דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור מוסד מתאים ללימודי רפואה סינית 

מאת    [ 25/10/2012 ]

מילים במאמר: 577   [ נצפה 2037 פעמים ]

בשנים האחרונות הרפואה הסינית והרפואה המשלימה הולכות ומשתלבות עם הרפואה המערבית כאופציה מקובלת לטיפול משלים. הדבר ניכר בתחומים רבים, החל מהכרת קופות החולים ברפואה המשלימה וכלה בדרישה ההולכת וגוברת מצד המטופלים להיעזר בטיפולים מתחום הרפואה הסינית או המשלימה. עקב העלייה החדה בביקוש, קיימת גם עלייה חדשה בביקוש ללימוד מקצועות אלו. התחום בארץ אינו מוסדר, וקיימים מוסדות לימוד רבים המציעים לימודים בתחומי הרפואה הסינית והמשלימה. מאמר זה בא לתת דגשים ועזרה בדרך לבחירת מוסד הלימודים המתאים בתחום.

קורסים או מסלולי לימוד מלאים?

תחום הרפואה המשלימה כולל מגוון של התמחויות משנה: דיקור, רפלקסולוגיה, שיאצו, נטורופתיה, הומאופתיה, פרחי בך ועוד רבים אחרים. במקרים רבים מוצעים למועמדים קורסים בודדים אשר מלמדים תחום אחד. קורסים אלו אינם מיועדים למועמדים אשר מעוניינים לרכוש מקצוע אלא באים כהשלמה והתמחות למי שלמד את התחום ומעוניין להעמיק ולהרחיב את היצע הטיפולים אותו הוא מציע. גם אנשים שאינם מעוניינים לעסוק בתחום אלא רק ללמוד תחום מסוים כחלק מידע אישי יכולים להצטרף לקורס אשר מעניין אותם במיוחד.

לחילופין, אם הכוונה היא לרכוש מקצוע ולעסוק בו בעתיד, יש לבחור את אחת המכללות המובילות בתחום המציעה מסלול לימודים ארוך הנמשך על פי רוב ארבע שנים וכולל לימודים מקיפים בתחומים שונים הכוללים בין היתר יסודות ברפואה המערבית, תיאוריה ופילוסופיה העומדים בבסיס התחומים הללו וכן טכניקות אבחון וטיפול יישומיות ובכלל זה התמחות מעשית.

מה חשוב לבדוק במוסד הלימודים כדי לדעת האם הוא רציני?

    • הכרה ואפשרויות תעסוקה במוסדות רפואיים – קופות ובתי החולים מכירים בלימודי רפואה משלימה וסינית של מספר מכללות בתחום. אנא בדקו כי לימודי רפואה סינית ומשלימה מוכרים על ידי קופות החולים השונות.
    • הכרה על ידי ארגונים מקצועיים – בארץ פועלים מספר התארגנויות בתחומים השונים כרפואה סינית או נטורופתיה אשר מנסים להסדיר, כרגע באופן בלתי פורמלי, את נושא הלימודים בתחום. בחרו מוסד המוכר על ידי ארגונים מקצועיים הרלוונטיים לתחום בו תרצו להתמחות.
    • סטאז' – חלק בלתי נפרד מלימודים איכותיים כולל סטאז' קליני. בדקו היכן וכיצד יתבצע הסטאז' – האם במרפאות של מוסד הלימודים או שעל התלמידים לארגן סטאז' באופן עצמאי?
    • הכשרה להקמת קליניקה – חלק ניכר מבין אלו העובדים בתחומי הרפואה הסינית והמשלימה פותחים קליניקות עצמאיות. האם חלק מתוכנית הלימודים מוקדש להכשרה בתחום הקמה וניהול קליניקה כזו?
    • תחומי ההתמחות המוצעים – מוסדות לימודים שונים מתמחים בתחומים שונים. בחרו מוסד לימודים ללימוד רפואה סינית המתמחה בתחום בו תרצו להעמיק, אך וודאו כי הוא גם כולל היצע רחב מספיק להתנסות בתחומים אחרים שאותם אולי לא הכרתם בעבר.
    • אפשרות ללימודי המשך – מוסדות מסוימים מציעים אפשרות ללימודי המשך, אם במסגרת השלמות לתואר אקדמי בשיתוף עם מוסדות אקדמיים בחו"ל או קורסים מקצועיים בתחומים נוספים שונים.
    • התרשמות מהמקום – כדאי לבקר במכללה לפני ההרשמה ולהתרשם מהמקום. בעת הביקור, במיוחד בימים הפתוחים, ניתן גם לדבר עם הסגל והמרצים ולברר מהו ניסיונם וכן עם סטודנטים אחרים לשמוע חוות דעת על הלימודים במקום.
איך יודעים באיזה תחום לבחור?

לימודי רפואה משלימה ורפואה סינית כוללים מגוון רחב מאד של התמחויות שונות. קראו על הנושא ובררו עם עצמכם לפני ההרשמה אילו מבין התחומים המוצעים מתאים עבורכם ביותר. במהלך הלימודים ייתכן ותחשפו לטכניקות ותחומים נוספים. מפגש עימם יעזור לכם בגיבוש ההחלטה באיזה מסלול לבחור.

מה הן אפשרויות התעסוקה עם סיום הלימודים?

עם סיום הלימודים התלמידים אשר למדו במכללות רציניות ומוכרות יכולים להשתלב באחת מהמרפאות לרפואה סינית ומשלימה המופעלות על ידי קופות החולים השונות. בנוסף, גם בבתי החולים קיימות מחלקות טיפול בתחומי הרפואה המשלימה אשר גם בהן ניתן להשתלב.

אופציה נוספת היא השתלבות בקליניקה פרטית, בין כשכיר או כעצמאי אשר פותח קליניקה עצמאית משלו.

מסיימים שהתמחו בתחום לימודי המגע ועיסוי יכולים להשתלב גם במסגרת טיפולים המוצעים על ידי בתי מלון ומכוני ספא.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב