דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה אתם באמת רוצים בחיים? 

מאת    [ 27/10/2012 ]

מילים במאמר: 565   [ נצפה 1828 פעמים ]

כשהייתי ילדה קטנה, שאלו אותי מה אני רוצה להיות ולעשות בחיים כשאהיה גדולה. והייתה לי תשובה ברורה ומדויקת לשאלה זו.

אבל משום מה, השאלה הזו לא חזרה על עצמה ככל שהשנים עברו והתחלתי לגדול. הייתה איזושהי תכנית מוגדרת מראש עבורי שהייתי צריכה לעבור דרכה. בתכנית הזאת הכל היה מתוכמן – אבל היה חסר שם דבר אחד מאוד חשוב ומשמעותי – במהלך כל השנים של לימודים בבית ספר ואחרי זה באוניברסיטה, אף אחד לא שאל אותי מה אני באמת רוצה לעשות בחיים שלי. 

אני לא מאמינה שישנו הורה בעולם הזה שלא רוצה באושר של הילדים שלו. אבל מה שההורים שלנו שוכחים זה שהאושר האמיתי שלנו זה להיות האנשים אנחנו רוצים  להיות ולעשות דברים שגורמים לנו סיפוק אישי ופנימי.

כמה פעמים שמעתם את ההורים שלכם אומרים לכם – אני רוצה שתלמד... אני רוצה שתתחיל לעבוד ב.. שתמצא לך עבודה מסודרת... שתהיה מנהל, מנכ"ל, בעל מקצוע טוב, עם משכורת גבוהה ועוד ועוד. אבל איפה כאן אני? זה טוב מה שהם רוצים אבל איפה כאן מה שאני באמת רוצה?

למי זה לא מוכר? כמובן, שהם לא אשמים בכך. הם עברו בדיוק דרך אותה תכנית מוגדרת מה שאנחנו עברנו. הם קיבלו את ההנחיות האלו בדיוק כמונו. והם צייתו.

אבל האם גם אנחנו צריכים לפעול כך?

בחיים שלנו יש לנו בחירות, והבחירה הגדולה  שניתנה לנו היא איך אנחנו רוצים לחיות את החיים שלנו. אנחנו יכולים לבחור ללכת לפי הרוב – לפי אותה תכנית מוגדרת עליה דיברתי ולוותר על הרצונות האמיתיים והגדולים שלנו, על החלומות שלנו או שאנחנו יכולים לבחור בדרך השנייה – ללכת אחרי הלב ומה שאנחנו באמת רוצים לעשות.

האמת, בהתחלה גם אני הלכתי כמו הרוב – סיימתי בית ספר, אוניברסיטה. אני זוכרת כל מיני המלצות שקיבלתי לגבי מה כדאי לי ללמוד – מחשבים, כלכלה, אולי כבר עדיף להיות רופאת שיניים. כן, ההתלבטות הייתה קשה – איזה מקצוע יהיה יותר רווחי שיתן לי גם משכורת טובה וגם עבודה מסודרת. אבל אף אחד לא שאל אותי אם זה מה שאני אוהבת לעשות.

מאז שהייתי ילדה, אהבתי לשיר, לרקוד ולעמוד על הבמה. כמובן שאלו לא מקצועות, הם רק תחביבים. האמת, עד גיל מסוים זה מה שהיה עד שיום אחד הרגשתי כל כך מתוסכלת עם עצמי, עם כל מה שעשיתי בחיים שלי שהחלטתי לבחור ללכת בדרך השנייה.

כבר היה לי תואר והחלפתי מספר עבודות, חלקם הגדול לפי המקצוע, אבל בשום מקום לא מצאתי את עצמי, מה שהיה חסר לי זה האושר והסיפוק הפנימי. זו הייתה הפעם הראשונה כשהתחלתי להתמקד במה שאני באמת רוצה ולא מה שההורים והמשפחה רצו.

כי בסופו של דבר הם רצו שאהיה מאושרת אבל לא הייתי מאושרת. מה שיהפוך אותנו להיות מאושרים זה לא העולם החיצוני אלא כשאנחנו מגשימים את מה שיש לנו בפנים. מקצוע, עבודה, משכורת טובה, תפקיד טוב – אלו הם הדברים ששייכים לעולם החיצוני.

כשהתחלתי לעשות את מה שאני באמת אוהבת, הכל השתנה. האנרגיה הפנימית שלי התשנתה כי הרגשתי אושר מטורף, כל יום הפך להיות יום מרגש ומתנה אמיתית. בהתחלה היה קשה לסביבה ולהורים להבין איך אני יכולה להיות כה שונה ולצאת מחוץ למסגרת של התכנית המוגדרת.

אבל עם הזמן, הם ראו מה באמת עושה אותי מאושרת והתחילו לשמוח ולהרגיש אושר בשבילי, לתמוך בי ולהבין אותי.

ומה איתכם? האם אתם עושים את מה שאתם באמת רוצים לעשות?

תזכרו שהסביבה, המשפחה וההורים שלכם יהיה הכי מאושרים בשבילכם כשהם ייראו עד כמה אתם מאושרים. אולי גם הגיע זמן להראות לרוב שאפשר גם לחיות אחרת, שישנה גם בחירה אחרת בחיים מחוץ למסגרת והתכנית המוגדרת.

אלו הם חיים שלכם, תעשו בהם מה שאתם רוצים ואוהבים, תהיו דוגמה אישית, כשאתם תשתנו, כל הסביבה תשתנה ותהנה מהאנרגיה הפנימית שתקרינו החוצה.

http://www.dianabenzvi.com/landing/awaken-the-giant-within

 

דיאנה בן צבי


מורה דרך להגשמה עצמית


http://www.dianabenzvi.com/ten-tips-about-self-fulfillment


לקבלת סדרה של 10 טיפים - "כיצד לפרוץ דרך ולהגשים את עצמנו" בחינם, במתנה ממני, תיכנס לקישור שלמעלה, תרשום שם ואימייל והם מיד שיילחו אליך, טיפ אחד כל 4 ימים. הניסוח הוא בלשון זכר אך פונה לשני המינים כאחד!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב