מנסה להיכנס להריון? תתחילי לזוז
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מנסה להיכנס להריון? תתחילי לזוז 

מאת    [ 24/10/2012 ]
מילים במאמר: 706   [ נצפה 3006 פעמים ]

 
 

מחקרים מוכיחים שקיים קשר ברור בין פעילות גופנית מבוקרת לבין כניסה להריון. מה לעשות, איך לעשות, ולמי יש לפנות כדי לקבל עזרה 

הפסקת עם הסיגריות? - מזמן

הפחתת את כמויות הקפה? - כן

לוקחת חומצה פולית? - בטח

מקפידה על תזונה מאוזנת? - רוב הזמן

אומרת לעצמך שהכי חשוב להירגע? - כל יום

התחלת לזוז? - לא, מה הקשר?

זהו, שיש קשר.

זה לא סוד שלפריון יש יותר מאספקט גופני-פיסיולוגי. בעולם המערבי כבר ידוע שמידת הפוריות של האישה מושפעת גם מהתזונה שלה, ממצבה הרגשי ומעוד משתנים. אבל מעטים מכירים את התרומה שיש לתנועה – כלומר, לפעילות פיזית מבוקרת – על התהליכים הפיזיולוגיים המאפשרים הריון.

תנועות הגוף, כך מתברר, יכולות לשמש מעין מערך תומך במעגל ההורמונאלי השולט במחזור הפוריות ובמערכת הדם שמניעה את ההורמונים, ועשויות  לצמצם משמעותית את הצורך בטיפולי פוריות מורכבים וכואבים.

בעיות פוריות לא צצות ביום אחד. החשד שמשהו לא בסדר, מתעורר כבר אחרי חודשים ספורים של ניסיונות כושלים להרות. אבל לפני שאת רצה למרפאת הפריון, זה הזמן לבדוק את הרגלי החיים שלך.

ראשית, יש לבדוק את מעגל החיים הקרוב: איך את אוכלת? איך את ישנה? האם את נתונה במתח נפשי? בלחץ בעבודה? ולא פחות חשוב, האם את בתנועה?     It's all about movement!

תחשבו על זה: כל מה שקשור להבאת ילדים לעולם כרוך בתנועה. החל בהיווצרות הזרע אצל הגבר, דרך עצם מעשה האהבה וכלה בהתקדמות הזרע בגוף האישה אל עבר המפגש עם הביצית, שאף היא נמצאת בתנועה מרגע שהשתחררה מהשחלה ועד שהגיעה אל הרחם.

גם ההורמונים עצמם מתפקדים תוך כדי תנועה בזרם הדם, ומקיימים ביניהם  דיאלוג מתוזמן היטב: ההורמון שמתחיל את המחזור החודשי משתחרר במוח ויגיע בתנועה עם זרם הדם אל השחלה. השחלה, בתגובה, תשחרר הורמון אחר שינוע בחזרה אל המוח, וכן הלאה – זרימת דם טובהחיונית לשמירה על האיזון ההורמונאלי שלנו. חוסר בתנועה יכול לגרום לתפקוד לקוי של ההורמונים.

בדורות קודמים, התנועה הייתה חלק מהפעילות היומיומית, ומקצועות רבים הצריכו תנועה לביצועם. היום, כשרובנו מבלות שעות ארוכות בישיבה, פלג הגוף התחתון שלנו כמעט אינו זז, וזרימת הדם נעצרת בדיוק באגן, איזור איברי הרבייה. 

חצי שעה של פעילות גופנית

מחקר של אוניברסיטת הארוורד (Diet and Lifestyle in the Prevention of Ovulatory Disorder Infertilit) , מלמד על הקשר בין פעילות גופנית לפוריות, וממליץ על חצי שעה ביום של פעילות גופנית מגוונת המותאמת ליכולת ולכושר ומאפשרת התמדה לאורך זמן, ללא מאמץ גדול.
הליכה, רכיבה על אופניים, שחייה – בחרי בכל פעילות שמהנה אותך ומתאימה  לכושר וליכולת שלך. אם את מתקשה להרות, ותרי על ספורט אינטנסיבי, תחרותי ואתגרי, שיכול לגרום לעומסים על הגוף ולהפרעות במערך ההורמונאלי. אלו שכבר עוסקות בפעילות גופנית, צריכות לשים לב שאין לפעילות הספציפית שלהן השפעה לרעה על הפוריות; תנועות חדות, טלטולים של האגן או קפיצות אינטנסיביות יכולים, אצל נשים רגישות, להיות גורם מפריע לפוריות. קחו הפסקה מפעילות אירובית מאומצת, מריצה וממכון הכושר - לפעמים רק השינוי הזה יכול להביא לפתרון.

גם פעילות גופנית שמאופיינת בתנועות אינטנסיביות של האגן, כדוגמת זומבה או ריקודי בטן, מחייבת תשומת לב וערנות: בעוד שאצל נשים מסוימות יש לה סיכוי להגביר את הפוריות, לאחרת, היא יכולה לעכב את הכניסה להריון.

מתי לפנות לעזרה מקצועית?

מקובל לפנות למרפאת פריון אחרי שנה של ניסיונות, אבל עוד קודם לכן אפשר לקבל סיוע מהמקצועות התומכים בבעיות פריון. פנייה אל דיאטן קליני או נטורופאת, השתתפות בקבוצת תמיכה או ביקור אצל פסיכולוג, וכן אימון גופני והתעמלות משקמת לאיזון הורמונלי יכולים לשפר באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה להרות, הרבה לפני שנוצרת "בעיה".  

גם אם כבר התחלת בטיפולי פוריות, כדאי לעצור לרגע ולנסות לאפשר לגוף לשקם את עצמו. נכון, קשה לפעמים לעצור הכול ולחכות. המרוץ האינטנסיבי והמלחיץ של טיפולי הפוריות לא מאפשר רגע של איסוף כוחות מחודשים, התנקות מהורמונים של טיפולים קודמים ואיזון הגוף והנפש. אבל אם תביני שלפעמים ההמתנה וההכנה הן חלק ממכלול ה"טיפול", אולי תהיי מוכנה יותר למחזור הטיפול הבא.
לאימון גופני ממוקד ומותאם לנשים לפני ובין מחזורים של טיפולי פוריות, חשוב לפנות להדרכה מקצועית שתתאים את האימון באופן מדויק לכל אישה – פעילות לאישה עם בעיה בעובי רירית הרחם, למשל, תהיה שונה מפעילות  לאישה שצריכה לשפר את הביוץ או מפעילות לאישה עם בעייתFSH גבוה. לקיחת אחריות מאפיין חשוב ומשמעותי בפנייה לעזרת המקצועות התומכים בבעיות פריון הוא האחריות שאת לוקחת על עצמך ועל גופך, וההחלטה להיות מעורבת בשיפור וריפוי בעיית הפוריות שלך. הקפדה על דיאטה או ביצוע תרגילי התעמלות קבועים מעידים שאת לוקחת חלק בתהליך הריפוי שלך, ומאמינה בעצמך ובגופך. החוסן הנפשי שתרוויחי תוך כדי תהליך הוא נכס בפני עצמו, שישפיע באופן מיידי על מצבך ההורמונאלי.

שיטת אביבה ,שיטה טבעית לשיפור הפוריות ולאיזון הורמונאלי. השיטה, המבוססת על תרגול תנועתי, משפרת באופן ניכר את הסיכויים להצלחת טיפולי פוריות קונבנציונאליים, ובמקביל פותרת בעיות פוריות שאין להן מענה ברפואה הקונבנציונאלית, כמו הורדת ערכים גבוהים של הורמון FSH. לפני שמפקירים את הגוף להורמונים וטיפולים פולשניים, כדאי לתת הזדמנות לדרך הטבעית.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב