דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבטחת מידע - עניין של מודעות 

מאת    [ 26/10/2012 ]

מילים במאמר: 458   [ נצפה 2471 פעמים ]

אבטחת מידע - עניין של מודעות

האפשרות הלא תאורטית, כי רשת המחשבים של ארגון חשופה בפני חדירה אליה, הן לגנבת מידע ממאגרי המידע שלה הן לשיבוש המידע והן לחבלה בזמינות המידע, גדלה והולכת בשנים האחרונות. כיום אין ארגון או עסק שאינו מחובר בצורה כזו או אחרת דרך הרשת, אם לאינטרנט, אם באמצעות תכנות שיתוף, ואם באמצעות העובדים עצמם, שמשתמשים במחשבים ניידים ובמכשירים סלולריים לצורך עבודתם. לכן חשובה מאוד המודעות לצורך של אבטחת מערכות המידע של הארגון, גם על ידי הנהלת הארגון, באמצעות הטמעת נוהלי עבודה ואבטחה, וגם על ידי העובדים עצמם.

הדינמיקה של הרשת, כמו גם דרישות המשתמשים וצורכיהם, משתנים ברמה יום?יומית, וכיום בעידן שהאיומים והחשיפות משתנים באופן תמידי, לכל ארגון יש צורך רלוונטי להיערך לקראת סכנות פוטנציאליות של חדירה למערכות המידע. ללא האחריות של ההנהלה להטמעת נהלים וללא מודעות העובדים לאפשרויות הסכנה לארגון, גדלים הסיכונים בשל גרימת נזק לארגון. לא מדובר במעורבות בתהליך מדעי או בפיצוח מסובך של שיטות מחשוב חדשניות. הסכנות עלולות להיות פשוטות ומידיות. ארגון עשוי לעמוד בפני כמה וכמה סיכונים עקב היערכות לא נכונה של מערכות אבטחת המידע.

התעלמות מסכנות אפשריות ומסיכונים פוטנציאליים – עלולה לגרום נזק חמור למערכות המידע ולתדמיתו של הארגון.

מדיניות של 'אצלנו זה לא יקרה' – כאשר הנזק נגרם, כבר מאוחר מדי למנוע אותו. היערכות לאפשרויות של פלישת מתחרים, האקרים, וירוסים שמופצים ברשת ורוגלות – מתרחשת באופן יום?יומי. אי?קיום נוהלי אבטחה או היערכות לקויה של הארגון עלולים להביא לסכנה, גם כשלכאורה מדובר בפרט קטן. הגדרת מדיניות וכתיבת נהלים עשויה למנוע גם את המקרים ש'לא יקרו'.

הפעולה הראשונה של הארגון היא להבין היכן הוא נמצא ומהי התרבות הארגונית ורמת הבשלות הארגונית שלו בנוגע לסיכוני אבטחת מידע. האחריות הראשונית חלה תמיד על הנהלת הארגון. עליה לקבל החלטה לאן פני הארגון ומהי התרבות הארגונית שעל פיה הוא רוצה לפעול ולהגדיר את מדיניותו ואת נוהלי אבטחת המידע שאותם יטמיע.

כל ארגון הפועל כיום חייב להיות מודע לסיכונים הפוטנציאלים שלהם הוא חשוף ולאבטח את מערכות המידע שלו. חוסר המודעות של הנהלת ארגון נובע לעתים מסיבות תקציב או כוח אדם, בהם ההנהלה לא מקציבה משאבים לתחום אבטחת המידע ולהטמעת הנהלים. סקרים מראים, ש?90%-80% מדליפות המידע בארגונים נובעים מטעויות אנוש. הסיכויים לפגיעה מתוך הארגון גבוהים ומשמעותיים אף יותר. בשנים האחרונות התרחשו לא מעט אירועים שאפשר היה למנוע בהסברה תוך ארגונית והטמעת נהלים. הבאת העובדים להכרה בנחיצות תחום אבטחת מידע בארגון מאפשרת את הפחתת הפגיעות באבטחת המידע בארגון, את השמירה על האינטרסים העסקיים של הארגון, ואת ההגנה על נכסים פיננסיים ואחרים של הארגון.

אבטחת מערכות מידע של ארגון, חברה גדולה, עסק בינוני או קטן היא עניין לאנשי מקצוע המומחים בתחום. נוהלי אבטחה מחייבים הכרה מעמיקה של התהליכים העסקיים והניהוליים במערכות הארגון, פעילות המחלקות והקשרים הטכנולוגיים הפנימיים והחיצוניים. ללא מודעות של ההנהלה ובעקבותיה – מודעות  של העובדים בארגון לאבטחת מידע – אין אפשרות לתאם את ההיערכות של הארגון לקראת הסכנות המידיות והפוטנציאליות.

אירית אריק, מנכ"לית RUsafe , RUsafe הינה חברה המתמחה במתן שירותי יעוץ, אפיון, תכנון והטמעה בתחומי אבטחת מידע המגוונים. ניסיון מקצועי של 30 שנה  בארגונים גדולים, ממשלתיים ופרטיים כאחד. www.rusafe.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב