דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התנהגות הצרכן בנקודות המכירה וכיצד להשפיע על החלטתו 

מאת    [ 24/10/2012 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 2118 פעמים ]

לפי מחקרים שנעשו מעל 70% מהחלטות הקנייה מתבצעות בנקודות המכירה. על כן ישנה חשיבות נעלה לנקודת המפגש של הלקוח עם המוצר או המותג בנקודת המכירה. ע"פ ממצאים אלו חברות שרוצות להניע את קהל היעד והמטרה שלהן לעבר קנייה, חייבות לייצר גירוי משמעותי ללקוחות בנקודות המכירה.

ישנן כמה דרכים לעשות זאת: ע"י קופונים, מבצעים, שילוט, מיקום המוצרים על המדף. כל אלו ישיגו את המטרה, אך הדרך הטובה ביותר שקיימת לעשות זאת היא באמצעות שיווק וקד"מ המוצר ע"י דיילות מכירה.

הסיבה שדרך זו היא הטובה ביותר משאר הדרכים היא, שהוכח במחקרים שהתנהגות הצרכנים בשנים האחרונות השתנתה. הצרכנים חוזרים בהדרגה לערכים ישנים, ומחפשים משמעות ומטרות ערכיות בחייהם. הצרכן החדש מחפש את הערכים האנושיים, ההתחברות לקהילה ולקשרים החברתיים במוצרים שאותם הוא רוכש.

על כן דיילות מכירה יכולות לספק את הצורך במפגש "החברתי" של הצרכן בהגיעו אל נקודות המכירה- בניגוד לשלטים, קופונים, מבצעים שאינם מספקים צורך זה.

היתרון של דיילות המכירה בא לידי ביטוי באנושיות, ובאינטראקציה ששום טריק שיווקי לא יכול להתחרות בהן. יתרון נוסף, הוא האמון שהצרכן רוכש במוצר, שכן הוא יכול להתנסות בו בעצמו. מפגש מסוג זה יוצר אצל הצרכן רושם, שהוא במרכז ו"הסמול טוק" שדיילות המכירה מנהלות איתו, מעורר אותו ומסקרן אותו.

מאחר שבשנים האחרונות הושגה התובנה שפרסום באמצעי המדיה לבדו, אינו משיג את המטרה שהיא הגדלת נפח המכירות וכי למעשה רוב מהחלטות הקנייה מתבצעות בנקודות המכירה עצמן, התפתח מאוד שוק הקד"מ.

שוק הקד"מ בא לענות על הצורך של אותן חברות המחפשות את האפשרות לייצר נקודת מפגש של הצרכן עם המוצר, בנקודות המכירה באופן האפקטיבי ביותר.

חברות הקד"מ מתאימות את עצמן לצורכי הלקוח (החברות). ישנן חברות קד"מ שעוסקות גם בפיתוח הפעילות השיווקית בנקודת המכירה וגם בכוח האדם ותפעולו, אחרות עוסקות באחת משתיי האפשרויות.

קיימות אינספור אפשרויות לקידום המוצרים, שנעשות באופן כזה המותאם ללקוחות "כמו כפפה ליד". דיילות מכירה זוהי נישה דינאמית, צעירה, מאתגרת שחושפת את הצרכנים לעולם אחר שלא הכירו קודם לכן. מאחר והלקוחות שותפים פעילים לפעילות השיווקית, נוצר ביניהם לבין המוצר קשר משמעותי, שלא יכול להיווצר בשום דרך אחרת. מחקרים הוכיחו שכאשר אדם עושה פעולה כלשהי או יוצר קשר מסוים לגבי משהו כך יזכור אותו טוב יותר.

אז אם גם אתם רוצים שקהל היעד והמטרה שלכם, יצור קשר עם המוצרים והמותגים שלכם אל תהססו ותפנו כבר עכשיו לחיפוש חברת קד"מ איתה תעבדו כדיי להשיג זאת.

איך אמצא את חברת הקד"מ המתאימה לי ביותר?

ראשית כל, מומלץ לתאם פגישות עם מספר חברות קד"מ ולשמוע מה יש להן להציע. לאחר שתשמעו מספר אפשרויות תוכלו לחוש אילו מן ההצעות מדברות אליכם יותר.                            

לאחר מכן חשוב מאוד לשים לב, מהן המטרות שלכם כחברה ומה הם היעדים או ההישגים אותם אתם רוצים להרוויח משיתוף הפעולה עם חברת קד"מ. כאשר חברת הקד"מ תשים את הדגש על אותם דברים שמעניינים אתכם ותלווה את חברתכם בתהליך קבלת ההחלטות, תוך כדיי נתינת עצות מניסיונה האישי תוכלו לדעת שככל הנראה מדובר בחברה שיחד איתה תוכלו להניב תוצאות מעולות. בנוסף, אין להתפשר על איכות חברת הקד"מ, שכן ככל שהחברה יותר איכותית כך התוכנית השיווקית והדיילות שברשותה טובות יותר. חבל להתפשר במקרה זה מאחר ש"הזול יוצא יקר יותר".

זכרו שהמפגש של הדיילת עם הצרכן בנקודות המכירה הוא שנשאר בזיכרונו. לכן אם הוא יחווה חוויה לא נעימה, אתם תשיגו בדיוק את המטרה ההפוכה מזאת שרציתם להשיג בעזרת דיילות קידום המכירה. 

הולמרקום חברת קד"מ המספקת פתרונות שיווק מתקדמים וייחודיים. מתמחים בדיול בנקודות מכירה, תערוכות, כנסים והפקת אירועים. שירותי כח אדם המותאמים לצרכי הלקוחות:- אירועים תדמיתיים- דיילות מכירה- דיילות הסברה- דיילות ברמניות- דיילות דוגמניות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב