דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התפתחויות בתחום פתרונות ה- ERP 

מאת    [ 28/10/2012 ]

מילים במאמר: 630   [ נצפה 1638 פעמים ]

התפתחויות בתחום פתרונות ה- ERP

מודל ERP הקלאסי נועד לתת מענה אחיד לכל הצרכים הממוחשבים של הארגון כדוגמת ניהול קשרי לקוחות, ניהול מלאי , ביצוע פעולות פיננסיות , שיווק וכדומה. אף על פי שהמונח ERP נטבע כבר בשנות התשעים, שנות האלפיים הביאו עימן שינויים רבים נוספים שהגדילו את היכולות של תוכנת ERP ומתחו אותה לגבולות חדשים.

 

בינה עסקית – Business Intelligence

כיום מרבית מערכות ה – ERP כוללות גם מערכת בינה עסקית (BI). תפקידה של המערכת היא להתמודד עם נפחי המידע ההולכים וגדלים בצורה טובה יותר. מערכות ה – BI של היום יודעות כיצד לכרות את המידע החשוב ביותר ולנתח אותו בצורה חכמה על מנת להציג דוחות אפקטיביים יותר ובכך להקל על תהליך קבלת ההחלטות בארגון. לעיתים הן יכולות לחזות שינויים עתידיים על סמך ניתוח נתונים היסטוריים והצגת מגמות.

מעבר למודל תוכנה כשרות (SaaS)

אם בעבר מרבית מערכות ה – ERP ישבו בתוך השרתים של הארגון או אפילו במחשבים שונים שחוברו באמצעות מודמים פשוטים, היום נהוג להעביר חלק מהתשתיות למודל תוכנה כשרות. המשמעות היא שהתוכנה עצמה נטענת ממחשב מרוחק (נקרא גם מחשב ענן) אשר מבצע את העיבודים  השונים. הארגון או החברה משלמים רק עבור זמן שימוש או רישיונות שנתיים. מדובר בחיסכון גדול למדי בעלויות ובמיוחד בצורך לגבות ולשמור את הנתונים באופן מקומי.

 

שימוש במודלים דמויי web

כהמשך למעבר של תוכנות ה – ERP למודל תוכנה כשרות ולרשת האינטרנט , כך גם יותר ויותר מודלים פנימיים של ERP הפכו להיות יותר ויותר דומים לאתרי אינטרנט. לדוגמה, מודל הויקי שנמצא בבסיסה של ויקיפדיה, משמש כמודל לרכיבי ERP העוסקים בשיתוף מידע גלוי וסמוי (המידע העובר בין העובדים ואינו מתועד בדרך כלל). באופן דומה, מודלים דמויי צ'ט וסקייפ החליפו לאט לאט את מערכת שליחת ההודעות המיושנת.

לסיכום, אין ספק כי העשור הקרוב ימשיך ויציב אתגרים נוספים בפני החברות המתמחות במתן פתרונות ERP, במיוחד בכל הקשור לרשתות חברתיות. הגבול ההולך ומטשטש בין המידע הארגוני למידע האישי ובעיות הפרטיות הנובעות מכך, יאלץ את החברות הללו למצוא פתרונות יצירתיים שיאפשרו לשמור על חיסיון המידע מבלי לפגוע בתחושת החופש אותה מעניקה הרשת.

לרוב, מערכות ERP נבנות עבור עסקים וחברות המעוניינים לנהל את הפעילות העסקית באמצעות תוכנה, לשתף מידע ולמחשב את פנקסי החשבונות, תהליך הרכש וניהול הפרויקטים. המערכות נבנות עבור עסקים בינוניים (SMB) תוך מתן מענה למגוון דרישות מחשוב הקיימות בעסקים אלו אשר אינם נתמכים בתוכנות סטנדרטיות ומוצרי תוכנה הקיימים היום בשוק. המערכות נותנות מענה של מחשוב לארגונים גדולים בתצורה ותמחור של SMB ומהווה כר התפתחות נוח וזול שיאפשר לעסק לצמוח ולהתפתח עם תשתיות תוכנה מתאימות.   המערכת כוללת מרכיבים שונים לסיוע בניהול השוטף של הארגון כגון:

    •  מודול לניהול פרויקטים

    •  מודול הנהלת חשבונות, הזמנות לקוחות והצעות מחיר

    •  ארכיון מסמכים ממוחשב

    •  מודול לניהול רכש

    •  אלפון ספקים לקוחות ואנשי קשר

    •  מאגר מוצרים

    •  מודול משימות ואישורי חשבונות לספקים

    •  אופציה: מודול ניהול תהליכים ומשימות בין מחלקות בפרויקטים

    •  מודול CRM לניהול הזדמנויות מכירה וקשרי לקוחות
  שיתוף מידע ושליטה בנעשה בעסק המערכת מיישמת בסיס נתונים אחוד, בשרת מרכזי, ומאפשרת גישה של מספר עמדות מחשב למידע המנוהל בשרת ועל ידי כך – שיתוף והפצת המידע בעסק ומתן שליטה על הנעשה במעבדה. המידע ממודר באמצעות מערכת הרשאות מתוחכמת המאפשרת גמישות בניהול המשתמשים.   רישוי גמיש הטכנולוגיה מאפשרת רכישה ראשונית ללא עלויות רישוי נלוות של מערכות אחרות. הרישוי לתוכנה הוא לפי עמדה, כך תוכל לגדול בקצב שלך ולהרחיב את המערכת ואת הרישוי הנלווה לה בהתאם לקצב הגידול שלך.   תמיכה והדרכה מרחוק המערכת מאפשרת תמיכה מבחינה טכנית באמצעות רשת האינטרנט ומתן מענה מהיר ויעיל לבעיות העלולות לעלות בתהליך השימוש במערכת.

מערכת Apoint ERP מבוססת על טכנולוגיית בסיס נתונים – 2005 SQL Server והממשק פותח באמצעות Microsoft Access. שילוב הטכנולוגיות מאפשר לנו פיתוח מהיר ויעיל, התקנה זריזה ואפקטיבית על כל תחנת עבודה ואפשרויות תמחור וגידול בהתאם ליכולות הלקוח בשלבי ההטמעה והשימוש השונים. לקבלת גרסת ניסיון והדגמה ללא התחייבות צור קשר עימנו או השאר פרטים ונציג יחזור אליך.


המאמר נכתב על ידי דניאל כהן, בעלים ומנכ"ל חברת איי פוינט מערכות, המתמחה בפיתוח ותחזוקת מערכות מידע מבוססות Access & SQL Server. לפרטים נוספים ופגישת יעוץ: 077-2060010 yael@apoint.co.il www.apoint.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב