דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חברת אינטל מתגייסת לתכנית להכשרת מנהיגות מדעית טכנולוגית במערכת החינוך 

מאת    [ 01/11/2012 ]

מילים במאמר: 620   [ נצפה 1634 פעמים ]

משרד החינוך וחברת אינטל העולמית הכריזו על תוכנית פעולה משותפת לקידום החינוך הטכנולוגי בישראל. ההכרזה נעשתה במהלך ביקורו בישראל של מנכ"ל ונשיא אינטל העולמית, פול אוטליני, השבוע.

 אינטל תשקיע 20 מיליון ש"ח (5 מיליון דולר) בארבע השנים הבאות בקידום החינוך במקצועות מדעיים, טכנולוגיים, הנדסיים, ומתמטיים. חלק מההשקעה תוקדש לתוכניתו של משרד החינוך להכפיל את מספר התלמידים המסיימים את בית הספר התיכון עם תעודת בגרות מדעית וטכנולוגית.

 בשלב הראשון תושק התוכנית ב-25 בתי ספר בדרום הארץ, לרבות בקרית גת, אשקלון, באר שבע, חורה, נתיבות, דימונה ואשדוד.

התוכנית של אינטל תלווה את התלמידים לאורך שש שנות לימודיהם בחטיבת הביניים ובית הספר התיכון. בתי הספר של תלמידים אלה יעודדו אותם לבחור ולהתמיד במקצועות מדעיים וטכנולוגיים. התוכנית תעשה שימוש במדיה חברתית, קליפים ומשחקים וירטואליים שכולם נועדו להעניק השראה לתלמידים. בנוסף ייחשפו התלמידים לסביבת ההיי-טק באמצעות ביקורים במתקן הייצור המתקדם של אינטל.

 משרד החינוך הציב יעד של הגדלת מספר תלמידי התיכון הלומדים לתעודת בגרות מדעית או טכנולוגית מוגברת, משיעור של כ-6.5% כיום ל-14%, בשלוש השנים הבאות. היוזמה החינוכית החדשה צפויה להקיף כ-4,000 תלמידים. ב-2013 מתעתדת אינטל להרחיב את התוכנית ל-200 בתי ספר בישראל ולגייס חברות היי-טק נוספות למציאת פתרון ארוך טווח למחסור המחמיר במהנדסים בישראל. ההשקעה משקפת את מחויבותה ארוכת הטווח של אינטל לשיתוף פעולה עם ממשלת ישראל בפיתוח תעשיית ההי טק המהווה מרכיב חיוני בכלכלת ישראל.

 

"ישראל ניצבת כבר זמן רב בחזית החדשנות הטכנולוגית העולמית," אמר פול אוטליני, מנכ"ל ונשיא אינטל העולמית. "חלק מהמשימות ההנדסיות המתוחכמות ביותר שלנו נעשות בישראל. כמעסיק הפרטי הגדול ביותר בישראל, אנו רוצים להשקיע בתבונה ובאופן שישמר את חוסנה הכלכלי של ישראל. שיפור המיומנויות המדעיות והטכנולוגיות של תלמידי ישראל חיוני לחדשנות ולתחרותיות של המדינה."

 ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הגיב על השקעתה של אינטל בחינוך באומרו, "התוכנית עולה בקנה אחד עם מדיניות הממשלה לקדם את החינוך הטכנולוגי בבתי הספר, ובמיוחד בנגב ובגליל, על מנת לקבל עובדים מיומנים לתעשיות עתירות הידע. אין לי ספק ששיתוף הפעולה המוצלח עם אינטל ימשיך גם בעתיד והידע הטכנולוגי של ישראל ימשיך להניע את החדשנות הגלובלית ואת תעשיית ההי-טק."

 שר החינוך, גדעון סער, בירך על השתלבותה של חברת אינטל במהלך רחב ההיקף אותו מוביל משרד החינוך לחיזוק המצוינות המדעית- טכנולוגית. שר החינוך ציין כי החינוך הטכנולוגי הוגדר כאחד היעדים שהוצגו על ידו עם כניסתו לתפקיד. בהתאם לכך הגדיל  השר את התקציב הייעודי מ-38 מיליון שקלים ל- 450 מיליון שקלים. "כבר עכשיו אנו רואים את ההתקדמות שהושגה: מספר התלמידים עלה ליותר מ-10,000 הלומדים במסגרות השונות של החינוך הטכנולוגי- מדעי". עוד הוסיף השר סער כי יש להמשיך לשים דגש מיוחד על חיזוק המצוינות ולהגדיל את מספר התלמידים המצטיינים המסיימים את לימודיהם עם תעודת בגרות מדעית איכותית.

שר החינוך בירך את חברת אינטל על התגייסותה לתכנית 'עתודה מדעית טכנולוגית' אותה מוביל משרד החינוך: "חיזוק המצוינות במערכת החינוך בכלל ובתחום המדע והטכנולוגיה בפרט יבסס את היתרון היחסי של מדינת ישראל למול מדינות העולם. המצוינות בקרב תלמידי ישראל היא מנוע צמיחה מרכזי של החברה והמשק הישראלי", אמר השר סער.

 אודות אינטל ישראל

ביקורו של מנכ"ל ונשיא אינטל העולמית, מר אוטליני, בישראל כלל פגישות עם עובדי החברה וסקירה של פעולותיה של אינטל בישראל. כאחד מהאתרים הגדולים ביותר של אינטל בעולם, אינטל ישראל היא המעסיק הפרטי הגדול ביותר במדינה כיום ומעסיקה 8,100 עובדים במתקני הפיתוח והיצור שלה בחיפה, ירושלים, קריית גת, פתח תקווה ויקום. אינטל פועלת בישראל ותורמת לכלכלתה מאז 1974. ב-2011 הסתכם היצוא של אינטל מישראל ב-2.2 מיליארד דולר ורכש הגומלין שלה מספקים בישראל ב-628 מיליון דולר. בחמש השנים האחרונות תרמה אינטל ישראל יותר מ-4.1 מיליארד דולר להתפתחותה של כלכלת ישראל במסגרת התוכנית לפיתוח תעשייתי של החברה העולמית.

 אודות אינטל

אינטל (נסד"ק: INTC) היא המובילה העולמית בחדשנות בתחום המחשוב. החברה מתכננת ומייצרת את הטכנולוגיות החיונית המספקות את היסודות להתקני המחשוב של העולם. למידע נוסף על אודות אינטל, בקרו ב- newsroom.intel.com  וב-blogs.intel.com.

 

יניב כהן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב