דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק דיגיטלי - מהו ובמה הוא שונה מפרסום מסורתי? 

מאת    [ 22/10/2012 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 2600 פעמים ]

רשת האינטרנט שינתה מהקצה אל הקצה את הגישה שלנו למידע ואת דפוסי הצריכה שלנו. היא פתחה מרחב פרסומי שיווקי דיגיטלי שמגיע אל משתמשי קצה, כלומר אל גולשי האינטרנט בבית או באמצעות הסמרטפון, תוך שימוש במגוון כלי שיווק חדשים.

פרסום באתרים פופולריים

התגובה הראשונית של חברות הפרסום והשיווק לעלית רשת האינטרנט הייתה ליישם בה כלים מוכרים של שיווק מעולם הפרינט, הטלוויזיה והרדיו. זה נעשה על ידי קניית שטחי פרסום באתרים פופולריים – באנרים, שזוכים לחשיפה לקהל צרכני רחב. הבאנרים ברשת הם עדיין כלי מרכזי, אבל יעילותם פחתה עם השנים, כיוון שהגולשים למדו להבחין בין תוכן רצוי לבין תוכן קידומי ולהיענות פחות לפרסום מהסוג הזה.

דיוור אלקטרוני

אמצעי שיווק דיגיטלי נוסף שצמח במקביל היה של קבלת מסרים פרסומיים אל תיבת המייל הפרטית – כפרסומת, הטבה, קופון או ניוזלטר שכולל תוכן ענייני לצד קידום של מוצרים. שימוש לא מווסת בטכניקה הזאת גרם לציבור להעניק לה את התואר 'דואר זבל' והביא לחקיקה שמונעת ממפרסמים לשלוח למייל של אדם פרטי ללא אישורו. משתי הסיבות הללו הדיוור האלקטרוני הרבה פחות נפוץ ואפקטיבי כיום.

קידום במנועי חיפוש

גוגל, מנוע החיפוש המוביל בעולם, הוא למעשה שער כניסה למידע האינסופי שאצור ברשת. הוא מתיימר לספק כתשובה למילה או ביטוי חיפוש רשימה של האתרים הרלוונטיים ביותר בנושא. מקדמי אתרים עורכים מניפולציות שונות של העשרת תוכן וקישורים לאתרים של לקוחותיהם ומאפשרים להם להגיע לראש תוצאות החיפוש במילים מסויימות ולחשיפה לקהל צרכני גדול וממוקד ובעלות נמוכה יחסית.

שיווק דיגיטלי במדיה חברתית

עלייתן של הרשתות החברתיות ופייסבוק בראשן גרמה למפרסמים להמציא מחדש את השיווק ברשת, כך שיהיה בעל עניין אמיתי לגולשים. השיווק במדיה החברתית משתדל להציע תוכן מעניין או הנחות ובתמורה, הגולשים עצמם משמשים כמעין סוכני השיווק שמעבירים את המסרים הפרסומיים לחבריהם ברשת החברתית, במה שמכונה שיווק ויראלי. שיווק באמצעות תוכן ויראלי מתקיים במקביל גם באמצעים מתוחכמים יותר, בסרטונים ותכנים אטרקטיביים אחרים שמעבירים מסר בדרך חוויתית וגורמים לגולשים לשתף בהם ולהביא אותם לחשיפה רחבה.

 

לסיכום, שיווק דיגיטלי הוא שם כולל ורחב למספר טכניקות קיימות וגם לכאלו שעוד לא קיימות ויומצאו, ככל הנראה, בעתיד הקרוב. ניתן לראות את המעבר מהפרסום המסורתי לפרסום החדש והדיגיטלי בשלבים. בתחילה השתמשו בפרסום הדיגיטלי בבאנרים כאשר החשיבה היתה שהאינטרנט הוא פשוט שטח פרסום מאוד זול. עם הזמן השתכללו השיטות וכיום המפרסמים המתקדמים שמים דגש על גם על איכות התוכן המוצע לגולשים, שכן הללו כבר אינם מסתפקים בבאנר הנושא מסר אחיד, אלא מצפים לערך מוסף במסגרת הפרסומת שאליה הם נחשפים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב