דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לאכול בחמישה צבעים 

מאת    [ 24/10/2012 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 2291 פעמים ]

האם אתם זוכרים את התשדיר שהיה בטלוויזיה המעודד אכילה של ירקות בחמישה צבעים שונים בכל יום? זה באמת נדיר לראות בזמן הפרסומות בטלוויזיה תשדיר שאיננו פרסום של מוצר כלשהו, אלא מביא איזשהו מסר לטובת הציבור, והפעם - בנושא כה חשוב כמו תזונה נכונה ובריאה. ההמלצה לאכול 5 צבעים שונים של ירקות מבוססת על העובדה שירקות בצבעים שונים תורמים לגוף סוגים שונים של ויטמינים ומינרלים, ולכן אין להתמקד בירקות מקבוצת תבע אחת (למשל ירוקים) ולזנוח את השאר. להיפך - נאכל גם ירוקים, וגם ירקות משאר הצבעים: כתומים, אדומים, סגולים, לבנים, וצהובים.

המרכיבים בכל ירק המעניקים לו את צבעו הייחודי נקראים פיטוכימיקלים. הפיטוכימיקלים התגלו רק בשנים האחרונות במחקרים שנערכו בצמחים, והם מכילים סגולות בריאותיות רבות. כל צבע וסגולותיו הוא. למשל הירוק קשור לשיפור הראיה ומערכת העצמות, הסגול תורם לאנטי אייג'ינג (כלומר האטת תהליכי ההזדקנות של תאי הגוף), הכתום קשור למערכת החיסונית וידוע כמסייע במניעת סרטן, הלבן עוזר למניעת שלקות ולשמירה על בריאות הלב וכלי הדם שלנו, והאדום טוב נגד מחלות לב וסרטן.

הקפדה על אכילה של 5 צבעים בכל יום דורשת תכנון ומחשבה, עוד בשלב קניית המזון. על מנת שנוכל להרכיב ארוחה הכוללת ירקות בצבעים שונים, נצטרך שירקות אלו יהיו קיימים אצלנו במקרר. לכן, בעת הכנת רשימת הקניות השבועית, חשבו תמיד על קניית ירקות בשפע גוונים שונים. קנו ירק אחד או שניים מכל קבוצת צבע, על פי העדפותיכם. הנה כמה רעיונות למנות צבעוניות המשלבות ירקות רבים:


    • פריטטה של ירקות - הכוונה היא למעשה לחביתה עשירה. בתחילה מאדים את הירקות במחבת, ולאחר מכן מוסיפים ביצים טרופות ומבשלים על האש עד שהביצים מוכנות. ניתן להוסיף לתערובת גם גבינה צהובה או בולגרית רזה, בהתאם לכמות הקלוריות בתפריט הדיאטה שלכם. הירקות הבאים מתאימים למתכון זה: פטריות, בצל, עגבניות, קישואים, חצילים, פלפלים (ירוקים, כתומים, צהובים, אדומים) ועוד.
    • אנטיפסטי - מרככים את פרוסות הירקות בתנות ומוסיפים רוטב על בסיס חומץ בלסמי או סויה. לבסוף ניתן לערבב את כל הירקות לסלט אחד גדול. הירקות המשתתפים בחגיגה: בטטות, זוקיני, בצל, חצילים, כרובית, ברוקולי, שעועית ירוקה או צהובה, פלפלים בכל הצבעים, ועוד.
    • סלט משודרג - סלט טרי הוא שותף קבוע לכמעט כל ארוחת בוקר או ארוחת ערב ישראלית. השתמשו בכמה שיותר צבעים בסלט שלכם: עגבניות, תירס, חסה, עלי תרד ירוקים או סגולים, נבטים, פטריות, בצל לבן, ירוק או סגול, פלפלים בצבעים שונים. הרעיון הוא לגוון: נסו בכל פעם שילוב אחר של צבעים וירקות שונים.
    • כריך כל טוב - כריך הוא פתרון טוב לארוחה מחוץ לבית. הכינו כריך מפרוסות לחם קל ומלאו אותו בכל טוב. רעיון אחד יכול להיות להכין אנטיפסטי ולהכניס פרוסות אנטיפסטי לתוך הכריך. רעיון אחר: פשוט למרוח קצת גבינה ועליה ירקות: עגבנייה, מלפפון, נבטים, פלפל כתום או צהוב, בצל סגול ו...השמיים הם הגבול.

לרדת בקלות - לרדת במשקל זה קל!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב