דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סובלת מ FSH גבוה ? כדאי לך לקרא 

מאת    [ 23/10/2012 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 5822 פעמים ]

FSH גבוה - חוסר איזון הורמונאלי

FSH - Follicular Stimulatting Hormon הוא הורמון המגרה התפתחות הזקיקים בשחלות .הורמון זה מיוצר בהיפופיזה שבמוח ורמתו עולה כתגובה לרמה נמוכה של הורמון האינהבין - הורמון המופרש באופן קבוע מהשחלה. במצבים בהם השחלה לא מתפקדת רמתו של הורמון האינהבין יורדת, רמה נמוכה מדי נותנת איתות להיפופיזה שיש בעיה בייצור הזקיקים בשחלות וההיפופיזה בתגובה מעלה את רמות ה- FSH בכדי להסדיר תפקוד זה.
רמות FSH תקינות נעות בין 2-10 יחידות, רמה נמוכה מדי מעידה על חוסר תפקוד של בלוטת יותרת המוח.רמת FSH גבוהה מ-20 יחידות מעידה על בעיה בתפקוד השחלות , במצב זה איכות הביציות בשחלה ירודה, ויהיה קושי להיכנס להריון. חוסר תגובה שחלתית שכיח בנשים בגיל 38 ומעלה אך יכול להתרחש בכל גיל, ניתן לראות עלייה קיצונית מאוד ברמות ה- FSH עד לרמות של מעל 100   מה אומר הרופא?   לרפואה הקונבנציונאלית אין פתרון להורדת רמות של הורמון FSH גבוה. הטיפול הניתן במקרה כזה הוא חיזוק תרופתי של הורמונים אחרים על מנת לחפות על הליקוי של הורמון ה-FSH. ציטוט מיקרי, אחד מרבים, של אחת השואלות בפורום פוריות ב"תפוז" מציג את הבעיתיות של התמודדות הרפואה הקונבנציונלית עם הבעיה:    "אני בת 40 , FSH בסביבות 23. בהתחלה טופלתי ע"י איקקלומין אצל הרופא שלי והגבתי יפה אבל זה גרם לי להפרעות ראיה והוא הפנה אותי למרפאת פריון. היום הייתי אצל הרופאה ולאור זה שהמחזור שלי כבר לא סדיר (40,50 יום) ולאור זה שיש לי גלי חום וFSH גבוה הרופאה אמרה לי שהיא לא יכולה לתת לי טיפול. הצלחתי לשכנע אותה שתיתן לי עוד הפניה לפרופיל הורמונלי ואם ה-FSH יירד למתחת ל-19 היא תטפל בי... מה אני צריכה להרים ידיים, וזהו????????"   למה ה-FSH משתולל?   FSH כאמור הינו ההורמון המופרש ע"י בלוטת יתרת המוח לשם גרוי השחלות להתחיל לגייס זקיקים. כאשר הרזרווה השחלתית נמוכה (או במילים פשוטות יותר – נותרו בשחלה מעט ביציות) יתקשו השחלות להגיבובתגובה ייצר הגוף עוד ועוד FSH. גם כאשר ישנן "מספיק" ביציות בשחלה אבל איכותן ירודה (בד"כ עקב גיל מבוגר) תתקשה השחלה לגייס זקיקים ובתגובה הגוף ייצר עוד ועוד FSH.
ערכי FSH גדולים מ 10 מעידים על תחילה של בעיה ברזרבה השחלתית או על איכות ביציות ירודה (או על שניהם גם יחד)
ערכי FSH גדולים מ 20 יורו על סיכוי נמוך מאוד לכניסה להריון, וצורך בתרומת ביצית. קופות החולים לא מאשרות טיפולים בחודש בו FSH גבוה מ 20   ולמרות הכל...

- הריונות עם FSH גדול מ 10 מושגים, ואפילו בקלות.
- FSH נוטה להשתנות מחודש לחודש, וגם אם בחודש אחד ה FSH גבוה מאוד יתכן שיפור בחודש אחר שבו ניתן יהיה לטפל ולהרות.   FSH ושיטת אביבה   בעזרת תרגילי שיטת אביבה, ברוב מהמקרים, ניתן להוריד תוך זמן קצר את הרמות הגבוהות של הורמון ה-FSH - נשים שהגיעו עם פרופיל הורמונלי (בדיקות דם) בהם ערכי הורמון FSH הגיעו גם מעל 100 (!), תרגלו את שיטת אביבה וכבר לאחר חודש, בפרופיל חדש שנעשה להן, ניתן היה לראות ירידה בערכי ה-FSH. ההתמדה לאורך זמן בתרגול השיטה תבטיח שרמות ה-FSH ישארו אחידות ולא יתנדנדו כל חודש.

שיטת אביבה ,שיטה טבעית לשיפור הפוריות ולאיזון הורמונאלי. השיטה, המבוססת על תרגול תנועתי, משפרת באופן ניכר את הסיכויים להצלחת טיפולי פוריות קונבנציונאליים, ובמקביל פותרת בעיות פוריות שאין להן מענה ברפואה הקונבנציונאלית, כמו הורדת ערכים גבוהים של הורמון FSH. לפני שמפקירים את הגוף להורמונים וטיפולים פולשניים, כדאי לתת הזדמנות לדרך הטבעית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב