איך גורמים לילדים לאכול נכון?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

איך גורמים לילדים לאכול נכון? 

מאת    [ 01/11/2012 ]
מילים במאמר: 433   [ נצפה 1392 פעמים ]

 
 

כל הורה יודע שישנו פער גדול מאוד בין מה שהילד שלו צריך לאכול לבין מה שהילד רוצה לאכול. הרבה הורים מתמודדים יום יום עם הבעיה שהם רוצים לתת לילדיהם מזון בריא אך הילדים מסרבים לאכול ומעדיפים במקרה הטוב פרוסת לחם ובמקרה הפחות טוב  - ממתקים, ממתקים ועוד ממתקים. גם אם תסבירו לילדים שוב ושוב את חשיבות האוכל הבריא ותסבירו להם ששוקולד מזמין את קריוס ובקטוס, הם אולי יקשיבו ויושפעו מכך מאוד, אבל עדיין ברגע האמת הם לא יוכלו לעמוד בפיתוי.

אכילה נכונה אצל ילדים מבוססת בעיקר על הקניית הרגלים. ילד שרגיל "לחטוף" משהו לארוחת ערב – יהיה קשה יותר להרגיל אותו לשבת ליד השולחן ולאכול את הסלט מן הצלחת. ילד שאוכל מהטלוויזיה, או שנותנים לו אוכל כפרס או מונעים ממנו אוכל כשמגיע לו עונש – יקבל את המסר שאוכל הוא מותרות. תפישה כזו היא שגויה ועלולה להיות מזיקה – האכילה היא צורך שלנו וילדים צריכים להתרגל לאכול בהנאה, בלי לחץ או איום. אז איך עושים זאת?


    • לא מכריחים – משפט המפתח הוא שאם הילד רעב, הוא ימצא מה לאכול. אין טעם להכריח ילד לאכול אם הוא מסרב, זה רק יגרום לאנטי. גם אם הסתיימה הארוחה והילד לא אכל כלום, לא נורא. מאוחר יותר הוא יהיה כל כך רעב, שהוא יפנים את המסר: בארוחות צריכים לאכול, ואחרי הארוחה אין אוכל! תוך יום-יומיים אפשר לעשות סדר בבלגן.
    • לא מענישים או מצ'פרים באמצעות אוכל – אוכל הוא צורך קיומי ולכן אין למנוע ארוחה מהילד, ולא חשוב מה הוא עשה. חשוב לנתק את הקשר בין אכילה לבין מצבים רגשיים, כיוון שקשר כזה עלול לגרום לאכילה רגשית – הרגל גרוע שעלול להביא להשמנת יתר.
    • לא קובעים לילד מה לאכול וכמה – זה אולי נשמע מופרך. מה, הילד יקבע בעצמו מה הוא יאכל? הרי זה יהיה אסון! אבל הכוונה היא שאתם בתור הורים צריכים להגיש אוכל לשולחן בכמות סבירה ובצורה מגוונת. ברגע שיש על השולחן כמה דברים שונים, כל ילד יכול לבחור ולקחת בעצמו מה שהוא מעדיף. לכן – אל תשימו על השולחן מזון שאתם לא רוצים שהילד יבחר (כי הוא עלול לקחת רק מזה, ואז אתם בבעיה). ומצד שני – שימו על השולחן דברים שאתם יודעים שהוא יאכל.
    • דוגמה אישית – אל תצפו מהילדים שלכם לאכול משהו שאתם לא אוכלים. הם לומדים מכם! לכן גם אתם ההורים נדרשים להסב אל שולחן האוכל ולאכול יחד איתם. אכילה משותפת היא לא רק הרגל בריא אלא גם חוויה מלכדת ונעימה עבור המשפחה.
    • דיאטה – אם אתם חושבים שילדכם אוכל לא טוב, מעט מידי או הרבה מידי, או שהוא בעודף משקל – גשו אל תזונאית מוסמכת. תזונת ילדים היא נושא עדין וחשוב לפנות לבעל מקצוע כדי לא לפגוע בגדילה וההתפתחות של ילדכם.

לרדת בקלות - לרדת במשקל זה קל!

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב