האם עסק חייב להופיע באינטרנט?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

האם עסק חייב להופיע באינטרנט? 

מאת    [ 26/10/2012 ]
מילים במאמר: 433   [ נצפה 2241 פעמים ]

 

האם האינטרנט הוא קניון קניות אחד גדול?

או אולי הוא מקור אינפורמציה בכדי להחליט היכן קונים?

או אולי הוא ספר הטלפונים הגדול של העולם?

מה הוא באמת האינטרנט? 

יש כול כך הרבה ספקולציות על תפקידו של האינטרנט בחיינו, מה שברור שהאינטרנט הוא מרכז חיינו בכול תחום. אבל האם באמת  הוא מרכז קניות אחד גדול למכירת מוצרים או שירותים. 

הסטטיסטיקה האחרונה שראיתי לאחר אין ספור של סטטיסטיקות בתחום מראה כי "99% מהצרכנים ברשת  לא קונים בסוף. הם עושים מחקר, משווים מחירים, בודקים מתחרים, ומחפשים. רק 1% קונה בסופו של דבר וגם זה רק אחרי חמישה ביקורים בממוצע" והשאלה היא איך באמת להתייחס לנתון הזה, ויותר נכון כיצד הוא נבדק בכלל? 

כ-יועץ עסקי אני מסכים לעובדה שהרשת בתחום הצריכה הצרכנית שלו הוא יותר ספר טלפונים דמוי "דפי זהב" אלקטרוני אשר הלקוח  מוצא את המוצר או השירות שחיפש, ומתחיל תהליך של רכישה. לא בטוח שאחוז הרכישה הוא גבוהה כי עדיין אנשים לא יוותרו על חווית הקניה, בטח כאשר מוצע להם שפע ענק של מרכזי קניות פתוחים ומקורים, משופעים בשפע אדיר של מוצרים ביחד עם בילוי מעניין וחטיף נפלא. 

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי אני כן חושב שהרשת בהיבט הצרכני שלה הוא לאותם צרכנים אשר עיניהם יוצאות למרכזי קניות  עולמיים כמו EBAY ו-ALIBABA או AMAZONE  או חברות ומותגים בינלאומיים המעניינים את הצרכנים הישראליים. כאן אני בטוח שאם היו מחלקים את הרכישות ברשת האינטרנט מספקים בישראל לספקים עולמיים היינו רואים פער עצום בין ריבוי הרכישה מחו"ל למיעוט הרכישה מבפנים. 

כ-יועץ אסטרטגי אני רוצה להתייחס רק להיבט המסחרי של האתרים ולתפקידם במוח האנושי ולהוציא את התובנה כי הריצה והחשיבה הכול כך מוקפדת של בעלי עסקים בישראל הבונים אתרים מתוך תקווה כי האתר שלהם ימכור כאן בישראל הפך לחשיבה מרכזית באסטרטגיה השיווקית שלהם, וכגודל הצפייה כך גודל האכזבה. 

אני דווקא חושב שהאתרים המופיעים ברשצ הם יותר לאינפורמציה וקבלת החלטות בשטח הצרכני מאשר ביצוע רכישות בפועל. אני רוצה לעשות הבחנה בין שני אלמנטים להתייחסות הצרכן לרשת האחד הוא הנוחות של הזמנות בתחום הבידור, התחבורה, האירוח, לבין רכישות בפועל של אלמנטים צרכניים אישיים וביתיים. אני מאמין שהחלוקה לשני קטגוריות שהזכרתי היא החלוקה הנכונה בשימוש צרכני בעולם הוירטואלי.

בכלל, אני חושב שבעלי עסקים לא עושים את ההפרדה בין הרצון שלהם למכור דרך האתרים לרצון של הלקוח להשתמש  ברשת כספר טלפונים פרסומי, פעם זה היה דפי זהב והיום זה פשוט "גוגל" 

יכולים לבוא הציניקנים ולהכריז "מהיכן הביטחון הזה שאנשים ממעטים לרכוש מוצרי צריכה ישראלים באינטרנט"? והתשובה  תהיה פשוטה למרות שאני חוזר עליה פעם שנייה במאמר " האדם, בן התמותה, בן האנוש, חייב לחוש את חווית הקניה. העולם הוירטואלי לא ישנה לו תובנה זאת.

דורון עמית יזם, מקים, מנהל עסקים בתחומים שונים, ידע וניסיון עצום בתחום העסקים והחברות, ידע וניסיון אישי בקריסה של חברות, בהקמה של חברות ובהישרדות אישית ועסקית 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב