דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוקים אוניברסלים של הצלחה - כישורי פרזנטציה ושיתוף חלק ב' 

מאת    [ 26/10/2012 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 1885 פעמים ]

החוק השמיני בסדרת "חוקים אוניברסלים של הצלחה" עוסק בכישורי פרזנטציה ושיתוף, ומתחלק לשני חלקים מרכזיים: פרה-פרזנטציה ופרזנטציה ושיתוף.

אם לא נדע להציג את עצמנו ואת מרכולתנו לא נצליח למכור. זו הסיבה שכישורי הפרזנטציה כל כך חשובים, וזו הסיבה שהם נמנים עם החוקים האוניברסלים להצלחה.

הטעות הבסיסית של אנשים בתחילת דרכם היא שהם לא מבינים את חשיבות ההכנה לקראת המצגת, ההרצאה או המפגש העסקי. הם טועים לחשוב שאם ברשותם ידע מקצועי, הם יצליחו להעביר את המסר. כאשר מתבררת טעותם זה כבר בדרך כלל מאוחר מדי. ואז הם שואלים "מה לא עשיתי נכון?" "במה טעיתי?"

פרזנטציה ושיתוף

שלב הפרזנטציה מתחלק כמו כל דבר טוב לשלושה חלקים:


    • פתיחה והיכרות
    • הצגת המסר על סמך ההיכרות
    • סיום וקביעת המשכיות

שלב הפתיחה חשוב מאד להמשך השיחה. הוא יקבע אם האדם / הקהל יסמוך עליכם וייפתח אליכם, או יצפה בכם בריחוק ובחוסר אמון. הדרך הטובה ביותר ליצור אמון היא לשתף. לשתף בתחושות. לא רק בפעולות.

לדוגמא: אני ממש שמחה שאנחנו נפגשים סוף סוף. חשוב לי להכיר אותך כדי לראות מה בדיוק אתה צריך. אני חששתי במשך שנים לעשות את מה שבאמת רציתי ואולי אוכל לעזור לך לעשות את הצעד הראוי עבורך.

או: תודה שהגעת. אני מבינה את ההתלבטות שלך. גם אני בזמנו מאד התלבטתי והייתי די סקפטית, אבל הבנתי שיש פה משהו מעניין ובאתי להקשיב. אני מקווה שגם אתה תחליט שזה יכול לעזור לך.

שימו לב: אני מביעה רגש (שמחה, חשש, התלבטות, תקווה). זהו פן בשיחה שלא יוצר התנגדות, ולכן הוא יוצר קירבה. מובן שאפשר להרחיב ולספר את הסיפור האישי שלנו על פי טווח הזמן שאנו מקדישים לשיחה.

אחרי הסיפור האישי / השיתוף עלינו לבחון האם ההצעה שלנו אכן יכולה לעזור, ולכן עלינו לשאול שאלות מצב. למשל: איך אתה מסתדר היום? מה אתה עושה כדי לפתור את הבעיה? רק כשהאדם מולנו יאמר לנו מה הבעיה שלו נוכל להציע לו את הפתרון שלנו. ולפעמים, אם אין לנו מענה לצורך שלו, עלינו לומר לו שיפנה למוצר / שירות אחר.

בכל מקרה חשוב מאד להשאיר פתח להמשכיות. לא לסגור דלת. לשאול אם מעוניין לקבל מאיתנו מיילים בתחום ולצרף אותו לתפוצה, לקבל אישור ליצור איתו קשר בעוד חצי שנה או לעדכן אותו על חידושים בתחומנו וכו'... כך הוא לא יופתע לשמוע מכם גם אם ירכוש הפעם ממישהו אחר, וכך כשיחפש פתרון למשהו נוסף יפנה גם אליכם.

ליחצו כאן לצפות בוידאו של החוק השמיני בסדרת "חוקים אוניברסלים של הצלחה"

ליחצו כאן לקריאת חלקו הראשון של המאמר העוסק בפרה-פרזנטציה

איריס שביט,מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקים בתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת. חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה.
www.aloe-forever.co.il
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב