלות 

מאת    [ 03/11/2012 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 3191 פעמים ]

פרחים ואמונות טפלות

 

פרחים מאז ומתמיד היו מתנה רומנטית וסמלית לאירועים חגיגיים, על כן הם ידועים כמתנה שתתקבל בשמחה והתרגשות לארוע מיוחד, כהבעת חיבה או הכרת תודה. אולם, חשוב לדעת לבחור פרח שיהלום את המאורע, שכן יש משמעויות נוספות הקשורות לסוג הפרח וצבעו.

 

כמו בכל תחום גם בתחום הפרחים ישנן אמונות רווחות שיש להתחשב בהן כדי להשיג את המטרה שלשמה שלחתם את הזר. ביפן למשל נהוג להשתמש בפרחים לבנים כדי לציין לוויות ומקרי מוות.

 

בחתונות יש משקל חשוב לסוג הזר וצבעו ויש שנוהגים להזמין בעל מקצוע לעניין סידורי הפרחים, אז מה לגבי הזר של הכלה?  ידוע כי פרחי ציפורן החתול אדומים,אשר שזורים בזר יחד עם רוזמרין וגרניום, מסמלים אהבה, נאמנות ותקווה.

 

בתרבויות העתיקות האמינו כי כלה אשר נושאת זר פרחים ביום החתונה שלה, מוגנת מפני רוחות רעות שמנסות להרחיקה מבעלה. המנהג של זריקת הזר הוא גלגול מאוחר יותר שהתפתח בתרבות הויקטוריאנית ונפוץ במדינות המערב עד היום.

 

לפי האמונה הויקטוריאנית, כאשר הכלה זורקת את הזר לעבר אישה אחרת, היא בעצם מעבירה לה בכך את סגולות של שפע וברכה כמו גם הגנה מרוחות ושדים. האמונה כי אותה האישה שתפסה את הזר, תהיה הבאה להתחתן, היא כבר גלגול מודרני.

 

כפי שידוע לכל, הרווקה שתפסה את זר הפרחים שנזרק לקהל בתום הטקס אמורה להיות הבאה שתתחתן. אבל יש משמעות גם לצבע, למשל שילוב של ורדים אדומים ולבנים נחשב לשיא הרומנטיקה.

 

ישנה אמונה תפלה אשר מזהירה מהשילוב של פרחים באדום-לבן שכן הצבעים הללו מסמלים דם ותחבושות.

 

גם לסוגי פרחים שונים משמעויות שונות והדבר הוא כמובן תלוי תרבות. ובמדינות אסיה השונות נהוג להשתמש בצבע הלבן בלוויות ומקרי מוות. שכן פרחים לבנים מסוגים שונים משמשים בתרבויות אלה לצרכי טיהור גופות והנחה על מצבות .לכן חל איסור על שימוש פרחים לבנים בשמחות כמו חתונות והענקת פרחים כמתנה למניעת מזל רע. לעומת זאת, במדינות אירופה הצבע הלבן ככלל מסמל טוהר והתחלה חדשה לכן נהוג להעניקם במתנה ואף לשלבם בזר הכלה.

 

גם לסוג הפרח שתעניקו יש משמעות חבויה, וורדים הם פרחים שמסמלים אהבה. שושנים לבנות מסמלות טוהר גם היום, אך המקור לאמונה הזו הוא במיתולוגיה הרומית בה שושנים לבנות, ייצגו בתולין ומלכותיות וקשורות לג'ונו, מלכת האלים ולבתולה מרים. אולם, שושנים מסמלות גם מוות מפני שהן פרח שנהוג להניח על קברים. אפילו קיימת אמונה שהן צומחות על קבריהם שלא אלה שנאשמו בפשעים שלא ביצעו.

 

אם כך, הענקת פרחים על אף היותה מתנה נפלאה יש לבחור אותה בקפידה תוך רגישות לאמונות ולעולמו התרבותי של המקבל

פרחים ומשלוחים

ניתן היום למצוא משלוחי פרחים בכל הארץ כאשר במרכז הארץ ניתן למצוא מגוון משלוחי פרחים במרכז, כמו משלוחי פרחים בתל אביב או משלוחי פרחים ברעננה או משלוחי פרחים ברמת גן או משלוחי פרחים בהרצליה או משלוחי פרחים בפתח תקווה משלוחי פרחים בבת ים או משלוחי פרחים בחולון וכמובן בעוד ערים רבות במרכז.

אופיר בן צור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב