דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כריות או לא להיות 

מאת    [ 27/01/2008 ]

מילים במאמר: 658   [ נצפה 3563 פעמים ]

קטגוריית הכריות התרחבה בעשור האחרון והיא נהנית מפיתוחים חדשניים של חומרים, תכונות ומחירים. גם מגוון ואופי הכריות התרחב ואנו משופעים בכריות שינה, כריות טלוויזיה, כריות הנקה, כריות גוף ואפילו כריות לילדים. דור הולך ודור בא.
על פי הערכות מידי שנה נמכרות בישראל כשלוש מאות אלף כריות שינה בישראל ועוד כשבעים אלף כריות "נישה" הכוללות כריות אורתופדיות לאזורים ממוקדים, כריות פינוק וכריות אמבט. הערכה היא כי השוק מגלגל כ 65 מליון שקלים.

דרישות הבסיסיות מכרית שינה, הינן: תמיכה ונוחות.
כרית בעלת תמיכה טובה הינה כרית שכאשר אתה מניח את ראשך עליה, עמוד השדרה הצווארי והראש שלך נמצאים בהמשך טבעי לעמוד השדרה הגבי. תמיכה אנטומית נכונה תלויה על כן בתנוחת השינה וברוחב הכתפיים שלנו.
נוחות הכרית תלויה בחומרי המילוי ודרגת הקושי שלהם.
הורינו השתמשו רובם ככולם בכריות נוצות (שדקרו את פניהם וגרמו לאלרגיות) וכריות ספוג (הקשות ולא גמישות). חומרים אלו כבר אינם שכיחים כפעם, בשל פיתוח חומרים חדשים, עמידים, חדשניים וחלקם אף טבעיים וידידותיים לסביבה. כריות הטמפור קשות למדי, הפוך רך ונעים כתמיד, אך לרבים הוא רך מידי. כרית הכוסמת טובה מאוד בשעת חימום (ופחות בשינה). החומרים הנפוצים ביותר כיום הם הלטקס והויסקו.
לטקס הוא חומר טבעי המופק מעץ הגומי. זהו חומר גמיש, בעל כושר התאוששות גבוה ומתאים עצמו לקימורי הגוף.
הויסקו אשר פותח במקור עבור סוכנות החלל האמריקאית, הוא חומר דמוי ג'ל, בעל תכונות ויסקואלסטיות, דהיינו, יכולת שינוי קבועה או משתנה. הויסקו נשאר קשיח בטמפרטורת חדר אך מתרכך בהשפעת חום הגוף. הויסקו מסתגל לקימורי הגוף.

במהלך העשור האחרון, עלו מכירות הכריות בלמעלה מ 40% וזאת למרות צמצום זמן ההחלפה של כריות ישנות". בעבר הישראלים החליפו את הכריות אחת ל שלוש עד חמש שנים, בשל שחיקה גדולה של החומרים ואי עמידותם במהלך הזמן. כיום, החומרים החדשים מסייעים בשמירה על הכרית שמונה עד עשר שנים. "מרבית הקונים, מחפשים בעיקר נוחות ופינוק, עמידות לאורך זמן ואיכות מילוי גבוהה". מציין אלבוחר " אנו משקיעים רבות בפיתוח כריות שונות, בעלות תכונות נוספות להיבט הבריאותי, שהוא כמובן בסיסי ומתבקש".

בגרמניה, הושקה זה מכבר כרית ממוחשבת שאמורה למנוע נחירות, באמצעות חיישנים המשפיעים על נשימת הנחרן. "כריתי" מציעים כרית עם מערכת שמע אישית, שאמורה להחליף את ספירת הכבשים ובד"ר גב השיקו את "נטורה אלוורה" - כרית היפואלרגנית עשויה מפתיתי לטקס עם שכבה עוטפת של ציפת אלוורה הידועה בתכונתה הטבעית לשמירת עור הפנים וכיסוי מצמר כבשים למניעת התחממות ולהקלה על ההזעה במהלך השינה.

למה צריך כרית?

שינה ללא כרית בריאה לא פחות, אך לאלו ביננו המעדיפים הגבהה לראשם (או פשוט רגילים). כדאי להקפיד על בחירה נכונה ומתאימה של הכרית, כבר מגיל צעיר.
הכריות האורטופדיות מאופיינות בחומרי מילוי קשיחים יותר ובעלי צורה "המקבעת" את הצוואר. מדובר למעשה בכריות עשויות ממיני ספוג עם שני גלים בגדלים שונים האמורים לספק תמיכה נכונה יותר לצוואר ולראש. ישנן כריות אורטופדיות שניתן להוסיף או לגרוע מהן חומר מילוי ועל ידי כך להגיע לגובה מתאים. " קומפורט אייר" למשל, עשויה 100% לטקס , נוחה ונעימה למגע. המבנה הייחודי מבוסס על שני רכסים אורתופדיים לתמיכה אופטימלית לצוואר, המאפשרים התאמה אישית למשתמש, כך שהיא מתאימה הן למי שישן עד עתה עם כרית נוצות והן למי שישן ללא כרית כלל. לכרית פתחי אוורור, המקלים על זרימת האוויר.

כריות "נישה"
גם בשעות הרבות שאנו יושבים מול המחשב או הטלוויזיה כדאי להשתמש בכרית טלוויזיה מיוחדת, המונחת על כל כסא / ספה ומעניקה תמיכה מלאה לגב, לזרועות ולצוואר. הכרית כוללת גם עיסוי קל לגב התחתון, כיס אחסון ומתקן לשתייה. מחיר: 398 -
כרית גוף היא כרית ענקית המתאימה לבוגרים וצעירים כאחד. הכרית מאפשרת הנקה נוחה וכן יכולה לחבק . כן, כן...לחבק. הכרית עשויה פתיתי לטקס.

כרית "חלומית ג'וניור"
הכרית שגדלה עם הילד מינקות ועד גיל הגן מעניקה שינה בריאה ורגועה עם תמיכה מלאה לראש ולצוואר. מבנה הכרית מפחיתה את הלחץ מעמוד השדרה כך שהוא מאפשר לצוואר לכתפיים ולשרירי הגב לנוח. פתחי האוורור שבכרית תורמים להרגשת רעננות ומעניקים גמישות לכרית. הכרית בנויה מ-3 שכבות נפרדות המאפשרות התאמה מושלמת למבנה גופו הגדל של הילד, ל"חלומית ג'וניור" מצורפת טבלה המסבירה כיצד להתאים את הכרית לגילו של הילד על פי שכבות ה"ויסקו אלסטי פולימר" מהן עשויה הכרית. כלומר מגיל 0 ועד גיל 4 הכרית גדלה עם הילד מהשכבה הנמוכה ביותר ועד השכבה האחרונה שמשלימה את הכרית.
גבי
שירות לקוחות
ד"ר גב



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב