דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חקירות כלכליות - שיטות חקירה 

מאת    [ 23/10/2012 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 2535 פעמים ]

חוקרים פרטיים העורכים חקירות כלכליות עושים שימוש במגוון רחב של שיטות ודרכי פעולה. כמובן שחוקרים מקצועיים משתמשים רק בשיטות חוקיות וכל הממצאים שלהם ניתנים להגשה לבתי המשפט, להוצל"פ, למשרדי רשות המיסים, למשטרת ישראל, לצה"ל וכדומה.

איסוף אינפורמציה והצלבת מידע

השלב הראשון בכל חקירה כלכלית המצבתע על ידי משרד חקירות הוא איסוף מידע. החוקר יתשאל את מזמין החקירה ויבקש לקבל מסמכים הרלוונטיים לחקירה כמו צילום תעודת זהות של החייב, מסמכי תביעה ופסק דין, תלושי שכר, תדפיסי חשבון בנק משותף אם מדובר בבני זוג, מקום עבודה ידוע אחרון, שמות ומקום מגורים של קרובי משפחה וחברים וכדומה. החוקר יצליב מידע הנמסר לו עם מאגרי מידע מקוונים ואחרים על מנת לבדוק אמיתות המידע, למצוא 'קצה חוט' על מקום הימצאו של חייב למשל ועוד.

מעקבים

אחת השיטות הנפוצות ביותר בהן חוקרים פרטיים מנהלים חקירות היא על ידי מעקבים. מעקבים נעשים בשתי דרכים – מעקב פיסי ומעקב אלקטרוני. המעקב הפיסי יכול להתבצע ברכב, בתחבורה ציבורית או בהליכה ברגל. לרוב, יותר מחוקר אחד מעורב במעקב. חקירות כלכליות יכולות בהחלט לעשות שימוש גם במעקבים למשל כדי לאתר מקורות פרנסה של חייב, כדי למצוא חייב שנעלם ומנסה להתחמק מתשלום חובותיו וכן הלאה. מעקב אלקטרוני נעשה על ידי הקלטה וצילום של הנחקר, מעקב ברשת האינטרנט ועוד.

חקירות כלכליות סמויות

לעיתים, חקירות כלכליות דורשות מן החוקר הפרטי יצירתיות רבה. כך הוא המקרה כאשר יש צורך בחקירה סמויה. חקירות סמויות הן חקירות בהן החוקר עצמו או מי מטעמו מנסים למצוא מידע על ידי התחזות ללקוח, לספק שמעוניין לעבוד מול בית עסק, לשכן חדש וכדומה. חקירות כלכליות מסוג 'הרמת מסך' למשל בהן יש צורך להוכיח כי בעלים של חברה שפשטה את הרגל הקים את אותה חברה מחדש בבעלות צד ג' וממשיך לעבוד באין מפריע, עשויות לדרוש התחזות למועמד לעבודה בארגון ואפילו עבודה בפועל בארגון.

חקירות כלכליות בחו"ל

כאשר חברת חקירות צריכה להמשיך את חקירתה מחוץ לגבולות ישראל היא ניצבת בפני שלוש אפשרויות – לשלוח חוקרים לחו"ל (לא תמיד אפקטיבי בלי אנשי קשר במקום), לעשות אאוטסורסינג לחברת חקירות מקומית או לשלב בין השניים. בהתאם לאופי החקירה והדרישות החברה תבחר את המשך פעולותיה. חברת חקירות בעלת ניסיון תדע לבחור את השותפים שלה היטב ותעבוד רק מול גורמים שלא עוברים על החוק תוך כדי החקירה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב