דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קייטנות בחול - סאמר קמפ מעולם אחר 

מאת    [ 25/10/2012 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 2576 פעמים ]

סאמר סקול תמיד מזכיר לנו את הסרט אורה הכפולה, בנוסח האמריקאי שלו. בעבר זה היה שמור רק לעשירים, היום גם עשירונים נוספים בישראל יכולים להרשות לילדיהם חוויה לכל החיים. זה היה בדרך כלל בית ספר לאנגלית באנגליה, למשך כשבועיים, והפך לאט לאט לתרבות שלמה. כמו פטריות לאחר הגשם צצו קייטנות ומחנות המאפשרים לעשות כמעט הכל, ולכייף ללא הפסקה, בקיץ שבין שנת לימודים אחת לשנייה. הביטוי 'מחנה קיץ' הולך ומקבל צביון חדש. יותר ויותר מצטרפים, יותר ויותר פעילויות, והנה אפילו ההורים רוצים להצטרף...

מחנה קיץ בצפון אמריקה לא דומה לשום דבר שאתם מכירים בישראל. זהו אתר נופש פעיל ענק, בנוי על שטח רב בדרך כלל בטבע, שיש בו אגם גדול וטבעי עם מתקנים, ציוד וצוות המיועדים לתת לילדים ולנוער חוויה בלתי נשכחת לכל החיים. מגרשי ספורט ואולמות הדרכה, אמפיתיאטרון, בריכה, מטבח ענק וחדר אוכל, סוסים ומסלולי רכיבה, קיר טיפוס, טניס וסקי מים – הם רק חלק מן המגוון העצום של מתקנים ואטרקציות במחנה.

חיי חברה ושיתוף – המחנה בנוי לאפשר כמה שיותר פעילויות חברתיות וספורטיביות מאתגרות ומהנות לחניכים. המחנה מאפשר להם, תוך הנחיה וליווי של מדריכים מקצועיים, להתנסות וללמוד על החיים בקבוצה, עם עוד חניכים בני גילם (גילאי ההשתתפות במחנות השונים נעים בין 10 ל-18), לכבד את הקבוצה ואת הפרט, ולרכוש בצורה חווייתית ערכים כמו אחריות ושותפות. צעירים ישראלים רבים חולמים על שילוב של פעילויות עם ילדים בני אותו הגיל ונסיעה לחו"ל. את חוסר המעש, הבטלה והשעמום של החופש הגדול ניתן להחליף בחוויה מאתגרת ומאלפת, הזדמנות לרכישת חברים חדשים והכרות עם תרבויות חדשות.

שליחות – במקור נשלחו צעירים יהודיים לצפון אמריקה, קנדה וארצות הברית על מנת לקרב את ישראל לקהילות היהודיות בתפוצות, ע"י עבודה במחנות הקיץ והשתלבות במחנות הקיץ בארצות הברית. עם הזמן הכירה גם ממשלת ארצות הברית במשמעות של חילופי תרבויות עם אנשים מכל העולם, וכך נולדה הוויזה המיוחדת המיועדת לכך: ויזה J-1. משם לא קצרה הדרך להשתתפות פעילה של אלפי ילדים ובני נוער במחנות.

סדר יום במחנה

בוקר:      השכמה, ישנים בצריפים של 12-18 חניכים. המדריכים ישנים איתם בתוך הצריף. ארוחת בוקר, ניקוי הצריף, פעילויות בוקר: ספורט, בריכה, אגם, אומנויות, וידאו, סוסים, דרמה, חץ וקשת ועוד.

צהריים:   ארוחת צהריים, מנוחה, פעילויות אחה"צ (בדומה לבוקר, מחליפים) זמן צריף.

ערב:       ארוחת ערב, פעילות חברתית שכבתית או במסגרת כלל המחנה, פעילויות לילה טוב, כיבוי אורות.

את סדר היום הקבוע "והנוקשה", שוברים לעיתים ע"י פעילויות מיוחדות לשבת, או ימי טיול מרתקים למקומות מיוחדים.

עלויות – אינן גבוהות. בהתחשב שמדובר במחנות מהשורה הראשונה, שהחניכים עוברים תהליך הכנה, שהמחיר כולל: עלויות הטיסות, מיסים וההעברות משדה התעופה למחנה, כלכלה ולינה מלאים למשך כחודש, הדרכה ופעילויות אתגריות ספורטיביות וחברתיות סביב השעון, ביטוח רפואי וליווי מהארץ למחנה, המחיר הנע בין 4000$-4500$ אינו מחיר גבוה, ובהחלט מקבלים תמורה הולמת.

ניסיון אישי – לכותב המאמר ניסיון אישי כחניך במחנות קיץ בארה"ב ובעולם: ניו-יורק, ניו-ג'רסי, פנסילבניה, מסצ'וסטס, ועוד. אל אחד מהם חזר כמדריך, מספר פעמים, והדריך קבוצות של חניכים. זה אומר הכל, לא...?

אודות כותב המאמר רונן דרורי

רונן דרורי - מנכ"ל קיץ חלומי Ronen Drory, General Manager, Summer Dream LTD רונן שירת כקצין ביחידה מובחרת והשתחרר בדרגת סרן. לאחר השרות הצבאי למד הנדסת מחשבים בטכניון, ולאחר קבלת התואר כיהן בתפקידים מגוונים בתחומי ניהול ותקשוב יותר מ-20 שנה.בין היתר הוביל פרויקטים משולבים גדולים, החל בתכנון, דרך כל שלבי ההקמה והביצוע, עד להפעלה והדרכה.רונן כיהן כחבר הנהלה בחברות היי-טק, כמנהל משאבי אנוש, תפעול ומערכות מידע וכן שימש כיועץ בתחומים שונים. רונן לקח חלק פעיל בתוכנית חילופי נוער במשך שנה שלמה בארצות הברית, כולל עבודה במחנות קיץ של URJ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב