דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיפוץ בית ישן ברחובות - לשמר את הקיים, לחיות את ההווה 

מאת    [ 03/11/2012 ]

מילים במאמר: 455   [ נצפה 1989 פעמים ]

אני יודעת - בימים שבהם כולם רוצים בתים לבנים, נקיים, עם קצת אפור וכתם אדום ונעדרי כל סימן אישי, מה שאגיד עכשיו הוא מאוד לא אופנתי. ובכל זאת אגיד: אני חושבת שבית, כמו החיים שלנו, לא מתחיל מהיום . מטען הזכרונות שאנחנו נושאים איתנו - זכרונות מענגים, זכרונות כואבים, זכרונות של חוויות ושל החמצות - הם הם חיינו, הם מה שאנחנו. ואם התמזל מזלנו ונצליח למצוא דרך לחיות עם אותם זכרונות בשלום,  חיינו יהיו עשירים יותר.

 ואיך זה בא לידי ביטוי בעבודתי? כשאני עוסקת בשיפוץ בית קיים, אני מנסה לשמר את מה שיש בו. נכון - אנחנו כאן כדי לחדש. לחדש - אבל לא לזרוק את הטוב שבמה שקיים!

הנה דוגמא לתכנון מחדש של בית ישן. כל עבודות האדריכלות ועיצוב הפנים שבו נעשו  בהתאם לרעיון המרכזי הזה: 

הבית  היה שייך לסבא ולסבתא אהובים. במסגרת תהליך הבניה והשיפוצים, מצאנו באחד מחדריו  רצפה צבעונית ישנה, של  פעם, עם דוגמא גיאומטרית. הרצפה פורקה בזהירות, והשתמשנו באריחים היפים בשיפוץ. הרכבנו מהם שטיח ארוך, שעובר במסדרון המחבר בין חדרי  הבית כחוט שדרה. אולי הוא גם מקשר בין עבר והווה? בין מה שהיה ומה שקיים עכשיו? (לפעמים, מה שקשה לעשות בחיים, קל לעשות בבניה ובשיפוצים). התאמנו לאריחים אלו את שאר האריחים בבית, בצבע חרדל, וגם שטיח נוסף, מאריחים פרחוניים, באותם צבעים חמים שאהבנו. מאריחים מעוטרים חדשים באווירה של פעם ובצבעים מתאימים .

 החלל המרכזי של הבית הוא זה של הסלון - פינת האוכל - המטבח. בחלל הזה היה קיים גג משופע, שמשום מה כוסה בתקרת גבס נמוכה ומכוערת במהלך השנים. שוב - רצינו להחזיר את מה שהיה, וקצת לייפות אותו. הסרנו את תקרת הגבס, וגילינו קורות עץ יפות, שנותנות אווירה חמימה ויפה . 

המטבח עבר גם הוא שינוי , כמובן. כמו תמיד בעבודות בניה ושיפוצים, הוא מהווה חלק מרכזי. כאן דווקא היה לנו קל מאוד למצוא מה אנחנו רוצים - מראה של פעם, חומרים כמו של פעם, אבל פונקציונליות של היום, והרבה מקומות איחסון (הדלת בסוף המטבח מובילה לחדר מזווה קטן ושימושי מאוד)  . 

במעבר בין הפנים לחוץ השתמשנו באריחים מעוטרים שמצאנו בגינה. מצוירת עליהן עין - כנראה כהגנה מפני עין הרע - ולכן בחרנו למקם אותם ליד הדלתות - אולי לא יועיל, בוודאי לא יזיק . באותם אריחים גאומטריים של המסדרון השתמשנו כדי ליצור בגינה שטיח נוסף. קשר בין הפנים לחוץ, עוד קשר בין העבר וההווה.

הגינה - כמו בהרבה בתים של פעם - היתה תמיד חלק חשוב מחיי המשפחה. התייחסנו לתכנון הגינה במלוא הרצינות - כאילו אנחנו מתכננים חלק מהבית . את תכנון הגינה לא שינינו - אהבנו את החלוקה הקודמת, והחלטנו להשאיר אותה ורק לשתול צמחייה רעננה.חידשנו, ריעננו - וקבלנו משהו יפה, אני חושבת.

  בגינה השתמשנו גם באלמנטים חדשים, בטעם של פעם, כמו ספסל אבן ליד שביל בגינה, במקום בו נהגה הסבתא לשבת, שער כניסה נוסטלגי במתכוון.    מה קיבלנו? הנה תמונות שצולמו בתום עבודות הבניה והשיפוצים  !

 

 


  אורלי ערן - אדריכלות ועיצוב פנים:


בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים בתל אביב. אנו עוסקים בתכנון ופיקוח על כל עבודות הבניה והשיפוצים, בתחומי האדריכלת ועיצוב הפנים , וגם קצת בתכנון גינות. יש לנו המון ניסיון, וגם המון התלהבות והאהבה לעבודה. 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב