דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטיילים ברמות מנשה - עמק השלום, נחל השופט, מערת הפלמח 

מאת    [ 23/10/2012 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 5153 פעמים ]

עמק השלום - חווה למען הסביבה

קרוב לנחל השופט נמצא עמק השלום. בעבר נקרא המקום רמת השניים. המקום נקרא כך על רקע מותם של שני שומרי מטעים באיזור שנהרגו במאורעות 1936. מקום זה נעזב וננטש כי גידול המטעים נכשל באיזור. בשנות השישים האיזור קם לתחייה בגלל שבמקום הוקמה חווה חקלאית. המתיישבים הגרמנים נוצרים אדוקים היו, חוקרי תנך ואוהבי ישראל. אמונתם בגאולת עם ישראל כעם הנבחר הייתה חזקה ועל כן הם רצו להכין את הקרקע לשיבתו של העם.

המתיישבים הפריחו את אדמות הטרשים והפכו את האיזור כולו לחווה ירוקה ושופעת. הם שמרו על אורח חיים אקולוגי וטבעי שהתבטא באופן עיבוד האדמה. כמו כן הקפידו על מזון צמחוני ואורגני שאת רובו גידלו לבדם בעמק השלום.

המייסדים תרמו לעם ישראל בכך שייעדו את החווה לפעילותו של העם ולשמירה על האופי האקולוגי של המקום. עדות לתרומה יפה זו הינה עמותה בשם לטם אשר מפעילה את החווה כמרכז להדרכת טיולים וידיעת הארץ ומשלבת נכים בפעילויות השונות שהיא מארגנת.

קיבוץ משמר העמק - אל מערת הפלמח

במרכז קיבוץ משמר העמק נמצאת מערת הפלמח, מקום האימונים ההיסטורי של המחלקות המיוחדות. המערה שופצה והפכה לאתר המציג את מורשת הפלמח באמצעות פעילויות ייחודיות וסימולציות.

תוכלו להתרשם מפעילויות שונות כגון ניווטים בדרכי הפלמח, בישולי שדה, הצגת סיפורה ההיסטורי של המערה, לימוד קריאת מפה, הצפנת מברקים, מסלול מכשולים, טקס אש עם כתובת אש, בינגו פלמח ומשחק משפחתי בשם שניצל בורשט.

טיול ביקנעם - אל פארק הדייג

ישנה אמרה ישנה, לפי, יש אימרה שאומרת - הנותן לאדם דג - נותן לו ארוחה אחת, אך המלמד אותו לדוג נותן לו ארוחה לכל החיים. למרגלות הכרמל, בפאתי הפארק הביוספרי של יוקנעם, שוכן פארק הדייג שהינו פארק תיירותי עמוס אטרציות מהנות ומגוונות שדייג וארוחות דגים הן רק חלק קטן מכל המתרחש בו. ניתן להינות בפארק מ מזנון עשיר, ערבי שירה סביב, בריכות דייג ועוד ועוד...

האיזור כולו מכוסה בפריחות, יערות ופלגי מים והודות לכך מגיעים מבקרים רבים מרחבי הארץ. הפארק מציע למבקריו סיורים גם בפארק הביוספרי (תואר בינלאומי המוענק על ידי אונסקו לשמורות טבע בקרבת מגורי אדם, העונות על שורת קריטריונים אקולוגיים ותכנוניים).

המקום מציע ציוד דייג מגוון להשכרה ולקניה, ומקיים פעילות נרחבת בתחום הדגה לכל הגילאים. לצד דייג למבוגרים, אפשר למצוא אפשרויות רבות לפעילות עבור ילדים ונוער, למשל דייג בבריכת הילדים והפעלות מיוחדות לימי הולדת.

מספר האפשרויות להתניידות באיזור הוא רב: השכרת רכבי גולף למשפחה, השכרת אופניים ליחידים ולמשפחות, וכן גם - טיולים רגליים בטבע עם ליווי מדריך בנחל שופט ועמק השלום או בפארק הביוספרי, או סיור גלריות ואמנים במושבה יקנעם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב