דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קינסיולוגיה- משתחררים מהמועקות 

מאת    [ 23/10/2012 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 2368 פעמים ]

בנוסף גם מצב הרוח שלכם ירוד ואתם חשים דיכאוניים? תסמינים כאלו ואחרים חוזרים על עצמם ואתם כבר לא יודעים כיצד להתמודד עימם? כל עוד לא תמגרו אותם אחת ולתמיד הם ישובו ויתקפו את גופכם בשנית ובשלישית. קינסיולוגיה היא הטיפול המשלב התבוננות בכם, לימוד של אורחות חייכם ומצבכם הגופי והרגשי, וסילוק אותם הסימפטומים אחת ולתמיד.

מה בדיוק עושה קינסיולוגיה? 

מקור המילה בא מהמילה היוונית KINESS. פירוש מילה זו הוא תנועה. בבסיס הקינסיולוגיה, התנועה שחווה גופינו, או הזרימה שלו צריכה להיות חלקה ונטולת מכשולים וחסימות אנרגטיות. לכן, אם יש לנו סימפטומים, בין אם גופניים, רגשיים או נפשיים ששבים וחוזרים על עצמם ומשפיעים עלינו ועל גופינו, המשמעות היא כי יש בנו חסימות אנרגטיות שיש לשחרר אותן. קינסיולוגיה מאפשר שחורר אותן החסימות ובכך למעשה הגוף נפטר מהסימפטומים המאפיינים את החסימות האלו, ביניהם גב תפוס, כאבי גרון, מתח ולחץ נפשי עד כדי דכאון, ועוד.

תפיסת הקינסיולוגיה היא לא להתייחס לסימפטומים אלא לאדם הסובל מהם. לפי הקינסיולוגיה, הגוף משמר זכרונות וחוויות מיום היוולדו, גם כאלו היוצרים לחצים, כאבים גופניים וכדומה. ולכן, החשיבות של שחרור החסימות האנרגטיות בגוף היא משמעותית מאד. מאחר ולאדם עצמו אין זכרונות של חוויות טראומתיות שגופו עבר באמצעות מחלות וכאבים, יש לאתר את החוויות הללו באמצעים אחרים ולא באמצעות שיחה או שחזור המחלה. באמצעות קינסיולוגיה, קיימות שיטות טיפול בעזרתן מתחבר האדם אל האני הפנימי שלו ומגיע לכלל ניקוי החסימות שבו. אחד הכלים באבחון קינסיולוגי הוא מבחן שריר. מאחר ונמצא כי יש קשר הדוק בין רמות האנרגיה בגוף לבין טונוס השריר (מתח שריר), הגוף לא יכול לשקר, ו"מוסר מידע" מעברו. תחום נוסף בו עוסקת הקינסיולוגיה הוא קינסיולוגיה חינוכית. בענף זה, מטופלים אנשים שיש להם לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז, וכדומה.

 קינסיולוגיה בתוך עולם של רפואה משלימה

רפואה משלימה היא כל מה שלא נכלל בהגדרת הרפואה הקונבנציונלית. כשמה, היא נועדה להשלים את הטיפול הקונבנציונלי, וקופות החולים עצמן מאפשרות קבלת טיפולים משלימים, וכן רופאים קונבנציונליים רבים ממליצים על המשך טיפול ברפואה משלימה למטופליהם. יחד עם זאת, רבים בוחרים ברפואה משלימה כאלטרנטיבה היחידה מבחינתם לטיפול, ולכן נקראת הרפואה המשלימה גם רפואה אלטרנטיבית.

ברפואה משלימה ההתייחסות למטופל היא תמיד כאל מכלול של דברים ולא רק הסימפטום המדובר אותו צריך לרפא. ההתייחסות היא אינדיבידואלית לכל מטופל, וכך גם שיטת הטיפול המותאמת לו.  בגלל המבט לעומקם של הדברים, הרפואה המשלימה מנסה לברר את מקור הסימפטום ולמגר אותו כליל, בעוד שברפואה הקונבנציונלית מטפלים בסימפטום, מחלישים אותו ומונעים הישנותו בצורה חזקה אולם לא נפטרים ממנו. זה ההבדל המהותי בין רפואה משלימה הנשענת על פילוסופיות עתיקות, קשר עמוק בין הגוף והנפש ושילוב שיטות מודרניות, בין הרפואה המערבית הנשענת על מחקר ועל מדע. 

לימודי רפואה משלימה הולכים ותופסים מקום של כבוד בקרב תלמידים רבים המתחברים לשיטות הטיפול ולהתייחסות אל המטופל כמכלול המורכב מגורמים רבים. כיום מכללות ומוסדות רבים מלאים בתלמידים לרפואה משלימה, שגם ימצאו שעתידם המקצועי די מובטח בקליניקות השונות, בקופות החולים ובאופן פרטי.

לימודי קינסיולוגיה- לימודים של טיפול ייחודי

קורס קינסיולוגיה מיועד לאנשים המחפשים ענף טיפולי מיוחד וייחודי אפילו בתוך הרפואה המשלימה. טיפולי קינסיולוגיה הם רבי עוצמה ורגש. במסגרת הלימודים נלמדים נושאים רבים ומאתגרים, ביניהם, פיזיולוגיה, אנטומיה, לימודי בדיקת שריר, שלבים באבחון וטיפול באמצעות קינסיולוגיה, תרגילים משולבי גוף- מוח, התאמת שיטת ואופי הטיפול למטופל, שיטות של אימון המוח, ועוד.

 

מכללת כרכור  - המכללה ללימודי רפואה משלימה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב