דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי מפחדת ממחשבון ביוץ ? אני !! 

מאת    [ 24/10/2012 ]

מילים במאמר: 890   [ נצפה 3895 פעמים ]

תמיד קינאתי בחתולה, בכבשה ובאיילה. תמיד חלמתי להתעבר כמו בטבע, בעודי קולעת זרי פרחי בר בשדה - בלי לתכנן ובלי להתכונן. לקראת כל אחד מההריונות שלי, הייתי בפול-קונטרול ובחרדה מסוימת ש"הנה, הפעם זה לא יצליח...". בכל אחת מהפעמים נעזרתי בלוחות, במחשבונים ובערכות ביוץ הנמכרות בבתי המרקחת. כל חלום על תינוק חדש התחיל בגיחה לאחת מרשתות הפארם ובגלישה אינטנסיבית בין שלל מחשבוני הביוץ המוצעים באתרי "הריון ולידה". ושלא תטעו, מעולם לא היו לי בעיות פריון ואת כל שלושת ההריונות שלי השגתי ממש בקלות.

אז למה בכל זאת? מהיכן מגיעות החרדות? ולמה בסופו של דבר אני ממש נגד כל מחשבוני הביוץ?

אנחנו, הנשים בעידן המודרני, חיות בסביבה לוחצת ומלחיצה. מצפים מאיתנו, רוצים מאיתנו, מבקשים מאיתנו שנהיה הכל – עצמאיות ומצליחות, קרייריסטיות ונשיות, קשוחות ורכות, אבל קודם כל שנהיה אמהות – ובמקביל, מציפים אותנו בנבואות שחורות ותרחישים מפחידים ("בעידן שלנו, אחת מכל חמש נשים נזקקת לטיפולי פוריות..."). ומה? שלא ניבהל?

אז מרוב לחץ, אנחנו מוותרות על התהליך הטבעי, הרגוע. מהר מאוד אנחנו מתחילות לארגן ולתכנן. אלא שהשימוש הלחוץ והכפייתי במיני מחשבונים שונים יכול כשלעצמו לגרום לשיבוש במאזן ההורמונאלי. קחי לדוגמה את הורמון ה-FSH, אותו הורמון המשתחרר במוח ומתחיל את המחזור החודשי שלנו. אצל נשים רבות, ההורמון הזה כל כך רגיש למתח נפשי, שלחץ הנובע מבדיקות חוזרות ונשנות רק עלול לשבש את ערכיו התקינים.

 איך מחשבון הביוץ יעלה אותך על אותך על המסלול המהיר לטיפולי פוריות?

החלטתם להביא ילד לעולם, ניסיתם חודשיים-שלושה ואת מתחילה לדאוג. חברה טובה מייעצת לך להשתמש במחשבון ביוץ - הרי צריך לדעת מתי הביוץ כדי להרות, לא? אם לא תדעי, מתי תאיצי בבן זוגך "עכשיו, ממש עכשיו זה הזמן!"

את מחשבת חישובים, משתינה על מקלות בדיקה ומתזמנת את יחסי המין (הנה הלכה הספונטניות והרומנטיקה...) - עכשיו את כבר ממש בלחץ (ועוד לא דיברנו על הלחצים שאת מפעילה על הגבר שלך ועל איכות הזרע שלו). אתם עושים הכל לפי תזמון מושלם ועדיין לא נכנסת להריון. זה הזמן ללכת לרופא להיבדק (שוב עצה של חברה טובה, ש"כבר עברה את זה ויודעת"), הרופא מפנה אותך לבדיקת פרופיל הורמונלי. התוצאות לא מאחרות להגיע – ה-FSH שלך הרקיע שחקים!

מה הפלא? את בלחץ היסטרי, במתח מטורף דווקא בזמן הביוץ – לא מפתיע שההורמונים שלך השתגעו.

מכאן, הדרך לטיפולי פוריות אינטנסיביים קצרה ורצופת הורמונים.

לא חבל?


ההורמונים לא אוהבים שמעצבנים אותם

בעבודתי כמדריכה ויועצת של "שיטת אביבה", אני נתקלת בנשים רבות שמכניסות את עצמן למערבולת הבדיקות הזאת. הן בודקות בעקביות ונחישות מדי חודש בחודשו את מועד הביוץ; חוזרות על בדיקת הפרופיל ההורמונלי בכל חודש מחדש, והתוצאות בהתאם - ערכי ה-FSHשלהן עולים מחודש לחודש במקביל לעלייה ברמות הלחץ הנפשי והמצוקה.

 

ההוראה הראשונה שהן יקבלו ממני, עוד לפני שיתחילו לתרגל "שיטת אביבה", תהיה להפסיק לבדוק ולהיבדק. לפחות למשך שלושה חודשים. לתרגל בשקט, ברוגע, ורק אחרי מספר חודשים לבדוק מה המצב. ברוב המקרים, המצב משתפר פלאים.

צריך לזכור שהמערכת ההורמונאלית שלנו היא מופלאה ומדויקת. התזמון ההורמונאלי הטבעי שלנו הוא גם המחשבון הביולוגי האולטימטיבי. הורמונים הם אלו שאחראים לכך שבימים שסביב הביוץ המשיכה שלנו לבן הזוג היא בשיאה, העוררות המינית במיטבה, וכל הפיזיולוגיה שלנו מותאמת ממש עכשיו לקיום יחסי מין שיובילו להתעברות – מצב הנרתיק וסוג ההפרשות בימים אלו יהיה מסביר פנים לבן הזוג ולתאי הזרע שלו.

 

כמה עובדות ומיתוסים שצריך לשבור

נשים רבות טועות לחשוב שהביוץ הוא הוא הרגע המדויק והיחיד שבו ניתן להתעבר, אבל המציאות הרבה יותר גמישה ורחבה: אני ממליצה להתייחס לביוץ כאל "תקופה", פרק זמן של מספר ימים – בין היום ה-10 ליום ה-17 במחזור של כ-28 יום.

  • בשלב הראשון, הביצית שהשתחררה מהשחלה מגיעה לחצוצרה וממתינה שם להפריה. שלב זה נמשך כ-24 שעות.
  • תאי הזרע נכנסים אל הרחם ועולים אל החצוצרה, שם מתרחשת ההפריה. תאי הזרע שהגיעו לחצוצרה, לאחר מסלול מפרך שאורכו כ-10 ס"מ, יכולים להפרות את הביצית במשך יום-יומיים לאחר ההזדווגות.
  • אורך החיים של תא זרע הוא כ-72 שעות (כשלושה ימים), מה שאומר שגם מקיום יחסי מין לפני הביוץ אפשר להתעבר.
  • אם מקיימים יחסי מין אנטנסיביים סביב מועד הביוץ - איכות הזרע יורדת. ההמלצה היא לפיכך: יום כן יום לא.

 ולסיכום, בטבע כמו בטבע, הנתונים המספריים הנ"ל יכולים להשתנות מאישה לאישה ומגבר לגבר, ולכן אפשר, ורצוי, להיות גמישים מעט.

 

מחשבון ביוץ אלטרנטיבי

אני רוצה להציע להלן מחשבון ביוץ אלטרנטיבי, שאולי לא יעזור לכן לדעת מתי בדיוק מתרחש אותו אירוע מדהים שבו משתחררת ביצית מהשחלה אבל יחסכו לך ולבן זוגך את הלחצים המאפיינים את הימים האלו: התייחסי בתשומת לב, לכל יום בתקופת הביוץ שלך - בין היום ה-10-17 אצל נשים שהמחזור שלהן 28 יום - כמובן שכל אחת תתאים את תקופת הביוץ שלה לאורך המחזור שלה ולאורח החיים שלה (נשים השומרות טהרה יתאימו את האמור החל מיום הטבילה שלהן). כל יום בתקופה זו הוא יום מיוחד  עבורך, יום בו יכולים להתחיל חיים חדשים. הקדישי לכל יום תשומת לב מיוחדת, דאגי לאכול טוב ונכון, לישון הרבה, אם אפשר, קחי יום חופש מהעבודה. הפגשי עם חברות, קני לעצמך בגד חדש... דאגי לעצמך ולבן זוגך, פנקו אחד את השני והקשיבו אחד לשני - אבל בראש ובראשונה הקשיבי לעצמך ולגופך ולשינויים העוברים עליו בימים האלו. לא על מנת ללכוד את אותו "רגע חמקמק" אלא על מנת לחוות את אותם אלפי רגעים מופלאים שגופך ערוך ומוכן ליצור חיים חדשים. שניים מתרגילי שיטת אביבה המתאימים לתקופת הביוץ את יכולה לראות בקישור הזה (תרגילים 6 ו-7):http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4196544,00.html   עוד הסברים על סדרת תרגילי שיפור הביוץ של שיטת אביבה תמצאי כאן: 

שיטת אביבה ,שיטה טבעית לשיפור הפוריות ולאיזון הורמונאלי. השיטה, המבוססת על תרגול תנועתי, משפרת באופן ניכר את הסיכויים להצלחת טיפולי פוריות קונבנציונאליים, ובמקביל פותרת בעיות פוריות שאין להן מענה ברפואה הקונבנציונאלית, כמו הורדת ערכים גבוהים של הורמון FSH. לפני שמפקירים את הגוף להורמונים וטיפולים פולשניים, כדאי לתת הזדמנות לדרך הטבעית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב