לאכול בחמישה צבעים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

לאכול בחמישה צבעים 

מאת    [ 24/10/2012 ]
מילים במאמר: 429   [ נצפה 1735 פעמים ]

 
 

האם אתם זוכרים את התשדיר שהיה בטלוויזיה המעודד אכילה של ירקות בחמישה צבעים שונים בכל יום? זה באמת נדיר לראות בזמן הפרסומות בטלוויזיה תשדיר שאיננו פרסום של מוצר כלשהו, אלא מביא איזשהו מסר לטובת הציבור, והפעם - בנושא כה חשוב כמו תזונה נכונה ובריאה. ההמלצה לאכול 5 צבעים שונים של ירקות מבוססת על העובדה שירקות בצבעים שונים תורמים לגוף סוגים שונים של ויטמינים ומינרלים, ולכן אין להתמקד בירקות מקבוצת תבע אחת (למשל ירוקים) ולזנוח את השאר. להיפך - נאכל גם ירוקים, וגם ירקות משאר הצבעים: כתומים, אדומים, סגולים, לבנים, וצהובים.

המרכיבים בכל ירק המעניקים לו את צבעו הייחודי נקראים פיטוכימיקלים. הפיטוכימיקלים התגלו רק בשנים האחרונות במחקרים שנערכו בצמחים, והם מכילים סגולות בריאותיות רבות. כל צבע וסגולותיו הוא. למשל הירוק קשור לשיפור הראיה ומערכת העצמות, הסגול תורם לאנטי אייג'ינג (כלומר האטת תהליכי ההזדקנות של תאי הגוף), הכתום קשור למערכת החיסונית וידוע כמסייע במניעת סרטן, הלבן עוזר למניעת שלקות ולשמירה על בריאות הלב וכלי הדם שלנו, והאדום טוב נגד מחלות לב וסרטן.

הקפדה על אכילה של 5 צבעים בכל יום דורשת תכנון ומחשבה, עוד בשלב קניית המזון. על מנת שנוכל להרכיב ארוחה הכוללת ירקות בצבעים שונים, נצטרך שירקות אלו יהיו קיימים אצלנו במקרר. לכן, בעת הכנת רשימת הקניות השבועית, חשבו תמיד על קניית ירקות בשפע גוונים שונים. קנו ירק אחד או שניים מכל קבוצת צבע, על פי העדפותיכם. הנה כמה רעיונות למנות צבעוניות המשלבות ירקות רבים:


    • פריטטה של ירקות - הכוונה היא למעשה לחביתה עשירה. בתחילה מאדים את הירקות במחבת, ולאחר מכן מוסיפים ביצים טרופות ומבשלים על האש עד שהביצים מוכנות. ניתן להוסיף לתערובת גם גבינה צהובה או בולגרית רזה, בהתאם לכמות הקלוריות בתפריט הדיאטה שלכם. הירקות הבאים מתאימים למתכון זה: פטריות, בצל, עגבניות, קישואים, חצילים, פלפלים (ירוקים, כתומים, צהובים, אדומים) ועוד.
    • אנטיפסטי - מרככים את פרוסות הירקות בתנות ומוסיפים רוטב על בסיס חומץ בלסמי או סויה. לבסוף ניתן לערבב את כל הירקות לסלט אחד גדול. הירקות המשתתפים בחגיגה: בטטות, זוקיני, בצל, חצילים, כרובית, ברוקולי, שעועית ירוקה או צהובה, פלפלים בכל הצבעים, ועוד.
    • סלט משודרג - סלט טרי הוא שותף קבוע לכמעט כל ארוחת בוקר או ארוחת ערב ישראלית. השתמשו בכמה שיותר צבעים בסלט שלכם: עגבניות, תירס, חסה, עלי תרד ירוקים או סגולים, נבטים, פטריות, בצל לבן, ירוק או סגול, פלפלים בצבעים שונים. הרעיון הוא לגוון: נסו בכל פעם שילוב אחר של צבעים וירקות שונים.
    • כריך כל טוב - כריך הוא פתרון טוב לארוחה מחוץ לבית. הכינו כריך מפרוסות לחם קל ומלאו אותו בכל טוב. רעיון אחד יכול להיות להכין אנטיפסטי ולהכניס פרוסות אנטיפסטי לתוך הכריך. רעיון אחר: פשוט למרוח קצת גבינה ועליה ירקות: עגבנייה, מלפפון, נבטים, פלפל כתום או צהוב, בצל סגול ו...השמיים הם הגבול.

לרדת בקלות - לרדת במשקל זה קל!

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב